شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| اداره ارتباطات تركيه كارزاري را براي اعلام تصميم كشور به منظور استفاده از نام "Turkiye" به جاي"Turkey" در عرصه بينالمللي به راه انداخته كه راهي به سوي تغيير نام اين كشور محسوب ميشود.
به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه ديلي صباح، اداره ارتباطات تركيه در بخشي از اين كارزار با عنوان "Hello Turkiye" ويدئويي تبليغاتي را با هدف تقويت اين نام در حسابهاي رسانههاي اجتماعي خود منتشر كرده است.
در اين فيلم يكسري توريستهاي خارجي در بخشهاي مختلف كشور نشان داده ميشوند كه ضمن سر دادن عبارت "Hello Turkiye"، دست تكان ميدهند.
در اين زمينه، مشاوران مطبوعاتي خارجي كه زير نظر اداره ارتباطات فعاليت ميكنند نيز فعاليتهاي مختلفي را براي گسترش اين كمپين انجام ميدهند.
فخرالدين آلتون، مدير ارتباطات تركيه اين كمپين را تبليغ كرده و گفته كه اين يك گام مهم در راستاي هدف ايجاد وحدت گفتگو و تثبيت برند "تركيه" در عرصه جهاني است.
وي در ادامه افزود، براي تقويت برند "Turkiye"دفتر برند "Turkiye" را ايجاد خواهيم كرد و اين كشور در زمينه هويت برند جهاني كارهايي انجام خواهد داد و به تقويت وجهه و ارزش برند خود كمك خواهد كرد.
اين كارزار پس از آن به راه افتاده كه رجب طيب اردوغان، رئيسجمهور تركيه ماه گذشته ميلادي از تغيير نام رسمي اين كشور خبر داد و گفت: عبارت Türkiye فرهنگ، تمدن و ارزشهاي ملت را به بهترين شكل نشان ميدهد و بيان ميكند.
[در زبان انگليسي واژه "turkey" كه با "t" كوچك نوشته شود به معني "بوقلمون" است.]