شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ذوب آهن اصفهان سازمان برتر در حوزه مسئوليت اجتماعي
دوشنبه، 22 فروردین 1401 - 00:55 کد خبر:49262
در اين رويداد كه با گردهمايي بزرگ كار آفرينان استان اصفهان همراه بود، تنديس و لوح ويژه سازمان برتر در حوزه مسئوليت اجتماعي به مهندس ايرج رخصتي سرپرست مديريت عامل ذوب آهن اصفهان اهداء گرديد.



 

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| در اولين رويداد تقدير از بنگاه ها و فعالان اقتصادي استان اصفهان در حوزه مسئوليت هاي اجتماعي، ذوب آهن اصفهان حائز رتبه دوم در بخش سازماني شد.


در اين رويداد كه با گردهمايي بزرگ كار آفرينان استان اصفهان همراه بود، تنديس و لوح ويژه سازمان برتر در حوزه مسئوليت اجتماعي به مهندس ايرج رخصتي سرپرست مديريت عامل ذوب آهن اصفهان اهداء گرديد.


اين رويداد شنبه ۲۰ فروردين ماه با حضور استاندار اصفهان، جمعي از مسئولين و فعالان صنعتي و اقتصادي و كار آفرينان استان به همت اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اين استان در سالن اميركبير ( نمايشگاه هاي بين المللي)، برگزار شد.


مهندس رخصتي در اين خصوص گفت: مسئوليت اجتماعي يك سازمان نشان دهنده ميزان تعهد آن به تاثير فعاليت هايش در جامعه و محيط زيست و مشاركت آن در توسعه پايدار و در نظر گرفتن خواسته ها وانتظارات ذينفعان است كه ذوب آهن اصفهان در اين خصوص پيشگام و پيشتاز صنايع كشور محسوب مي شود.


وي افزود: اين مجتمع عظيم صنعتي از ابتداي تأسيس و همچنين با پيروزي انقلاب اسلامي، نه تنها خودكفايي و بومي سازي را رقم زد، بلكه به توسعه ساير صنايع كشور نيز كمك شاياني نمود و در دوران دفاع مقدس علاوه بر ارائه خدمات فني و پشتيباني، بيش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل اين شركت به جنگ اعزام كه از اين تعداد بالغ بر ۲۹۰ نفر شهيد ، ۸۶ آزاده و ۱۴۰۰ نفر جانباز شدند.


سرپرست مديريت عامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: اين شركت در خدمت رساني به جامعه در ابعاد مختلف فعاليت كرده است از جمله با تأسيس بيمارستان شهيد مطهري نه تنها به شهرستان لنجان و شهر اصفهان بلكه به استان هاي اطراف خدمات ارائه داده و با شيوع بيماري كرونا نيز در خدمت جامعه بود.

 


 


وي افزود: توليد محصولات صنعتي مطابق با نيازهاي كشور جهت جلوگيري از واردات، سرانه فضاي سبز ايجاد شده بيش از يك هكتار به ازاي هر يك از كاركنان و همچنين انجام پروژه هاي مختلف زيست محيطي، كاهش ۵۰ درصدي مصرف آب، انجام پروژه هاي مربوط به استفاده از پساب جهت به حداقل رساندن برداشت آب از زاينده رود، تأسيس باشگاه فرهنگي ورزشي ذوب آهن براي ايجاد روحيه شادابي و نشاط در قشر جوان، مشاركت در تدوين استانداردهاي ملي(محصولات فولادي و معيارهاي مصرف انرژي)، ارائه آموزشي هاي تخصصي مورد نياز واحدهاي فولادي كشور، احداث اولين آزاد راه كشور در جنوب غرب اصفهان (اتوبان ذوب آهن اصفهان) به منظور تردد در مسير جنوب غربي اصفهان، برخي فعاليت هاي اين شركت در حوزه مسئوليت اجتماعي هستند.