شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 4 استراتژي روابط‌عمومي براي همگام شدن با سئو
شنبه، 11 تیر 1401 - 13:20 کد خبر:49915
اگر قبلا تجربه كار با استراتژي روابط‌عمومي را داشته باشيد، كار زيادي نيست كه فعاليت هاي اين حوزه را به موتورهاي جستجو پيوند دهيد.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| اگر قبلا تجربه كار با استراتژي روابط‌عمومي را داشته باشيد، كار زيادي نيست كه فعاليت هاي اين حوزه را به موتورهاي جستجو پيوند دهيد.


1. چك كردن دفعات ذكر نام برند و تبديل آن به لينك


احتمالا تيم روابط‌عمومي شما با خبرنگاران يا اينفلوئنسرها در تماس هستند تا از آنها بخواهند در محتواي خود از برند شما نام ببرند. بنابراين اگر پيش از اين با رسانه ها كار كرده باشيد، چرا كه نه؟! مي توانيد از آنها بخواهيد در وبسايت خود، لينك شما را بياورند.


اكثر نويسندگان و خبرنگاران وقتي از برند شما نام مي برند در كنار آن وبسايت شما را هم به آن اضافه مي كنند. اما اگر از آنها نخواهيد، اين كار را در اولويت قرار نمي دهند.


همچنين اگر تيم‌تان مدام از طريق هشدار گوگل يا ساير نرم افزارهاي مانيتورينگ چك مي كنند كه چند بار به برند شما اشاره شده، مي توانيد از فرصت ساخت لينك استفاده كنيد.


اگر به وب‌سايت ديگري برخورد كرديد كه نام برند شما را بدون درج پيوند ذكر كرد، مي‌توانيد به سادگي با مدير وب‌سايت تماس بگيريد و از او براي پوشش تشكر كنيد و بپرسيد كه آيا مايل است پيوندي به صفحه اصلي شما درج ‌كند يا خير.


2. از HARO براي ارائه بك‌لينك استفاده كنيد


اكثر متخصصان روابط‌عمومي از خدمات رايگان Cision با نام (HARO) آشنا هستند. اما اگر تاكنون با اين سيستم آشنا نبوده ايد، اين سرويس پلتفرم ايميلي است كه براي خبرنگاران اين امكان را فراهم مي آورد كه در پايگاه داده هاي خود، درخواست ها را به متخصصان ارسال مي كنند و از نظرات و محصولات آنها استقبال مي كنند.


اگر قبلا از HARO به عنوان استراتژي روابط‌عمومي استفاده كرده باشيد، مي دانيد كه ساخت لينك در اين سرويس مي تواند استراتژي مناسبي باشد. مي توانيد كمپين هايي با لينك HARO در وبسايت خود قرار دهيد و از اين طريق رنكينگ خود را ارتقا دهيد.


اين مطمئناً يك استراتژي سريع نيست زيرا نياز به نظارت فعالانه بر درخواست هاي HARO براي يافتن مناسب و فرصت مناسب براي وب سايت خود دارد. اما، لينك بيلدينگ HARO مي تواند به شما كمك كند بك لينك هايي با كيفيت بالا دريافت كنيد كه در غير اين صورت به دست آوردن آنها بسيار دشوار است.


اين استراتژي معمولا چندان سريع نيست چرا كه نياز به نظارت مستمر و فعال دارد تا از اين فرصت در وبسايت خود استفاده كنيد. اما ساخت لينك HARO براي شما اين امكان را فراهم مي آورد كه بك‌لينك هاي باكيفيتي داشته باشيد كه انجام اين كار با روش هاي ديگر كار دشواري است.


در ادامه به شما نشان مي دهيم كار با HARO را شروع كنيد:


1. براي دريافت خدمات رايگان در سايت helpareporter.com عضو شويد.


2. براي صنعت خود، بهترين گروه ها از جمله تكنولوژي و سلامت را انتخاب كنيد.


3. صندوق ورودي را براي بررسي پيام هاي مرتبط چك كنيد؛ ايميل هاي HARO سه بار در روز ارسال مي شود.


