شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : هفت افسانه روابط‌عمومي كه بايد از آنها اجتناب كرد
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 - 12:40 کد خبر:48999
من هفت تصور غلط روابط‌عمومي را انتخاب كرده‌ام كه مشاهده كرده‌ام محبوب‌ترين آنها هستند. در اينجا ليستي از آنها وجود دارد تا بتوانيد با اطمينان در مورد استراتژي روابط‌عمومي خود تصميم بگيريد و به بهترين نتايج برسيد.



 

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| من هفت تصور غلط روابط‌عمومي را انتخاب كرده‌ام كه مشاهده كرده‌ام محبوب‌ترين آنها هستند. در اينجا ليستي از آنها وجود دارد تا بتوانيد با اطمينان در مورد استراتژي روابط‌عمومي خود تصميم بگيريد و به بهترين نتايج برسيد.

1. روابط‌عمومي فقط براي شركت هاي بزرگ است.

يكي از افسانه هايي كه اغلب با آن مواجه مي شوم اين است كه فقط شركت هاي بزرگ يا افراد مشهور به روابط‌عمومي، مديريت روابط‌عمومي يا مشاوره نياز دارند. اين باور كاملا گمراه كننده است. بيشتر اوقات، كارآفرينان يا صاحبان فروشگاه ها خدمات خود را از طريق يك يا دو كانال تبليغ مي كنند. بنابراين به نظر مي رسد روابط‌عمومي براي آنها روش بسيار گراني براي تبليغ باشد. واقعيت اين است كه روابط‌عمومي نبايد به اندازه تبليغات گران باشد و همچنان مي‌تواند به شما در موقعيت‌يابي كسب و كارتان، ايجاد آگاهي و به دست آوردن مشتريان وفادار كمك كند.

 

2. محتوا مهم نيست، پلت فرم مهم است.

افسانه ديگري وجود دارد كه محبوبيت در رسانه ها فقط به تعداد مخاطبيني كه در آنجا داريد بستگي دارد. اما واقعيت اين است كه ارتباطات خوب تنها بخش كوچكي از موفقيت روابط‌عمومي است. عنصر مهم‌تر روابط‌عمومي موفق، محتواي مرتبط و جذاب است - داستاني در مورد پروژه شما كه مخاطب را علاقمند و درگير نگه مي‌دارد.


3. روابط‌عمومي نمي فروشد.

راه هاي زيادي براي تخمين نتايج يك كمپين روابط‌عمومي اجرا شده و استراتژي كلي وجود دارد. براي اكثر شركت هاي روابط‌عمومي، موفقيت اغلب با ميزان پوشش خبري دريافتي سنجيده مي شود. اما روش هاي كارآمدتري براي اندازه گيري وجود دارد، مانند تعداد درگيري ها، سرنخ ها، امتيازات روابط‌عمومي و غيره.

4. روابط‌عمومي فقط براي نوشتن بيانيه هاي مطبوعاتي و سازماندهي كنفرانس هاي مطبوعاتي است.

در حالي كه هم بيانيه هاي مطبوعاتي و هم كنفرانس هاي مطبوعاتي بخشي ضروري از روابط‌عمومي هستند، مطمئناً تنها فعاليت ها و وظايف نيستند. كنفرانس هاي مطبوعاتي اغلب اتفاق نمي افتد، اما بزرگترين رويدادها برگزار مي شود و در حالي كه بيانيه هاي مطبوعاتي بخش مهمي از تاكتيك هاي روابط‌عمومي هستند، تنها يكي از ابزارهاي متعدد است. روابط‌عمومي همچنين مي تواند براي موارد زير استفاده شود: مديريت شهرت، مديريت بحران، استراتژي رسانه هاي اجتماعي، راه اندازي محصول، روابط تأثيرگذار، بازاريابي محتوا و غيره.

 

5. روابط‌عمومي براي تجارت من گران است.

زماني كه بتوانيد تمام فعاليت هاي روابط‌عمومي لازم را با قيمت مناسب راه اندازي كنيد، انتخاب هاي زيادي وجود دارد. مي توانيد يك فريلنسر استخدام كنيد يا از پلتفرم هاي ويژه استفاده كنيد. به خاطر داشته باشيد كه روابط‌عمومي نيز ارزش آن را دارد، زيرا مزاياي زيادي به همراه دارد. به جاي نتايج كوتاه مدت، روابط‌عمومي مؤثر و شهرت خوب براي ارائه نتايج بلندمدت كه علاقه و آگاهي را ايجاد مي كند، كار مي كند.

6. روابط‌عمومي فقط در زمان بحران مورد نياز است.

ايجاد يك تصوير مثبت قوي، كه ممكن است در نهايت به فروش تبديل شود، زمان مي برد و يك فرآيند مداوم است. حضور دائمي به ايجاد اعتماد مشتريان كمك مي كند و آنها را به مشتري وفادار شما تبديل مي كند.

7. محصولات خوب نيازي به تبليغات ندارند.

در حالي كه روابط‌عمومي موثر مي تواند عواقب بررسي هاي منفي در مورد يك محصول بد را كاهش دهد، استفاده از روابط‌عمومي فقط براي محصولات بد ايده خوبي نيست. مشتريان قبلاً نظري در مورد محصول شما در ذهن خود داشته اند و وقتي در نهايت تصميم به معرفي محصولات خوب مي گيريد، باز هم فكر مي كنند كه هر چيزي كه توليد مي كنيد كيفيت پاييني دارد. يك استراتژي روابط‌عمومي خوب بايد كار كند و بهترين محصولات و مزاياي خدمات شما را برجسته كند.
 

 

منبع انگليسي:  forbes

منبع فارسي: شارا - شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران
 23 فوريه 2022