شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 5 موضوع مهم روابط‌عمومي آنلاين
جمعه، 20 اسفند 1400 - 21:25 کد خبر:49067
روابط‌عمومي ديجيتال بسيار متفاوت از روابط‌عمومي سنتي است. در عين حال كه اصول اساسي اين دو مشابه هم هستند، اما روندها و تكنولوژي به ما روش هاي جديدي مي دهد. اگر تصور مي كنيد مي توانيد از استراتژي خسته قديمي براي حصول نتايج استفاده كنيد، بايد در تصورات تان تجديد نظر كنيد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| روابط‌عمومي ديجيتال بسيار متفاوت از روابط‌عمومي سنتي است. در عين حال كه اصول اساسي اين دو مشابه هم هستند، اما روندها و تكنولوژي به ما روش هاي جديدي مي دهد. اگر تصور مي كنيد مي توانيد از استراتژي خسته قديمي براي حصول نتايج استفاده كنيد، بايد در تصورات تان تجديد نظر كنيد.

در اينجا فهرستي از روندها و عملكرد هاي روابط‌عمومي ديجيتال كه شما مي توانيد با استفاده از آن ها استراتژي هاي كسب و كار خود را به روز نگه داريد، ارائه شده است:

• فهرست رسانه ها و تاثير گذاران خود را بسازيد


گردآوري فهرستي از تاثيرگذاران، روزنامه نگاران، منتقدان و توليدكنندگان، اولين گام اساسي در راه اندازي فعاليت هاي روابط‌عمومي آنلاين شما مي باشد. شما مي توانيد فهرست را به صورت دستي، و با جستجو در تاثيرگذاراني كه مي خواهيد هدف قرار دهيد، توسعه دهيد، و يا از پايگاه داده هاي آنلاين براي تهيه فهرست هاي جامع تر استفاده نمائيد.


• از رسانه هاي اجتماعي براي جذب تاثيرگذاران مطرح و برجسته استفاده كنيد


يك فهرست روابط‌عمومي نه تنها شامل رسانه ها و منتقدان است، بلكه شامل تاثيرگذاران داراي دنبال كنندگان فراوان در رسانه هاي اجتماعي نيز مي شود. در شرايطي كه همه چيز آنلاين اتفاق مي افتد، يك همگرايي بين رسانه هاي اجتماعي و جهان روابط‌عمومي بوجود آمده است. امروزه، پيدا كردن تاثيرگذاران در اينستاگرم، توييتر، فيس بوك، و يا ساير پلت فرم هايي كه برند شما هدف قرار داده است، به يك هنجار بدل شده است.


براي جلب توجه تاثيرگذاران، به ياد داشته باشيد كه تعامل بسيار مهم است. توييت مجدد توييت آن ها، لايك كردن به روز رساني هاي آن ها، و دوباره نويسي پست هاي آن ها، همگي در اين امر كمك كننده مي باشند. اين تيم شماست، شما بايد از آن روابط حمايت نموده و آن ها را در جهت موثر بودن پرورش دهيد.


• اتاق خبر ديجيتال خود را به حداكثر برسانيد


به طور سنتي، زماني كه شما يك كنفرانس خبري برگزار مي كنيد، همه در اتاق كنفرانس خبري جمع شده تا مشتاقانه در انتظار اعلام خبر شما باشند. به طور مشابه، هنگامي كه شما يك خبر بزرگ براي گزارش امروز داريد، مي توانيد ابتدا آن را در وب سايت خود فرياد بزنيد، و سپس از طريق رسانه هاي اجتماعي، براي افزايش تاثير خودتان.


مطمئن شويد كه تاثيرگذاران و افراد رسانه اي شما، زماني كه به اتاق خبر آنلاين شما مراجعه مي نمايند، احساس راحتي مي كنند. اين كار مثل آن است كه آن ها را دعوت به يك كنفرانس مطبوعاتي كرده ايد. اگر آن ها به راحتي قادر به دريافت اطلاعات مورد نياز خود باشند، مي توانند از آن اطلاعات در هنگام نوشتن داستان ها، مقاله ها و بلاگ هاي خود استفاده نمايند. اطلاعات بايد سازماندهي شوند، به طوري كه كساني كه نياز به پيدا كردن آن دارند بتوانند به سرعت اين كار را انجام دهند.


• از سرويس هاي خبري معتبر و قابل اطمينان براي انتشار اخبار خود استفاده كنيد


اگر شركت شما يك اطلاعيه مهم دارد كه مي خواهيد از طريق انتشار رسانه اي و در خوراك اخبار دريافت شود، پس شما علاوه بر ارسال اخبار به فهرست رسانه هاي خود، نياز به استفاده از يك سرويس خبري آنلاين داريد. استفاده از سرويس خبري همچنين به شما كمك خواهد تا بك‌لينك (لينك دهنده) بدست آورده و بهينه سازي موتورهاي جستجوگر خود را تقويت نمائيد.


• از رسانه هاي اجتماعي براي هدف قرار دادن رسانه ها استفاده نمائيد


شما مي توانيد رسانه ها و تاثيرگذاران را با استفاده از رسانه هاي اجتماعي هدف قرار دهيد. از مخاطبان سفارشي و مخاطبان مشابه، براي ارسال پيام هاي شديدا نيازمند توجه به رسانه ها و تاثيرگذاراني كه مي خواهيد تحت تاثير قرار دهيد، استفاده نمائيد.


در اين راه، به رسانه هايي كه مي خواهيد پيام خود را در آن گسترش دهيد، مانند هر مخاطب ديگر نگاه كنيد. شما مي توانيد پيام هاي خاص را به سادگي به آن ها انتقال داده و به شيوه هاي خلاقانه اي به آن ها دست يابيد.
 

نويسنده: Desireé Duffy

منبع: equities