شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : دكتر يحيايي ايله اي: نخبه گرايي راه دانش بنيان شدن روابط‌عمومي هاست
چهارشنبه، 1 تیر 1401 - 16:16 کد خبر:49839
همايش شوراي هماهنگي مديران روابط‌عمومي صنعت بيمه كشور با حضور مديران روابط‌عمومي در سي ام خرداد در بيمه مركزي ايران، ارايه رهنمود توسط مدير كل روابط عمومي و اموربين الملل بيمه مركزي ايران جمهوري اسلامي ايران و سخنراني دكتر يحيايي ايله اي درباره روابط‌عمومي دانش بنيان برگزار شد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| همايش شوراي هماهنگي مديران روابط‌عمومي صنعت بيمه كشور با حضور مديران روابط‌عمومي در سي ام خرداد در بيمه مركزي ايران، ارايه رهنمود توسط مدير كل روابط عمومي و اموربين الملل بيمه مركزي ايران جمهوري اسلامي ايران و سخنراني دكتر يحيايي ايله اي درباره روابط‌عمومي دانش بنيان برگزار شد.


در اين همايش دكتر احمد يحيايي ايله اي محتواي سخنراني خود را در سه سرفصل: چيستي روابط‌عمومي دانش بنيان، چرايي روابط‌عمومي دانش بنيان و چگونگي روابط‌عمومي دانش بنيان ارايه كرد.


يحيايي ايله اي گفت: روابط‌عمومي دانش بنيان بر چهار ركن دانش، پژوهش، فناوري و نوآوري استوار است و بدون بكارگيري و استفاده مستمر از پژوهش و تحقيق هيچ روابط‌عمومي يا سازمان و يا كشوري پيشرفت نكرده است.


وي اظهار داشت: نخبه گرايي راهبرد اصلي روابط‌عمومي دانش بنيان است و درست ترين راه دانش بنيان شدن روابط‌عمومي؛ تخصص گرايي و بطور خاص نخبه گرايي است. اما متاسفانه انجام پژوهشهاي راهبردي و كاربردي در حوزه روابط‌عمومي ايران نزديك به صفر است و كاملا به اين مهم بي توجهي مي شود، بودجه اي به آن اختصاص داده نمي شود و اعتقاد به علم و پژوهش در سازمانهاي ايراني كمرنگ شده است.


مدرس و مشاور روابط‌عمومي كشور يادگيري و آموزش را نياز اساسي براي بروزرساني و روزآوري فعاليتهاي سازماني روابط‌عمومي برشمرد و گفت: سرانه آموزش مديران و كاركنان روابط‌عمومي نسبت به ده سال پيش 50 درصد كاهش يافته است و متاسفانه اين مهم ريشه در عزل و نصب غير تخصصي مديران روابط‌عمومي و اثرگذاري پايين تخصص و آموزش در ارتقاي شغلي مديران و كاركنان دارد.


دكتر يحيايي ايله اي درباره اهميت و اولويت و فوريت كسب دانش روز و يادگيري استفاده از فناوري در روابط‌عمومي به مديران روابط‌عمومي اظهار داشت: روابط‌عمومي دانش‌بنيان يك روابط‌عمومي دانش محور و تخصص گراست كه بر مبناي فناوريهاي پيشرفته كار مي كند و توان حل مسائل ارتباطي سازمان از طريق دانش و نوآوري را دارد.


دكتر يحيايي ايله اي انتخاب رويكرد روابط‌عمومي علمي و توسعه بخش را راه برون رفت روابط‌عمومي ايران از اشتباهات راهبردي دو دهه اخير دانست و ابراز كرد: بزرگترين آسيبي كه در حال حاضر روابط‌ عمومي ايران از آن رنج مي برد فقدان رويكرد علمي در انتخاب و بكارگيري مجموعه نيروي انساني روابط‌ عمومي و بطور خاص مديران روابط‌ عمومي است. اين موضوع بسيار اهميت دارد چرا كه شما نمي توانيد دانش‌بنيان شويد در حالي كه منابع انساني بي دانش به كار گماشته مي شود يا خود را بي نياز از دانش روز مي دانيد و رغبتي به دانش و تحقيق و نوآوري وجود ندارد.