شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مهارت طراحي گفتگو براي مذاكرات و جلسات
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 - 08:27 کد خبر:50140
اين عبارات نشان مي‌دهند كه برخي افراد مهارت طراحي گفتگو دارند و مي‌دانند كه با كلمات چگونه دلبري و جادوگري كنند تا حداقل يك بازي را برد - برد تمام كنند. فراگيري اصول و فنون سخنوري و فن بيان به شما مي‌آموزد كه براي جلسات و مصاحبه ها و مذاكرات و ارتباطات انساني چگونه يك گفتگوي خوب و موثر را طراحي نماييد.



از : دكتر حسن خسروي. مدرس دانشگاه و مولف كتاب مهارت‌هاي زندگي.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| فرض كنيد شما را به يك وزير معرفي كرده اند تا مثلا مدير كل روابط‌عمومي آن وزارتخانه شويد و قرار است فردا با وزير مربوطه نيز ملاقات و گفتگويي داشته و مصاحبه شويد.


خوب! آيا اصلا براي جلسه فردا چه طراحي داريد؟ اصلا فكر كرده ايد كه چه لباسي بپوشيد؟ چطور وارد دفتر وزير شويد؟ با چه كلماتي سلام و احوالپرسي خود را شروع ميكنيد؟ فكر كرده ايد كه آيا كجا بايد بنشينيد؟ چگونه بنشينيد؟ با چه جملاتي قرار است رزومه خود را شرح دهيد؟ دقت كرده ايد كه علايق ؛ سلايق و انتظارات وزير چيست؟ آيا خودتان از رزومه وزير؛ شخصيت و خلق و خوي وزير خبر داريد؟ آيا فكر كرده ايد كه در يك زمان كوتاه چگونه ميتوانيد توجه وزير را به توانمندي‌هاي خود جلب كنيد؟ دهها و صدها سوال در اين ميان وجود دارند كه شما بايد به آنها پاسخ دهيد.


علت مهم ناكامي افراد در عدم موفقيت آنها در كسب و كار ؛ در بازاريابي؛ در فروش؛ در مصاحبه؛ در جلسات چالشي و... آن است كه آنها مهارت طراحي گفتگو را نياموخته اند. اين مهارت براي ساير شئونات زندگي ما نظير خواستگاري و آغاز گفتگو در فضاي مجازي با افراد مختلف و... بسيار ضروري است. شايد اين جملات را زياد شنيده باشيد :


فلاني عجب خوش روست .
فلاني چه دهن گرمي داره.
فلاني چقدر به دل ميشينه.
فلاني چقدر زود جوش ميخوره با آدم.
فلاني مهره مار داره. همه رو جذب ميكنه. مخ همه رو ميزنه.
فلاني ده تا دختر كور داشته باشه همه رو شوهر ميده.
فلاني رو بندازيد جلو ؛ حتما موافقت رئيس رو ميگيره.
و...
اين عبارات نشان مي‌دهند كه برخي افراد مهارت طراحي گفتگو دارند و مي‌دانند كه با كلمات چگونه دلبري و جادوگري كنند تا حداقل يك بازي را برد - برد تمام كنند.


فراگيري اصول و فنون سخنوري و فن بيان به شما مي‌آموزد كه براي جلسات و مصاحبه ها و مذاكرات و ارتباطات انساني چگونه يك گفتگوي خوب و موثر را طراحي نماييد. در اين مسير كمك حال شما خواهيم بود.