شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : معناي متاورس براي روابط عمومي چيست
سه شنبه، 17 اسفند 1400 - 14:01 کد خبر:49051
تكنولوژي با سرعتي سرسام‌آور در حال پيشرفت است و بسياري از پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در فيلم‌هاي فانتزي علمي تخيلي در حال تحقق يافتن است. وقتي مارك زاكربرگ اعلام مي‌كند كه شركت فيسبوك به يك "شركت متاورسي" تبديل‌شده است، ما بايد به‌طور دقيق بفهميم كه متاورس چيست و چه معنايي براي روابط‌عمومي خواهد داشت.



 

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| تكنولوژي با سرعتي سرسام‌آور در حال پيشرفت است و بسياري از پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در فيلم‌هاي فانتزي علمي تخيلي در حال تحقق يافتن است. وقتي مارك زاكربرگ اعلام مي‌كند كه شركت فيسبوك به يك "شركت متاورسي" تبديل‌شده است، ما بايد به‌طور دقيق بفهميم كه متاورس چيست و چه معنايي براي روابط‌عمومي خواهد داشت.


پس متاورس واقعاً چيست؟


متاورس چيزي است كاملاً متفاوت از اكوسيستم‌هاي بسته‌اي است كه از وب‌سايت‌هاي مورداستفاده ما تشكيل مي‌شود. درواقع، متاورس از سيستم‌هاي ساخته‌شده از ديتاي مشتريان و موتورهاي تبليغاتي قدرتمندي بهره مي‌گيرد كه از اين سيستم‌ها يك سري شركت‌هاي چند ميليارد دلاري مي‌توانند بيرون بيايند.


آنچه مارك زاكربرگ، مديرعامل متاورس قصد دارد به آن دست يابد اين است كه يك نوع تعادل بين قابليت جستجو و ديتاي موجود در جهان به وجود آيد و اين تعادل وارد زندگي انسان شده و اين امكان را براي تمام مردم جهان فراهم آورد تا با استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين و در حال تكامل با همديگر پيوند و ارتباطي عميق به وجود آورند.


كوتاه‌سخن آنكه متاورس خودش يك فضاي واقعيت مجازي است كه در آن، كاربران مي‌توانند در يك محيط آفريده‌شده توسط كامپيوتر با ساير كاربران ارتباط برقرار نمايند. بنابراين، متاورس فضايي است كه در آن مي‌توان هر كاري كه تصورش را بتوان كرد انجام داد.


معناي متاورس براي روابط عمومي چيست


اگرچه تاكنون ميلياردها دلار صرف سرمايه‌گذاري در متاورس شده و تكنولوژي‌هاي پيشرفته‌اي براي گسترش آن شكل‌گرفته‌اند اما هنوز هم چند سالي تا آغاز به كار عملي متاورس باقي‌مانده و تا تحقق يافتن تمام پتانسيل‌هاي متاورس،راهي طولاني مانده است.


اگرچه متاورس همچنان در مرحله شكل‌گيري و توسعه قرار دارد، اما بسياري از برندها مدتي است كه براي ورود و نقش‌آفريني در متاورس گام‌هاي جدي و مهمي برداشته‌اند و به‌عنوان پيشگامان استفاده از پلتفرم‌هاي نوپديد متاورس شناخته مي‌شوند.


هنگامي‌كه صحبت از تبليغات در درون متاورس به ميان مي‌آيد مي‌توان از اين دنياي مجازي به‌عنوان يك عامل تغييردهنده قواعد بازي و تعيين‌كننده در آينده يادكرد. در متاورس شما مي‌توانيد هر چيزي كه به آن فكر كنيد را در برابر خود ظاهر نماييد و تبليغات را به سطحي ارتقا دهيد كه بسيار فراتر از آن چيزي است كه ما به آن عادت كرده‌ايم.


و اين آفرينش يك دنياي كاملاً جديد براي روابط‌عمومي است كه در آنجا، مشاورين املاك مي‌توانند يك‌خانه را به افرادي در سرتاسر جهان نشان دهند، برندهاي طراحي و توليد لباس، امكان امتحان كردن لباس‌ها به‌صورت مجازي را براي مشتريان فراهم كنند و بسياري فرصت‌هاي ديگر.


براي شركت‌ها نيز زمان آن فرارسيده تا ايده‌هاي منحصربه‌فردشان را براي ورود به متاورس و پيشرفت كردن در آن بيازمايند و خود را به‌عنوان پيشگامان دنياي متاورس معرفي كنند و دوراني جديد را در تكنولوژي رقم بزنند.

 

 

منبع انگليسي:  darrennortheast

منبع فارسي: http://kpri.ir/?p=8552

دارن نورث ايست || تحليل، روابط‌عمومي‌