نشر، وظيفه ذاتي روابطعموميهاست
سعيدمعادي عضو هيات مديره انجمن متخصصان روابطعمومي:
شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| بهطور كلي انتشارات يكي از كاركردهاي مهم روابطعموميهاست كه به شكل چاپي يا الكترونيك در مسير ايجاد ارتباط به انتقال پيام ميپردازد. با توجه به اينكه در فرايند ايجاد ارتباط بايد پيامي منتقل شود بايد از كانال ها و مجراهايي براي اين هدف استفاده شود كه حوزه نشر يكي از اين مجراها و كانالهايي است كه مورد استفاده قرار ميگيرد. در واقع نشر وظيفه ذاتي روابطعمومي پويا و بالنده است كه ميتواند در بستر جريان آزاد اطلاعات، برنامهها و ويژگيها، مزيتها و ظرفيتهاي سازمان را در اختيار مخاطبان قرار دهد.
اين كاركرد تكليف ذاتي روابطعمومي است كه بايد برمبناي آن اطلاعات و پيامهاي توليد شده را در اختيار مخاطباني قرار دهد كه دانستن حق آنهاست. اگر روابطعموميها نتوانند از ظرفيت انتشارات در اين راستا استفاده كنند در واقع از مسير واقعي خود دور شدهاند و فرقي ندارد كه اين ابزارهاي ارتباطي گفتاري، شنيداري و ديداري در يا حوزه جديد ابزارهاي ارتباطي و شبكههاي اجتماعي يا متعارف گذشته باشند.
از سويي ماهيت اطلاعرساني بايد در شان سازمان و مخاطبان باشد و وقتي بحث از توليد محتوا در قالب نشريات مختلف مطرح شود نيابد هر محتواي بي ارزشي در اين مقوله جاي داده شود و موضوع تنوير افكارعمومي و رشد مخاطب تحت الشعاع قرار نگيرد.
روابطعموميها در دوران مختلف فرازو فرودهاي زيادي را دركشور تجربه كردهاند و افراط و تفريطهايي را طي سالهاي مختلف در اين عرصه شاهد بوديم و موضوع ماهيت نشر تحت الشعاع ابزارهاي ارتباطي قرار گرفته است.