شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چرا بازاريابي ارگانيك فيس بوك هنوز اهميت دارد؟
شنبه، 2 بهمن 1400 - 09:36 کد خبر:48717
فيسبوك حتي پس از گذشت بيش از 15 سال هنوز هم بزرگترين شبكه رسانه اجتماعي در جهان است. با بيش از 2 ميليارد كاربر فعال، كه بسياري از آنها كاربران وفادار و معمولي هستند كه هر روز براي گذراندن وقت خود وارد اين پلتفرم مي شوند.




 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| فيسبوك حتي پس از گذشت بيش از 15 سال هنوز هم بزرگترين شبكه رسانه اجتماعي در جهان است. با بيش از 2 ميليارد كاربر فعال، كه بسياري از آنها كاربران وفادار و معمولي هستند كه هر روز براي گذراندن وقت خود وارد اين پلتفرم مي شوند.
 
 مهم نيست كه مخاطبان شما چه كسي هستند، هنوز هم شانس زيادي وجود دارد كه آنها به طور منظم از فيس بوك استفاده كنند. اين بدان معناست كه وقتي نوبت به بازاريابي رسانه هاي اجتماعي ارگانيك مي شود، نمي توانيد فيسبوك را ناديده بگيريد.
 
 يكي از مهمترين جنبه هايي كه بايد در مورد فيس بوك به عنوان يك پلتفرم به خاطر بسپاريد، اين است كه بسيار بصري است، دقيقاً به همان شكلي كه اينستاگرام يك پلت فرم بصري است. مردم نه تنها بيشتر با پست‌هاي بصري (مانند تصاوير و ويديوها) درگير مي‌شوند و به آنها پاسخ مي‌دهند، بلكه به نظر مي‌رسد الگوريتم‌ها نيز به نفع پست‌هاي بصري هستند.
 
 وقتي نوبت به بازاريابي ارگانيك و دسترسي به فيس بوك مي رسد، به انواع مختلف محتوايي كه مي توانيد منتشر كنيد توجه كنيد. يك استراتژي محتواي جامع از چندين يا حتي همه اين نوع محتواها استفاده مي كند. فيس‌بوك تمايل دارد جديدترين ويژگي‌هاي آن‌ها را مورد حمايت قرار دهد و آن‌ها را تقويت كند، اما نمي‌توانيد قدرت پشت برخي از انواع پست‌هاي اصلي را كه سال‌هاست وجود داشته‌اند، ناديده بگيريد.
 
 يكي از محبوب ترين فرمت هاي پستي كه مي توانيد در فيس بوك منتشر كنيد همچنان تصاوير هستند. تصاوير مي توانند از گرافيك هاي توليد شده و متني كه در نرم افزارهاي گرافيكي يا ويرايشگرها ايجاد مي كنيد تشكيل شده باشند، يا مي توانند شامل عكس ها يا تركيبي از آنها باشند.
 
 نكته مهم ديگري كه بايد به خاطر داشته باشيد اين است كه اكثر كاربران رسانه هاي اجتماعي محتوا را نمي خوانند. آن‌ها فيدهاي رسانه‌هاي اجتماعي خود را مرور مي‌كنند تا به دنبال چيزي باشند كه مورد علاقه‌شان باشد، بنابراين كل داستان را در يك تصوير منتقل كنيد.