شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : داستان يك عكس: هيتلر بالا مي‌رود
یکشنبه، 22 خرداد 1401 - 13:23 کد خبر:49759
نمايش‌هاي پرشكوه براي نازي‌ها مثل اكسيژن براي تن بود و هاينريخ هافمن وسيله‌اي بود براي نمايش قدرت روبه‌رشد هيتلر. هافمن، كه در سال ۱۹۲۰ عضو حزب و عكاس شخصي و معتمد هيتلر شد، به طراحي كارناوال‌هاي پروپاگاندايي رژيم و فريفتن جامعه‌ي زخم‌خورده‌ي آلمان متهم شده است و بايد گفت، هافمن هيچ‌زماني اين كار را بهتر از ۳۰ سپتامبر ۱۹۳۴ انجام نداد، با عكس متقارنش از جشنواره بوكِبِرْگ.


 هيتلر در راهپيمايي حزب نازي، ۱۹۳۴
 ‌
 ‌


شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| نمايش‌هاي پرشكوه براي نازي‌ها مثل اكسيژن براي تن بود و هاينريخ هافمن وسيله‌اي بود براي نمايش قدرت روبه‌رشد هيتلر. هافمن، كه در سال ۱۹۲۰ عضو حزب و عكاس شخصي و معتمد هيتلر شد، به طراحي كارناوال‌هاي پروپاگاندايي رژيم و فريفتن جامعه‌ي زخم‌خورده‌ي آلمان متهم شده است و بايد گفت، هافمن هيچ‌زماني اين كار را بهتر از ۳۰ سپتامبر ۱۹۳۴ انجام نداد، با عكس متقارنش از جشنواره بوكِبِرگ.
 
 هافمن—كه بيش از دو ميليون عكس از رئيسش گرفت—با ثبت اين
عكس و عكس‌هاي غلوآميز ديگر ماشين عظيم پروپاگاندايي رژيم را تغذيه مي‌كرد. در «قلمرو» هيتلر چنين عكس‌هايي را مي‌شد همه جا ديد. با استفاده‌ي زيركانه از عكس‌هاي هافمن، گرافيك چشمگير بنرهاي نازي و فيلم‌هاي لِني ريفِنشتال، آريايي‌گرايي شايسته‌ي پرستش خداگونه به نظر مي‌رسيد.
 
 سرشكستگي حاصل از جنگ جهاني اول، غرامت‌هاي سنگين و ركود بزرگ، از آلمان ملتي ساخته بود كه تمايل شديدي به بازيابي هويت خود داشت و، سيماي هيتلر و مردان ظاهراً شكست‌ناپذيرش كه آرزوي درست كردن چيزهاي غلط را دارند، به اين نياز پاسخ مي‌داد.
 
 عكس‌هاي پروپاگاندايي ماهرانه‌ي هافمن گواهي است بر قدرت عكاسي در تحت تأثير قرار دادن ملت‌ها و فروبردن جهان در مغاك جنگ.



 
 منبع: https://www.akkasee.com