شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : عزل و نصب روابط عمومي دستگاه هاي تابعه وزارت راه منوط به هماهنگي با مركز ارتباطات و اطلاع رساني
چهارشنبه، 10 آذر 1400 - 16:40 کد خبر:48292
وزير راه و شهرسازي در بخشنامه‌اي بر نقش و اهميت روابط‌عمومي به عنوان بازوي كارآمدي و تسهيل كننده ارتباطات سازمان با مردم تاكيد و هرگونه عزل و نصب روابط عمومي دستگاه هاي تابعه اعم از سازمانها و شركتهاي تابعه و ادارات كل راه و شهرسازي استان ها را منوط به هماهنگي با مركز ارتباطات و اطلاع رساني اين وزارتخانه كرد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| وزير راه و شهرسازي در بخشنامه‌اي بر نقش و اهميت روابط‌عمومي به عنوان بازوي كارآمدي و تسهيل كننده ارتباطات سازمان با مردم تاكيد و هرگونه عزل و نصب روابط عمومي دستگاه هاي تابعه اعم از سازمانها و شركتهاي تابعه و ادارات كل راه و شهرسازي استان ها را منوط به هماهنگي با مركز ارتباطات و اطلاع رساني اين وزارتخانه كرد.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران؛ رستم قاسمي در اين بخشنامه اجراي برنامه و بودجه سالانه هر يك از روابط عمومي هاي دستگاه هاي تابعه را مشروط به تصويب در مركز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي كرد.


عضويت رسمي كليه مديران و روساي روابط عمومي دستگاههاي تابعه و استاني در جلسات شوراي مديران، هماهنگي با مركز ارتباطات و اطلاع رساني به منظور افتتاح پروژه هاي ملي بزرگ كه ناظر به حضور مقامات ارشد كشوري و لشكري است و تصويب اجراي برنامه هاي اطلاع رساني، ارتباطي، تبليغاتي و انتشاراتي زيرمجموعه هاي روابط عمومي سازمانها و شركتهاي تابعه در اين مركز از ديگر محورهايي است كه وزير راه و شهرسازي بر آن تاكيد كرده است.

دستگاه هاي تابعه از تنزل جايگاه روابط عمومي ها در ساختار سازماني پرهيز كنند/ ساختار روابط عمومي ها به ا اداره كل يا مديريت ارتباطات و اطلاع رساني ارتقا يابد.


پيرو صدور اين بخشنامه، مدير مركز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، طي بخشنامه اي به روابط عمومي كليه زيرمجموعه هاي اين وزارتخانه ضمن تاكيد بر ضرورت هماهنگي سيستمي و دستيابي به وحدت رويه در فعاليت هاي ارتباطي و اطلاع رساني، هرگونه عزل و نصب روسا و مديران ارتباطات و اطلاع رساني دستگاه هاي تابعه اعم از سازمانها و شركتهاي تابعه و ادارات كل راه و شهرسازي استان ها را منوط به دريافت نظر از اين مركز كرد.


امين كياني با اشاره به جايگاه و نقش تاثير گذار روابط عمومي ها در اطلاع رساني فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي و بخصوص ضرورت آگاهي مردم شريف ايران اسلامي از تلاش هاي دولت خدمتگزار مردمي در حوزه حمل و نقل و مسكن و شهرسازي تاكيد كرد: كليه دستگاه هاي تابعه و وابسته اعم از سازمان ها، شركت هاي تابعه از تنزل جايگاه روابط عمومي ها در ساختار سازماني آتي خود جلوگيري كرده و براي اصلاح ساختار با مركز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت متبوع هماهنگي لازم را انجام دهند.


وي همچنين با توجه به عنوان رسمي مركز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي خواستار اصلاح عنوان روابط عمومي خود به اداره كل يا مديريت ارتباطات و اطلاع رساني كليه دستگاه هاي تابعه شد.


كياني در اين بخشنامه اتخاذ تدابير لازم از سوي دستگاه هاي تابعه براي ايجاد ساختاري مستقل از حوزه مديرعامل و يا رياست سازمان براي جايگاه ارتباطات و اطلاع رساني را ضروري خواند و با اشاره به برگزاري جلسات شوراي هماهنگي ارتباطات و اطلاع رساني به صورت ماهانه، خواستار حضور مدير كل / مدير ارتباطات و اطلاع رساني آن حوزه در جلسات شد.


وي همچنين در بخشنامه ديگري با استناد به بخشنامه وزير راه و شهرسازي مبني بر لزوم هماهنگي سازمان ها، شركت هاي تابعه و ادارات كل استاني در زمان عزل و نصب مديران ارتباطات و اطلاع رساني و ديگر امور با اين مركز و همچنين وظايف ابلاغي از سوي ايشان به مركز ارتباطات و اطلاع رساني بر موارد ذيل تاكيد كرد:


1- عضويت رسمي كليه مديران و روساي روابط عمومي هاي دستگاههاي تابعه در جلسات شوراي معاونين آن حوزه


2- مشاركت، حمايت و حضور در نمايشگاهها و همايشهاي كشوري مرتبط به حوزه راه و شهرسازي و انجام برنامه هاي افتتاح پروژه هاي ملي بزرگ مقياس، صرفا با هماهنگي مركز ارتباطات و اطلاع رساني صورت پذيرد.


3- با توجه به انجام تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازي با سازمان صدا و سيما لازم است قراردادهاي منعقده سازمان و شركت تابعه در ذيل اين تفاهم نامه قرار گيرد تا از مزاياي آن بهره برداري شود.


4- با توجه به تشكيل دو شوراي مسكن و حمل و نقل در مركز ارتباطات و اطلاع رساني براي هماهنگي سيستمي و پيشبرد اهداف وزارت متبوع هرگونه برون داد رسانه اي زير مجموعه ها در حدود تصميمات راهبردي رسانه اي اين شوراها باشد.