شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش برگزاري نخستين نشست انجمن تغييرات جهاني روابط‌عمومي
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 - 13:51 کد خبر:49439
در نخستين نشست انجمن تغييرات جهاني روابط‌عمومي تشريح شد نخستين نشست تخصصي ماهانه انجمن روابط‌عمومي ايران در سال ۱۴۰۱ با سخنراني دكتر سعيد فيلسوفيان در خصوص تغييرات جهاني روابط‌عمومي روز دوشنبه ۲۹ فروردين ماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني تهران با حضور مديران ، كارشناسان و اعضا برگزار شد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| در نخستين نشست انجمن تغييرات جهاني روابط‌عمومي تشريح شد نخستين نشست تخصصي ماهانه انجمن روابط‌عمومي ايران در سال ۱۴۰۱ با سخنراني دكتر سعيد فيلسوفيان در خصوص تغييرات جهاني روابط‌عمومي روز دوشنبه ۲۹ فروردين ماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني تهران با حضور مديران ، كارشناسان و اعضا برگزار شد.

 

اين مراسم با گزارش رئيس انجمن آقاي خسرو رفيعي مبني بر اقدامات انجام شده در كميته عضويت و ارزشيابي، كميته نمايندگي ها، كميته آب ،محيط زيست و انرژي، كميته برنامه ريزي و كميته نوآوري و فناوري و تاسيس دفتر انجمن در دانشكده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي ، انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگاني تهران، بيمه تجارت نو و همكاري با وزارت ميراث فرهنگي، بيمه پاسارگاد، دانشگاه علامه طباطبايي و آزاد و ... آغاز شد .
سپس دكتر فيلسوفيان مدير روابط‌عمومي شركت ميدكو در خصوص تغييرات جهاني روابط‌عمومي به ايراد سخنراني پرداخت.


دكتر فيلسوفيان سخنان خود را با يك سوال آغاز كرد : چرا بعضي از سازمان ها در خلق ارزش موفق تر از ساير سازمان ها هستند ؟ و اينكه خلق ارزش در سازمان ها چه تفاوتي با يكديگر دارد و اينكه دارايي هاي مشهود و نامشهود چه تاثيري در خلق ارزش دارد.
او با تاكيد بر نقش سرمايه هاي انساني در خلق ارزش به بيان توضيحاتي در مورد مطالعات جهاني در اين خصوص پرداخت و اظهار داشت : از سال ۲۰۱۷ شركت هاي بزرگ دنيا بر اساس تغييرات اساسي در تعاريف روابط‌عمومي، ساختار سازماني خود را تغيير داده و جايگاه روابط‌عمومي به عنوان دست راست و حتي در بعضي از سازمانها به عنوان قائم‌مقام ارتقاء پيدا كرده است.


وي در خصوص دگرگوني تعاريف و ساختار روابط‌عمومي در جهان گفت در سال ۱۹۸۲ انجمن روابط‌عمومي آمريكا روابط‌عمومي را اينگونه تعريف مي كند : ايجاد سازگاري بين سازمان و مردم و در سال ۱۹۸۷ انجمن بين‌المللي روابط‌عمومي مي گويد روابط‌عمومي بايد هنر تجزيه و تحليل و برنامه‌ريزي داشته و در نهايت مشاور سازمان باشد ولي تقريباً از سال ۲۰۱۷ به بعد اين تعريف دگرگون شده و روابط‌عمومي بايد قدرت تصميم‌گيري و تصميم‌سازي در سازمان را داشته باشد و سازمان‌ها سعي نمودند خود را با اين تعاريف و تغييرات انطباق داده و بر اين اساس جايگاه روابط‌عمومي در سازمان هاي بزرگ جهان بالاتر از همه مديران قرار گرفت و در سال ۲۰۲۰ انجمن روابط‌عمومي آمريكا عنوان نمود كه روابط‌عمومي يك تفكر ارتباطي استراتژيك است و يك روابط‌عمومي حتما مي بايست تفكر استراتژيك و سيستمي داشته باشد و در بحث عملياتي نيز يك ارتباط دهنده حرفه‌اي باشد.


وي در ادامه به تشريح چگونگي فعاليت هاي يك روابط‌عمومي تخصصي در سازمانهاي مختلف دولتي و خصوصي و همچنين روابط‌عمومي بحران با ذكر مثال هاي عيني و با استفاده از نمودار و پاورپوينت پرداخت كه متن كامل سخنراني ايشان در ماهنامه انجمن چاپ مي شود.


گفتني است در پايان اين جلسه با تشكيل پانل اعضاي هيأت مديره ،پرسش و پاسخ صورت پذيرفت.