خبار و رسانه هاي اجتماعي را مي توان به آساني براي اهداف مخرب مورد استفاده قرار داد در حالي كه اينترنت كاركردهاي مثبت بسياري دارد.
در اينجا پنج نكته براي مديريت اطلاعات نادرست ارائه شده است:
1. انگيزه را درك كنيد. تعيين علت اصلي تكثير دروغ، كليد مبارزه با آن است.
2. بدانيد اطلاعات نادرست چگونه منتشر مي شود. اطلاعات نادرست پنج برابر سريعتر از اطلاعات واقعي آنلاين حركت مي كند و منتشر مي شود.
3. شروع به گوش دادن كنيد. با استفاده از خزندههاي وب تاريك يا سرويسهاي نظارت بر اخبار جعلي، كه صدها وبسايت را رديابي ميكنند و در صورتي كه به نظر ميرسد اطلاعات نادرست به جريان اصلي هدايت ميشوند، هشدارهاي بلادرنگ ارائه ميدهند. مراقب سايتهاي مخرب باشيد.
4. روايتت را عوض كن آماده باش. واقعاً درك كنيد كه چه كسي ممكن است شركت را هدف قرار دهد، چرا، و خود را براي پاسخ به آن آماده كنيد. كسب و كارها بايد يك استراتژي داشته باشند و پيامها، پاسخها و تدابير حفاظتي را توسعه دهند، بنابراين وقتي حمله رخ ميدهد، آماده مقابله هستند.
5. از شبكه پشتيباني خود استفاده كنيد. در حالي كه كسبوكارها بايد از خود دفاع كنند، تأييدها و نظرات اشخاص ثالث معتبر ميتواند ارزشمند باشد. اما شما بايد همين الان شروع به ايجاد اين روابط كنيد. «پيش از اينكه به آنها نياز داشته باشيد دوستي پيدا كنيد» يك اصل ارتباطي بحراني است. هيچكس اعتبار خود را براي يك سازمان به خطر نمياندازد در شرايطي كه با آن آشنا نيست.
اطلاعات نادرست هميشه وجود داشته است، اما ابزارهاي آنلاين و رفتار انسان امروزي زمينه مناسبي را براي انتشار سريع داستانهاي غيرواقعي فراهم ميكند. با اين حال، با ابزارهاي فعال و واكنشي مناسب، متخصصان روابطعمومي مي توانند از شخصيت و اعتبار و شهرت يك شركت دفاع كنند.
منبع فارسي:
شارا - شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران