شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تبليغات محيطي، بال پرواز خرده‌فروشي در عصر كرونا
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 - 17:49 کد خبر:48883
برندهاي تبليغاتي در مسير سالن اجلاس با يك كيسه چيپس خوش طعم در هنگام تسويه حساب، شما را وسوسه‌ مي‌كنند. خريدهاي ناگهاني هميشه اتفاق مي‌افتد؛ حتي زماني كه هنگام رفتن به فروشگاه برنامه‌اي داشته باشيم. از اين گذشته، اگر از قبل خريد مي‌كنيم، احتمال اينكه چند مورد اضافي را به دلخواه بخريم ،بسيار بيش‌تر است و در اين مواقع مقاومت در برابر وسوسه سخت‌تر به نظر مي‌رسد.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| احتمالا شما هم در زمره ميليون‌ها انساني هستيد كه پا به يك خواربارفروشي گذاشته‌ايد و چند مورد اضافي كه در ليست مواد غذايي نبوده‌اند، را انتخاب كرده‌ايد.

برندهاي تبليغاتي در مسير سالن اجلاس با يك كيسه چيپس خوش طعم در هنگام تسويه حساب، شما را وسوسه‌ مي‌كنند. خريدهاي ناگهاني هميشه اتفاق مي‌افتد؛ حتي زماني كه هنگام رفتن به فروشگاه برنامه‌اي داشته باشيم. از اين گذشته، اگر از قبل خريد مي‌كنيم، احتمال اينكه چند مورد اضافي را به دلخواه بخريم ،بسيار بيش‌تر است و در اين مواقع مقاومت در برابر وسوسه سخت‌تر به نظر مي‌رسد.

زمان مناسب

مجريان
تبليغات محيطي مي‌‌دانند كه سرمايه‌‌گذاري در لحظات انگيزشي، فرصت‌‌هاي خوبي براي افزايش فروش است. جهان از پيام‌رساني بيش از حد اشباع شده، بنابراين چگونه مي‌توانيد در مقابل رقبا متمايز شويد و تجربه‌اي به يادماندني ايجاد كنيد كه براي مشتري‌ مانا باشد؟ راه‌هاي زيادي براي انجام اين كار وجود دارد، اما يكي از اساسي‌ترين گام‌ها اين است كه پيام‌هاي علامت‌گذاري در فروشگاه را به عنوان بخشي از استراتژي همه‌ كانال خود بگنجانيد و از نمايشگرهاي مفيد در فروشگاه براي افزايش فروش استفاده كنيد. ارائه تبليغات منحصربه‌فرد و متقاعد‌كننده به مشتريان در حالي كه آن‌ها در سايت و آماده خرج كردن هستند، به اين معني است كه شما در هر مرحله بخشي از تجربه مصرف‌كننده حضور داريد.

 

به‌طور كلي، وقتي مردم براي خريد بيرون مي‌آيند، روي كاري كه در دست دارند، تمركز مي‌كنند؛ به دست آوردن آنچه نياز دارند و ترجيحا مسائل كارآمد. خريداران تمايل دارند زياد به تلفن‌هاي خود در فروشگاه نگاه نكنند؛ مگر براي مقايسه قيمت يا بررسي ليست خريد. تبليغات محيطي هم همين مزيت را در پي دارد. براي برندها، محيط خرده‌فروشي فرصتي هيجان‌انگيز براي دستيابي به مشترياني است كه حواس‌شان پرت نمي‌شود. تغييرات در عادات خريد نشان داده، اكنون بيش از هر زمان ديگري، گاهي اوقات براي تكميل فروش به كمي فشار اضافي نياز است. عوامل متعددي كه اين همه‌‌گيري ايجاد كرده، منجر به تغييرات عمده در شيوه خريد مردم مي‌شود. آثار اين تحولات هم كاملا ملموس به نظر مي‌رسد.

