شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : برنامه جديد اينستاگرام: قابليت كسب درآمد براي توليدكنندگان محتوا
پنجشنبه، 30 دی 1400 - 20:40 کد خبر:48699
اين برنامه با حضور چند اينفلونسر اينستاگرام ظرف همين چند روز آينده در آمريكا آغاز خواهد شد و تا چند ماه ديگر اين سرويس در اختيار همه كاربران اين شبكه اجتماعي قرار خواهد گرفت.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| متا، شركت مادر شبكه‌هاي اجتماعي فيسبوك، اينستاگرام و واتس اپ، از قابليت جديد خود براي اينستاگرام رونمايي كرد. بر اساس اين طرح كاربراني كه در اينستاگرام توليد محتوا مي‌كنند، قادر خواهند بود براي محتواي صفحه خود حق اشتراك ماهانه بگيرند و اينگونه به درآمدزايي برسند.

به گزارش شارا به نقل از يورونيوز، متا اعلام كرد كه اين برنامه با حضور چند اينفلونسر اينستاگرام ظرف همين چند روز آينده در آمريكا آغاز خواهد شد و تا چند ماه ديگر اين سرويس در اختيار همه كاربران اين شبكه اجتماعي قرار خواهد گرفت.

كاربران با پرداخت حق اشتراك مي‌توانند به محتواي اختصاصي دست پيدا كنند. دسترسي به لايو اختصاصي، يا استوري‌هاي اختصاصي و مشخص‌تر شدن كامنت كاربراني كه حق اشتراك پرداخت كرده‌اند، از جمله مزاياي اين سرويس است.

اينستاگرام اعلام كرده است:«سرويس اشتراك اينستاگرام، به كاربران و توليد كنندگان محتوا اين قابليت را مي‌دهد تا ارتباط عميق‌تري با فالوورهاي خود داشته باشند و همزمان با ارائه محتواي اختصاصي، درآمد بيشتري كسب كنند.»

درآمد اينفلونسرهاي اينستاگرام تاكنون عمدتا بر پايه تبليغ مستقيم و غير مستقيم كالا و يا خدمات بوده است، قابليت جديد اينستاگرام اما اكنون اين امكان را مي‌دهد تا اينفلونسرها بتوانند به خاطر محتوايي كه ارائه مي‌كنند به طور مستقيم از فالوورهاي خود كسب درآمد كنند. علاوه بر اينفلونسرها، رسانه‌هاي خبري و خدماتي كه گاه ميليون‌ها فالوور در اينستاگرام دارند نيز مي‌توانند از اين قابليت بهره ببرند.

يك كاربر اينستاگرام كه ۲۰۰ هزار فالوور دارد در واكنش به اين خبر مي‌گويد:«سرويس اشتراك در اينستاگرام، ايجاد رابطه صميمانه‌تري با فالوورها و طرفدارانم را ممكن مي‌كند. بسيار هيجان‌زده هستم كه اين ارتباطات را تقويت كنم و بتوانم تأثيري ماندگارتر بگذارم.»

توليدكنندگان محتوا مي‌توانند براي سرويس اشتراك خود قيمت‌هاي ماهانه مختلفي را از ۹۹ سنت تا ۹۹ دلار تعيين كنند. متا گفته است كه قصد ندارد از كساني كه از اين سرويس استفاده مي‌كنند، تا سال ۲۰۲۳ هزينه‌اي دريافت كند.

 

مارك زاكربرگ، مدير اجرايي متا اما، در پستي كه در سال گذشته در فيس بوك منتشر كرده بود، گفته بود كه اين ميزان ۳۰ درصد كمتر از ميزاني است كه شركت اپل و ديگران دريافت مي‌كنند.
 
 سال گذشته نيز توييتر قابليتي تحت عنوان سوپر فالووز را راه‌اندازي كرد كه به توليدكنندگان محتوا اجازه مي‌دهد در ازاي محتواي اختصاصي، حق اشتراك دريافت كنند و همچنين براي ورود به اتاق‌هاي گفتگوهاي صوتي هزينه‌‌اي تحت عنوان بليط ورودي به اين اتاق‌ها بپردازند.