شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كتاب «سياست‌گذاري رسانه‌اي» منتشر شد
یکشنبه، 9 مرداد 1401 - 10:21 کد خبر:50115
كتاب «سياست‌گذاري رسانه‌اي» نوشته علي حيدري، در 372صفحه و قطع وزيري توسط انتشارات سيماي شرق روانه بازار نشر شد.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| كتاب «سياست‌گذاري رسانه‌اي» نوشته علي حيدري، در 372صفحه و قطع وزيري توسط انتشارات سيماي شرق روانه بازار نشر شد.


به گزارش روابط‌عمومي انتشارات سيماي شرق، جديدترين كتاب اين انتشارات كه به صورت تخصصي در حوزه ارتباطات، روابط‌عمومي و رسانه فعاليت مي‌كند با نام «سياست‌گذاري رسانه‌اي» نوشته علي حيدري منتشر شد.


نويسنده در اين كتاب بر لزوم توجه به سياستگذاري رسانه‌اي در جامعه دو فضايي و شكل‎گيري آميخته رسانه‎اي و ارتباطي كه بر بستر فناوري اطلاعات و ارتباطات، ابزارهاي هوشمند و چند رسانه‎اي و... به سرعت در حال رشد است، پرداخته است.


«سياست‌گذاري رسانه‌اي» شامل پنج فصل با عناوين: بازانديشي در سياستگذاري رسانه‌اي (نگاهي جديد به ابعاد مسئله)، رويكردهاي نوين نظري در سياستگذاري رسانه‌اي، چهارچوب مفهومي سياست‌گذاري رسانه‌اي در سازمان، مدلسازي سياستگذاري رسانه‌اي و پيشنهاداتي براي اصلاح نظام سياستگذاري رسانه‌اي در سازمان تأمين اجتماعي مي‌شود.


در بخشي از خلاصه اين كتاب آمده است: سياستگذاري عمومي مشخصه بارز شكل‎گيري حكومت‎ها و دولت‎ها است و هيچ دولت و حكومتي را نمي‌توان فارغ از مقوله سياستگذاري عمومي تصور نمود و اما سياستگذاري عمومي در ساحت نوين خود يك مقوله ميان رشته‏اي (مديريت دولتي، علوم سياسي، جامعه شناسي و...) است كه وسيله تمشيت و تدبير امور يك كشور است و بهمين مناسبت نمي‎تواند نسبت به مقوله سياستگذاري رسانه‏اي كه با رسانه‎اي شدن جامعه و فرهنگ از الزامات و مقتضيات شرايط موجود همه كشورها شده است، بي‌تفاوت بماند.


در ايران كمي با تاخير نسبت به كشورهاي پيشرو، طي سال‏هاي اخير به مقوله سياست‏گذاري رسانه‏اي پرداخته شده است وليكن غالب اين مجاهدت‏هاي علمي در زمينه سياست‏گذاري رسانه‏اي يا براي حكومت‏ها و دولت‏ها و يا سياست‏گذاري رسانه‏اي براي سازمان‏هاي رسانه‏اي بوده است و مقوله سياست‏گذاري رسانه‏اي براي يك سازمان غيررسانه‏اي امر بديعي است كه در كتاب حاضر به آن پرداخته شده است.


علي حيدري، نويسنده اين كتاب داراي دكتراي مديريت رسانه است و تاكنون در سمت‌هاي مديريتي متعددي حضور داشته است.


در بخشي از توضيحات ناشر درباره علت انتشار اين كتاب آمده است: امروز توليد و نشر محتواي رسانه‌اي بر بستر فضاي مجازي و با ابرازهاي هوشمند (شبكه‌هاي اجتماعي مبتني بر وب، ماهواره و تلفن همراه) جزء لاينفك زندگي مردم شده است. روند تغيير و تحولات در حوزۀ فضاي مجازي و رسانه‌اي به نحوي است كه هر روز بر تأثير و تأثرات رسانه‌ها بر عملكرد دولت‌ها، سازمان‌ها و شركت‌ها افزوده مي‌شود. بر همين اساس با توجه به اهميت نظري و ضرورت علمي موضوع سياستگذاري رسانه‌اي، انتشارات «سيماي شرق» تصميم به انتشار اين اثر گرفته است.


كتاب «سياست‌گذاري رسانه‌اي» در قطع وزيري و در 372صفحه به قيمت 220 هزار تومان توسط انتشارات سيماي‌شرق به بازار عرضه شده است. علاقه‌مندان براي تهيه نسخه فيزيكي اين كتاب مي‌توانند با شماره 02188356436 تماس بگيرند يا از طريق سايت ديجي‌كالا آن را سفارش دهند.


همچنين اين انتشارات به جهت سهولت در دسترسي به آثار اين نشر و جلوگيري از شيوع ويروس كرونا، امكان دانلود تمامي كتاب‌هاي خود را به صورت الكترونيكي از پلتفرم‌هاي كتابخوان فراهم كرده است.


انتهاي پيام