شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : دكتر آيت‌اله ابراهيمي در همايش مديران ارشد بانك سپه: با انسجام و عبور سريع از ادغام، بزرگ و قدرتمند مي‌مانيم
شنبه، 13 آذر 1400 - 23:09 کد خبر:48317
مديرعامل بانك سپه با تاكيد بر اينكه با انسجام و عبورسريع از ادغام ، بزرگ و قدرتمند خواهيم ماند ، مولفه هاي رويكرد تحول راهبردي بانك را تشريح و تاكيد كرد: آگاهي‌بخشي موضوعات كليدي و راهبردي به مديران ارشد و تبادل چالش ها و مشكلات و دريافت راه حل ها براي آينده مطلوب ، سرلوحه مشي مديريتي بانك قرار دارد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| مديرعامل بانك سپه با تاكيد بر اينكه با انسجام و عبورسريع از ادغام ، بزرگ و قدرتمند خواهيم ماند ، مولفه هاي رويكرد تحول راهبردي بانك را تشريح و تاكيد كرد: آگاهي‌بخشي موضوعات كليدي و راهبردي به مديران ارشد و تبادل چالش ها و مشكلات و دريافت راه حل ها براي آينده مطلوب ، سرلوحه مشي مديريتي بانك قرار دارد.


به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومي بانك سپه، دكتر آيت اله ابراهيمي در گردهمايي سراسري مديران ارشد بانك سپه كه با شعار " يكپارچگي و انسجام بخشي سازماني با رويكرد تحول راهبردي" در سالن همايش هاي اين بانك برگزار شد، گفت: حفظ و ارتقاي جايگاه اين بانك در نظام بانكي كشور و محيط رقابتي نيازمند تلاش و مجاهدت آحاد كاركنان و مسئوليت‌پذيري و شجاعت مديران در صف و ستاد است و با تقويت شاخص‌هاي عملكردي بانك سپه بايد براي هميشه پرچمدار بزرگترين بانك كشور باشد.

* استفاده از ظرفيت‌ بانك‌هاي ادغامي


دكتر ابراهيمي با اشاره به وضعيت عملكردي بانك سپه در شاخص هاي اصلي و مهم بر ضرورت تلاش همه‌جانبه اركان بانك براي تقويت شاخص‌ها به‌ويژه جذب منابع ارزان‌قيمت، وصول مطالبات معوق و پرداخت تسهيلات هدفمند و سودآور تمركز بر بازار و مشتريان تأكيد كرد.


وي ضمن تأكيد بر لزوم استفاده از ظرفيت‌هاي بانك به‌ويژه بانك‌هاي ادغامي گفت: براي حفظ و افزايش سهم بازار بانك سپه در بازار پولي كشور بايد از تمام ظرفيت‌هاي موجود استفاده شود و تا پايان سال جاري تمام شعب بانك سپه به‌خصوص شعب بانك‌هاي ادغامي حد اقل معادل رشد نقدينگي كشور در جذب منابع افزايش داشته باشند.


دكتر ابراهيمي بيان داشت: بهبود شاخص‌هاي عملكردي بانك سپه با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در بانك به‌ويژه بانك‌هاي ادغامي بايد در صدر برنامه‌هاي عملياتي صف و ستاد قرار گيرد و در اين زمينه نبايد از اجراي طرح‌هاي انگيزشي غافل شويم.
وي افزود: با توجه به ماهيت فعاليت بانك به‌عنوان يك بنگاه اقتصادي انتظار مي‌رود هر شعبه وهر منطقه بر اساس اصول و قواعد يك بنگاه اقتصادي مستقل مديريت و حسابدهي داشته باشند.

* افزايش سودآوري متناسب با اندازه بانك


مديرعامل بانك سپه سودآوري را يكي از موضوعات مهم اين بانك متناسب با اندازه آن دانست و افزود: كاهش هزينه‌هاي غيرعملياتي نسبت به منابع، قيمت تمام‌شده پول، مطالبات غير جاري و مديريت دارايي‌هاي منجمد براي تحقق سودآوري در صدر برنامه‌هاي بانك قرار گيرد.


