شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : وبينار سراسري مديران روابط عمومي ادارات كل و مديريت هاي درمان تأمين اجتماعي سراسر كشور برگزار شد
دوشنبه، 27 دی 1400 - 10:33 کد خبر:48673
سيد محمدرضا فياضي، مشاور مديرعامل و مديركل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي گفت: شرايط اجتماعي جامعه به گونه‌اي است جامعه از گفتاردرماني كلافه و تشنه اقدام و عمل واقعي است. در چنين شرايط صداقت، صراحت، شفافيت و پرهيز از زياده‌گويي اصول حاكم بر هرگونه فعاليت رسانه‌اي در سازمان تأمين اجتماعي است.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| سيد محمدرضا فياضي، مشاور مديرعامل و مديركل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي گفت: شرايط اجتماعي جامعه به گونه‌اي است جامعه از گفتاردرماني كلافه و تشنه اقدام و عمل واقعي است. در چنين شرايط صداقت، صراحت، شفافيت و پرهيز از زياده‌گويي اصول حاكم بر هرگونه فعاليت رسانه‌اي در سازمان تأمين اجتماعي است.

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره‌كل روابط‌عمومي سازمان تأمين اجتماعي، دكتر سيد محمدرضا فياضي در وبينار سراسري مديران روابط عمومي ادارات كل و مديريت هاي درمان تأمين اجتماعي سراسر كشور اظهار داشت؛ “ معمولاً نسبت به جايگاه و كاركرد رسانه، تلقي و نگاهي راديكال و ساده‌انگارانه وجود دارد كه از يكسو باعث شده تا فعاليت رسانه‌اي به عنوان فعاليتي غيرضروري، تشريفاتي و حتي لوكس شناخته شود و از سوي ديگر و در وجه افراطي آن، بر اساس يك تلقي غيرواقعي، اين انتظار ايجاد شود كه رسانه قرار است شاه‌كليد حل تمام مشكلاتي باشد كه در عرصه واقعيت، براي حل آن‌ها اقدام مؤثري انجام نشده است”.


دكتر فياضي با تأكيد بر ظرفيت بالاي رسانه براي كمك به تعاملات مثبت سازمان‌ها و ايجاد ارتباط دوسويه با ذي‌نفعان گفت: “فراگيري ابزارهاي ارتباطي و‌ به دنبال آن شكست نسبي‌ انحصارهاي رسانه‌اي باعث شده تا نقش روابط عمومي‌ها از جنبه كليشه‌اي و ‌تشريفاتي كه عمدتاً جنبه واكنشي داشته و تنها متمركز بر پوشش اخبار اشخاص حقوقي در سازمان بودند؛ به نقشي فعال و ضروري تبديل بشود كه حالا بر اساس آن، روابط عمومي‌ها وظيفه دارند به صورت ايجابي به مديريت تصوير و هويت يكپارچه سازمان خود بپردازند.”


مشاور مديرعامل و مديركل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي با تأكيد بر اهميت كار رسانه‌اي و اينكه امروزه تصاوير و انگاره‌هاي ذهني پابه‌پاي واقعيت و حتي مهم‌تر از واقعيت هستند؛ صداقت، صراحت، شفافيت و پرهيز از زياده‌گويي را اصول حاكم بر هرگونه فعاليت رسانه‌اي در سازمان تأمين اجتماعي دانست.

دكتر فياضي در ادامه با اشاره به نقش محيط و فرامتن جامعه در كنش‌هاي رسانه‌اي گفت: “فعاليت‌هاي رسانه‌اي در فضاي خلأ اتفاق نمي‌افتند و شناخت فرامتن جامعه و تصوير موجود در فضاي افكار عمومي اهميت بالايي دارد. در شرايطي كه جامعه نسبت به عملكرد سازمان تجارب مستقيمي دارد؛ ذهنيت افكار عمومي تنها از طريق فضاي رسانه‌اي شكل نمي‌گيرد. جامعه امروز از گفتاردرماني، كلافه و تشنه اقدام و عمل واقعي است. در شرايطي كه جامعه به جهت ذهني و به طور پيش‌فرض، در مقابل هرگونه شايعه و خبر منفي حتي از نوع غيرموثق آن، گارد باز داشته و برعكس در برابر اخبار مثبت و حتي موثق، به نوعي مقاومت مي‌كند؛ استفاده از ظرفيت رسانه، پيچيدگي و ظرافت‌هاي خاص خود را ميطلبد”.


دكتر فياضي در پايان با صحبت از ضرورت تحول در نگاه رسانه‌اي سازمان تأمين اجتماعي، روابط عمومي‌ها را موظف به برقراري ازتباط مؤثر ميان سازمان و ذي‌نفعان دانست كه بايد بر مبناي صداقت، واقعيت و استفاده از ظرفيت‌هاي رسانه‌اي، به شناخت بهتر ذي‌نفعان و سازمان از يكديگر كمك كنند.


در اين وبينار مديران روابط عمومي‌ استان‌ها به بيان ديدگاه‌ها و پيشنهادات خود براي ارتقاي وضعيت عملكرد رسانه‌اي سازمان تأمين اجتماعي پرداختند.