4. نظرات متخصص، محتواي وب‌سايت يا محصولات خود را با پيوند وب‌سايت خود ارائه كنيد.


5. براي خبرنگاران يا ناشران اين امكان را فراهم كنيد تا در گزارش‌هاي خود از محتواي مربوط به شما استفاده كنند. بهتر است در مقالات‌شان از محتوا و مطالب شما عينا استفاده كنند.


اكثر پست هاي HARO هدف از مقاله يا محتوا را نشان مي دهند. اگر لينكي دريافت كرديد، قبل از ارسال پست، DA را چك كنيد تا سئوي معتبري را بياورد.


3. همكاري با مطبوعات و ارسال به وبسايت هاي ديگر


مطبوعات هم براي روابط‌عمومي و هم براي استفاده بهينه از ابزارهاي موتور جستجو موثر هستند. مطبوعات همواره براي دستيابي به پوشش خبري موثر بوده اند، وقتي در مطبوعات لينكي درج مي شود، همزمان در صدها وبسايت ديگر نيز پخش مي شود، بدين ترتيب ترافيك وبسايت شما تا مدت ها بالا مي رود.


اگر مطبوعاتي را نيافتيد كه براي محتواي خبري شما مناسب باشند، حالا وقت آن رسيده كه شروع كنيد. اگر مي خواهيد به طور همزمان با مطبوعات هم همكاري كنيد، مطمئن شويد كه لينك به وبسايت شما هم در آن درج مي شود.


در اين قسمت به شما نشان مي دهيم كه چطور با كمك مطبوعات، سئوي خود را بالا ببريد:


به بيانيه مطبوعاتي خود به عنوان يك مقاله سئو با كيفيت بالا نگاه كنيد. در رابطه با متن و حاشيه نويسي ها استراتژيك عمل كنيد.


اطلاعاتي را در مورد برند خود ارائه كنيد كه از چرخه خبري هم فراتر باشد. مطبوعات در هر وبسايت به دليل كليدواژه هايي كه توسط مردم جستجو مي شود كه نام برند شما هم مي تواند يكي از اين كليدواژه ها باشد، داراي دامنه اي معتبر هستند. مدت زمان ماندگاري يك بيانيه مطبوعاتي با خبرنگاران معمولاً تنها يك تا دو هفته است، اما براي جستجوهاي گوگل، مطبوعات مي توانند سال ها در رنك SERP قرار گيرند.


در مطبوعات محبوب خود لينك بسازيد. براي ارتقاي مطبوعات، براي خود لينك بسازيد. اين لينك ها در نهايت به وبسايت شما متصل مي شود. اين استراتژي، ساخت لينك دومرحله اي است، با اينكه در اين فرآيند، يك مرحله اضافي است، اما مي تواند خيلي تاثيرگذار باشد.


4. راه اندازي كمپين روابط‌عمومي ديجيتال


روابط‌عمومي ديجيتال چيست؟ در اين مقاله استفاده از تركيب قدرتمند روابط‌عمومي ديجيتال و سئو را تبيين كردم.


روابط‌عمومي ديجيتال با همكاري رسانه هاي اجتماعي موجب افزايش بك‌لينك ها و پوشش رسانه اي مي شود و اين همكاري را به يك استراتژي ديجيتال قدرتمند تبديل مي‌كنند كه مزاياي بي‌شماري دارد.


روابط‌عمومي ديجيتال تا چه حد مي تواند ارزشمند باشد؟ جان مولر، مدافع جستجو در گوگل، مي‌گويد كه روابط‌عمومي ديجيتال براي ايجاد نتايج در SERP حتي از SEO هم مهمتر است.


اگر پيش از اين براي ارتقاي رويدادهاي خبري در حوزه كسب و كار با آژانس روابط‌عمومي كار كرده ايد، اين بار در كمپين روابط‌عمومي ديجيتال، با آژانسي همكاري كنيد كه سئو را در اولويت قرار دهد. با اين روش مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه فرصت استفاده از سئو را از دست نداده ايد.

 

 

منبع انگليسي:  www.allbusiness.com
منبع فارسي: شارا - شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران
نويسنده: مانيك بهان | 7 مارس 2022 | روابط‌عمومي‌