شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 3 نكته براي كمك به افزايش حضور آنلاين خود
سه شنبه، 28 دی 1400 - 10:27 کد خبر:48648
حضور قوي آنلاين مي تواند شما را از رقبا متمايز كند و همچنين به شما در فروش كمك كند. اگر وب سايت شما براي فروش آنلاين مناسب باشد، مي توانيد به طور موثر ترافيك بيشتري را به آن سايت هدايت كنيد و به راحتي فروش را افزايش دهيد. افزايش شناخت برند و فرصت‌هاي ارائه خدمات بهتر به مشتريان نيز از مزاياي اضافي مرتبط با حضور آنلاين قوي است.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| نمي توان انكار كرد كه چقدر براي هر كسب و كار و برندي اهميت دارد كه در اين روزگار، حضور قوي و مستحكم در وب داشته باشد. به خصوص با افزايش فروش آنلاين كه در دو سال گذشته مشاهده شده است، شما به سادگي نمي توانيد اجازه دهيد حضور وب خود را كاهش دهيد. در عوض، ايجاد حضور در وب شما بايد كاري باشد كه در ليست اولويت هاي شما قرار مي گيرد.

حضور قوي آنلاين مي تواند شما را از رقبا متمايز كند و همچنين به شما در فروش كمك كند. اگر وب سايت شما براي فروش آنلاين مناسب باشد، مي توانيد به طور موثر ترافيك بيشتري را به آن سايت هدايت كنيد و به راحتي فروش را افزايش دهيد. افزايش شناخت برند و فرصت‌هاي ارائه خدمات بهتر به مشتريان نيز از مزاياي اضافي مرتبط با حضور آنلاين قوي است.

اگر تجربه زيادي در زمينه بازاريابي آنلاين نداشته ايد، ممكن است متوجه شويد كه دقيقاً مطمئن نيستيد كه براي بهبود حضور وب خود چه كاري بايد انجام دهيد. تاكتيك‌هاي مختلفي وجود دارد كه مي‌توانيد براي تقويت حضور آنلاين خود از آنها استفاده كنيد، و پيدا كردن تاكتيك‌هاي مناسب براي كسب‌وكارتان و نوع خاص برند مي‌تواند يك چالش باشد.

خبر خوب اين است كه منابع زيادي وجود دارد كه به شما كمك مي‌كند تا مسير مناسبي را پيدا كنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه حضور شما در وب تقويتي را كه دنبال مي‌كنيد به دست مي‌آورد. در اينجا چند نكته وجود دارد كه به شما كمك مي كند تا به هدف خود در بهبود حضور آنلاين خود برسيد.

با يك متخصص صحبت كنيد

مانند هر چيزي كه در رابطه با نحوه رشد كسب و كارتان پيش مي آيد كه در مورد خودتان متخصص نيستيد، هميشه ايده خوبي است كه با مشورت يك متخصص بازاريابي آنلاين شروع كنيد. چه تصميم داشته باشيد با يك ارائه دهنده خدمات بازاريابي ديجيتال صحبت كنيد يا صرفاً با يك متخصص بازاريابي مشورت كنيد تا ايده هايي براي استراتژي هاي قابل اجرا به دست آوريد، صحبت با يك متخصص بهترين مكان براي شروع است.

سعي كنيد به دنبال يك متخصص بازاريابي بگرديد كه صنعت خاصي را كه در آن كار مي كنيد را درك كند. ممكن است راه‌هاي خاصي براي هدف قرار دادن مخاطبان شما وجود داشته باشد كه مخصوص صنعت هستند كه ممكن است هنوز از آن‌ها آگاه نباشيد، به خصوص به عنوان يك تجارت جديد. آن‌ها مي‌توانند شما را در مسير درست راهنمايي كنند و به شما كمك كنند تا با حضور آنلاين خود در كمترين زمان مورد توجه قرار بگيريد.

هنگامي كه با يك متخصص بازاريابي مشورت كرديد، مي توانيد انتخاب كنيد كه نيازهاي فعلي بازاريابي آنلاين شما را برطرف كند يا از مشاوره و راهنمايي آنها براي انجام اين كار استفاده كنيد.

همانطور كه گفته شد، ايجاد حضور آنلاين شما مي تواند يك شغل تمام وقت باشد. اگر نمي دانيد كه براي چنين كاري وقت داريد يا اگر آماده هستيد شخصي را براي كار در بازاريابي آنلاين خود استخدام كنيد، بهتر است كارها را به متخصصان بسپاريد.