عضو هيئت‌مديره بانك سپه به اهميت افزايش درآمدهاي بانك از محل خدمات كارمزد ي و غير مشاع اشاره كرد و گفت: در حال حاضر تنها 9.5 درصد درآمدهاي بانك از محل خدمات كارمزدي است و اين ميزان مي‌بايست با برنامه‌ريزي حساب شده و موثر رشد چشمگيري داشته باشد.

* توسعه فعاليت‌هاي ارزي


وي ادامه داد: براي بهبود شاخص‌هاي عملكردي فعاليت‌هاي ارزي با رويكرد و شيوه هاي جديد دنبال مي‌شود و بر اساس برنامه تدوين‌شده با اختصاص 350 شعبه و بسيج ظرفيت‌ها بايد مجموع فعاليت‌هاي ارزي بانك سپه چند برابر ميزان فعلي شود.

* عبور سريع از ادغام


مديرعامل بانك سپه ضمن تأكيد بر اهميت تسريع در فرآيندهاي اجرايي طرح ادغام اظهار داشت: اجراي اين طرح ملي سخت، بزرگ و پيچيده در زمان‌بندي مقرر بايد به اتمام برسد.


وي افزود: هماهنگي بين استان‌ها، ايجاد آمايش سرزميني و تعيين تكليف سريع موضوعاتي نظير ساماندهي نيروي انساني و اموال مازاد به اتمام سريع فرايند ادغام كمك خواهد كرد.

* بازطراحي ساختار سازماني بانك


دكتر ابراهيمي ساختار فعلي بانك سپه كه مبتني بر نگاه دولتي است را نيازمند بازطراحي و تقويت دانست و تصريح كرد: ساختار سازماني بانك سپه بايد در مسير حرفه‌اي كسب‌وكار و متناسب با بانكداري جامع تغيير كند.

* نيروي انساني حياتي‌ترين موضوع بانك


مديرعامل بانك سپه حل چالش ها در حوزه نيروي انساني را از حياتي‌ترين و مهم‌ترين موضوعات بانك برشمرد و خاطرنشان كرد: اين بانك با داشتن نيروي جوان، متعهد و متخصص در بهترين فصل تاريخي و تكرارناشدني در حوزه نيروي انساني قرار دارد و براي استفاده از اين مزيت و فرصت عظيم بايد چالش هاي اين حوزه هرچه سريع‌تر شناسايي و برطرف شود.


وي فرآيند همسان‌سازي حقوق و دستمزد بانك سپه و بانك‌هاي ادغامي را در زمره برنامه‌هاي مهم اين بانك اعلام كرد و افزود: تعامل با چند وزارتخانه و شوراي عالي راهبري ادغام براي به نتيجه رسيدن فرآيند همسان‌سازي با سرعت بيشتري در حال انجام است و تلاش مي‌كنيم تا پايان سال جاري اين مهم به نتيجه برسد.

* مهياكردن شرايط براي شكوفايي ايده‌ها


عضو هيئت‌مديره بانك سپه تصريح كرد: بحمدالله بانك سپه از مديران و بدنه كارشناسي مسلط به موضوعات روز صنعت بانكداري در حوزه‌هاي مختلف برخوردار است و مديران ارشد امروز بانك بايستي فضاي لازم براي شكوفايي نيروهاي جوان و متخصص با اصلاح ساختار سازماني را مهيا و فراهم سازد.


وي گفت: بانك سپه به لحاظ برخورداري از نيروي انساني جوان و كارآمد در يك نقطه تاريخي و تكرارناشدني قرار دارد. با به‌كارگيري مطلوب اين سرمايه عظيم بانك سپه آماده ثبت يك جهش يك جهش بزرگ است.

