شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| اكثر سازمان هاي بانكي و خدمات مالي به دليل پيچيدگي و نگراني هاي قابل توجه در مورد امنيت، ريسك، حاكميت و كنترل، هنوز سيستم هاي اصلي را در فضاي ابري مستقر نكرده اند.
براي ايجاد ظرفيتهاي جديد و سرعت در ارائه خدمات، بانكها و اتحاديه هاي اعتباري بايد به دنبال راه حل هاي رايانش ابري براي ذخيره داده ها و پشتيباني از تحليل هاي كاربردي باشند. زيرساخت هاي مبتني بر ابر مي تواند به سازمان هاي بانكي كمك كند تا در يك لحظه نسبت به تغييرات بازار واكنش نشان دهند.
به گفته IBM، «سازمانها فرصت بسيار زيادي براي استفاده از محاسبات ابري براي هدايت نوآوري و بهبود موقعيت رقابتي خود دارند. رايانش ابري – چه خصوصي، چه تركيبي يا عمومي – سازمان ها را قادر مي سازد تا در عين كاهش هزينه هاي فناوري اطلاعات و هزينه هاي عملياتي، چابك تر باشند. علاوه بر اين، مدلهاي ابري سازمانها را قادر ميسازد تا تحول ديجيتالي لازم براي رقابتي ماندن در آينده را بپذيرند.
بر اساس گزارش IBM، اكثر سازمانهاي خدمات مالي هنوز سيستمهاي اصلي را در فضاي ابري مستقر نكردهاند. دلايل اصلي آن، پيچيدگي و نگرانيهايي در مورد امنيت، ريسك، حاكميت و كنترل است.
بانكها به طور فزايندهاي به راهحلهاي رايانش ابري براي ذخيره دادهها و پشتيباني از تحليلهاي كاربردي نگاه ميكنند. راهحلهاي ابري موجب تقويت بينش مشتري، بهبود كارايي، افزايش نوآوري، چابكي بيشتر و كاهش خطر امنيت ميشود. راهحلهاي ابري همچنين بهرهوري انسان را افزايش و بينشهايي را ارائه ميدهند كه ميتوانند تأثير مثبتي بر تحول داشته باشند.
راه حل هاي رايانش ابري در بازار موسسات مالي سنتي و غيرسنتي در سال 2022 رايج خواهند شد. سازمان ها در هر اندازه بايد به سمت ابر حركت كنند تا باقي بمانند.