عصر جديد

به عنوان مثال، در زندگي قبل از همه‌گيري، قدم زدن در يك فروشگاه مواد غذايي براي برداشتن آنچه نياز داشتيم، استاندارد بود، اما با معرفي قوانين ويروس كرونا در مورد بهداشت، محدوديت‌هاي ظرفيت و الزامات فاصله‌گذاري فيزيكي، اين موضوع تغيير كرد. ناگهان، خريد موادغذايي تجربه پراسترس‌تري شد؛ تجربه‌اي كه شامل تعهد زماني بيش‌تر و حتي انتظار در صف قبل از ورود به فروشگاه بود. در حالي كه اين اتفاق مي‌افتاد، خريداران به دنبال گزينه‌هاي راحت‌تري بودند و بسياري به اينترنت روي آوردند. افرادي كه از تجارت الكترونيك استفاده مي‌كنند، به ‌جاي محدود كردن زمان زيادي براي دريافت خواربار، مجبور نبودند خانه را ترك كنند و اغلب مي‌توانستند از تحويل همان روز براي راه‌اندازي استفاده كنند.

 

كمپين‌هاي تبليغاتي هم در اين موضوع موثر عمل مي‌كنند. براي ترغيب مردم به بازگشت به خريد در فروشگاه‌ها، مهم است كه تلاش كنيد و تجربه‌اي راحت‌تر و غني‌تر از اطلاعات ارائه دهيد؛ مشابه آنچه در اينترنت يافت مي‌شود. در حالي كه علائم فروشگاهي و نمايشگرهاي نقطه خريد هميشه براي جذب و هدف قرار دادن مخاطباني تبليغات وجود دارد، نمايشگرهاي ديجيتال فرصت‌هاي جديدي را به برندهايي ارائه مي‌كنند كه به دنبال ارائه محتواي خود به خريداران در لحظه مناسب هستند. پس با ارائه تبليغات موثر كسب‌وكارتان را رشد دهيد.

شايد بارها در طول روز در مكان‌هاي مختلف شهر، انواع تبليغات محيطي را مشاهده كنيد كه ممكن است بسياري از آن‌ها شما را به خود جذب كند يا برخي ديگر ممكن است بدون خلاقيت خاصي بوده و حتي شما را مجذوب نكند كه متن آن‌ها را بخوانيد. هدف اصلي هر برند، فروش محصولات و خدماتي است كه ارائه مي‌كند.

 

براي رسيدن به اين هدف ممكن است هر برند از روش‌هاي مختلفي براي شناسايي و فروش محصولات خود بهره ببرد. يكي از مناسب ترين اين روش‌ها، تبليغات محيطي است كه با توجه به گستردگي سطح فروش و خدمات شركت‌هاي مختلف در بازارهاي داخلي يا خارجي مي‌تواند تاثيرگذاري مناسب براي آگاهي مشتريان از خدمات و محصولات ارائه كند. در واقع استفاده از تبليغات محيطي در دنياي امروز به عنوان يكي از مهم‌ترين استراتژي‌هاي كسب‌وكار، كاربرد يافته و در برخي موارد با توجه به معيارهاي مختلف و همچنين ويژگي‌ها و امتيازات مناسبي كه اين روش دارد، مي‌تواند انتخاب اول بسياري از مديران براي شناساندن محصول خود به مشتري باشد.

 

هر كسي بتواند شناخت بهتري از انواع تبليغات محيطي و همچنين خلاقيت بيش‌تري در اجرا و ارائه اين تبليغات به مشتريان داشته باشد، مي‌تواند گام محكم‌تري در زمينه محبوبيت كالاهاي خود در بين مشتريان و بازار هدف خود بردارد. در اصطلاح، تبليغات محيطي به هرگونه تبليغ گفته مي‌شود كه خارج از نقطه نهايي خريد مشتري يعني همان(POP) انجام مي‌شود. دراصول بازاريابي و فروش محصولات، معمولا نقاط كوري وجود دارند.مي‌توان از آن‌ها به عنوان يك نقطه خارج از محدوده براي انجام انواع تبليغات استفاده كرد. با توجه به مزاياي تبليغات محيطي، معمولا برندها و سازمان‌هاي مختلف از اين نوع تبليغات استفاده مي‌كنند.

 

در بسياري از انواع تجارت به اين نوع تبليغات خارج از خانه هم مي‌گويند.عبارت تبليغات خارج از خانه در واقع به وسايل و روش‌هايي اطلاق مي شود كه در محيط خارج از خانه (محيط اصلي و هدف براي فروش و ارائه خدمات و محصولات) مورد استفاده قرار مي‌گيرند. البته بسياري از محققان معتقدند، تبليغات محيطي پيشينه بسيار طولاني و قديمي دارد و در واقع منشأ آن را قبل از انقلاب صنعتي و پيدا شدن مدرنيته مي‌دانند.

منبع: newsweek - tejaratetalaeenews