* رعايت عدالت و انصاف در انتصابات


دكتر ابراهيمي با اشاره به اهميت رشد و ارتقاي كاركنان و مديران گفت: مديران بايد شرايط و فضاي عادلانه‌ بروز وظهور استعدادهاي كاركنان را براي رشد جانشين پروري فراهم كنند.


وي تصريح كرد: مديران ارشد بانك سپه در واگذاري مسئوليت‌ها با افراد مطلع مشورت كنند و با توجه به پتانسيل فراوان مديريتي و نيروي انساني موجود بانك انتصابات بدون توجه به توصيه‌هاي برون‌سازماني و صرفاً بر اساس رعايت اصول شايسته‌سالاري انجام ‌شود.


عضو هيئت‌مديره به لزوم افزايش دانش شغلي و توسعه توانمندي كاركنان اشاره كرد و از مديران مناطق خواست تا براي جبران خلأهاي آموزشي از تمام ظرفيت‌ها به‌ويژه حمايت مديران ارشد بانك سپه استفاده كنند. دكتر ابراهيمي افزود: اعضاي هيئت‌مديره براي كمك به ارتقاي دانش شغلي كاركنان و فراهم كردن فضاي آموزشي در عالي‌ترين سطح ممكن از تمام اختيارات خود استفاده كرده و از اين حركت حمايت مي‌كند و خلأهاي آموزشي موجود در مناطق نيز بايد هرچه سريع‌تر با برنامه ريزي منسجم رفع شود.


مديرعامل بانك سپه ادامه داد: در حال حاضر انتصابات با همفكري و حساسيت بالا انجام مي‌شود و همكارانم در سراسر كشور اطمينان داشته باشند در سپردن مسئوليت به همكاران مديران ارشد بانك با رعايت عدالت و بدون هيچ‌گونه گرايشي عمل مي‌كنند. مديرعامل بانك سپه اظهار داشت: مديران بانك در تمامي رده‌ها با مسئوليت‌پذيري و شجاعت و البته خرد جمعي در مورد مسائل و موضوعات مهم بانك سپه با رويكرد تحول راهبردي بانك تصميم‌گيري كنند.

* ضرورت جانشين پروري


دكتر ابراهيمي ضمن تأكيد بر ضرورت جانشين پروري در تمام سطوح سازماني بانك تصريح كرد: تمام مديران واحدهاي صف و ستاد با اشراف به مجموعه تحت مديريت خود و تمركز بر رشد كاركنان و مديران زير مجموعه با هدف كادرسازي و شناسايي استعدادهاي مديريتي براي آينده بانك بايد براي هر پست سازماني حداقل سه فرد شايسته و توانمند را شناسايي و آنها را در مسير ارتقاء تربيت كنند.

* ارتباط موثر با مشتريان


وي تعامل مستمر با مشتريان را از عوامل مؤثر در موفقيت شعب اعلام كرد و گفت: الزاما رشد بانك از طريق عدول از مقررات نبايد صورت گيرد مديران مناطق و روساي شعب در چارچوب ضوابط و مقررات با رفتار حرفه‌اي و ايجاد مزيت ، ارتباط موثر و سرعت عمل در اقدامات مي‌توانند شاخص‌هاي عملكردي خود را بهبود بخشند.

* تكريم پيشكسوتان


وي با تاكيد بر جايگاه مهم بازنشستگان در رويكرد جديد مديريتي بانك اظهار داشت: بازنشستگان بانك سرمايه گرانبهاي بانك و آيينه تمام نماي همكاران شاغل هستند ضرورت دارد براي تكريم و تعامل مطلوب سازنده با بازنشستگان بانك سازوكارهاي عملي و مؤثر طراحي و همچنين از تجارب ارزشمند آنها در تعالي بانك سپه استفاده كنيم.


مديرعامل بانك سپه در پايان تصريح كرد: برنامه چهار سال آينده بانك سپه اسفندماه سال‌جاري با مشاركت و همفكري مديران و كاركنان تمام واحدهاي بانك در سراسر كشور تدوين و سهم هر يك از مناطق براي كمك به ارتقاي بانك تعيين خواهد شود.