وب سايت خود را بهينه كنيد

در دنياي بازاريابي آنلاين، بهينه سازي نام بازي است. هنگامي كه محتواي آنلاين شما واقعاً بهينه شده است تا تا حد امكان براي موتورهاي جستجو مناسب باشد، مي تواند به افزايش ديد شما كمك كند و مخاطبان شما را راحت تر پيدا كنند و به اطلاعات شما دسترسي پيدا كنند.

دوست داشتني بودن با موتورهاي جستجو يكي از آن مفاهيمي است كه مي خواهيد در اسرع وقت با آن آشنا شويد. در اصل، هر چه وب‌سايت شما براي موتورهاي جستجو مناسب‌تر باشد، زماني كه شخصي كلمه يا عبارتي مرتبط با كسب‌وكار شما را جستجو مي‌كند، در صفحه نتايج موتور جستجو بالاتر ظاهر مي‌شود.

وقتي به درستي انجام شود، وب سايت شما در بالاي صفحه فهرست نتايج براي طيف وسيعي از جستجوها ظاهر مي شود. با اين حال، بسيار مهم است كه بدانيد اين يك تلاش مداوم از سوي شما در نتيجه قوانين و مقررات در حال توسعه پيرامون موتورهاي جستجوي برتر خواهد بود.

چندين مؤلفه در بهينه سازي وب سايت شما و ساير محتواي آنلاين دخيل هستند. بهترين كاري كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه با بهترين شيوه هاي سئو آشنا شويد و آنها را در محتواي خود به كار ببريد. با رويكرد صحيح، بايد بتوانيد ترافيك بيشتري را به وب سايت خود هدايت كنيد و در نتيجه حضور آنلاين خود را تقويت كنيد.

يك حضور در رسانه هاي اجتماعي ايجاد كنيد

به غير از وب سايت شما، راه هاي ديگري نيز وجود دارد كه از طريق كانال هاي آنلاين مي توانيد كسب و كار خود را در دسترس تر كنيد. يكي از مواردي كه ثابت كرده است براي كسب و كارهاي مختلف بسيار مفيد است، رسانه هاي اجتماعي است.

حضور در برترين پلتفرم هاي رسانه هاي اجتماعي مزاياي متعددي دارد. انجام اين كار مي تواند ديد شما را افزايش دهد، به شما كمك كند تا در جامعه خود حضور داشته باشيد و ارتباط شما با مشتريان فعلي و بالقوه را آسان تر كند. علاوه بر اين، ايجاد حضور در رسانه‌هاي اجتماعي چيزي است كه بانك را خراب نمي‌كند يا بودجه بازاريابي شما را زياد نمي‌گيرد و آن را به يكي از تاكتيك‌هاي مقرون به صرفه‌تر تبديل مي‌كند كه مي‌توانيد براي تقويت حضور آنلاين خود استفاده كنيد.

با اين حال، به طور كلي، يكي از مفيدترين جنبه هاي رسانه هاي اجتماعي مربوط به خدمات مشتريان شما است. ويژگي پيام‌رساني مستقيم اكثر وب‌سايت‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي به شما اين امكان را مي‌دهد كه مستقيماً با مشتريان چت كنيد و به سؤالات در زمان واقعي پاسخ دهيد. حتي اگر فكر دادن به مخاطب عام اين توانايي را داشته باشد كه نظرات خود را روي ديوار يا صفحه شما بگذارد تا همه ببينند، اين نيز مي تواند يك تاكتيك مفيد براي خدمات مشتري باشد.

به عنوان مثال، اگر شخصي در صفحه اجتماعي شما نظر ناخوشايندي از خود به جاي بگذارد، مي‌توانيد پاسخي مستقيم به آن بررسي ارسال كنيد و به مشكلاتي كه مطرح مي‌كند رسيدگي كنيد. اين نه تنها مي تواند به رضايت مشتري ناراضي كمك كند، بلكه به هر كسي كه صفحه شما را مي بيند نشان مي دهد كه چقدر خوب با چنين مواردي برخورد مي كنيد.

در اين مورد اشتباه نكن؛ خدمات خوب به مشتريان بايد يكي از اولويت هاي اصلي شما باشد. ابزارهايي كه از حضور قوي آنلاين در اختيار شما قرار مي‌گيرد مي‌تواند به شما كمك كند تا در اين جنبه از اداره كسب‌وكار خود پيشرفت‌هاي زيادي داشته باشيد تا بتوانيد روابط پايداري با مشتريان خود ايجاد و پرورش دهيد.

 

 

 

منبع انگليسي: publicrelationstoday

 

منبع فارسي:

شارا - شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران
استيو كانوي | 14 ژانويه 2022 | روابط عمومي