به گزارش شارا به نقل از ايبنا، محمودي، مدير انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، كتاب رسانههاي اجتماعي را حاصل مجموعه مقالات علمي – تخصصي حوزه رسانههاي اجتماعي در فضاي مجازي معرفي كرد كه از سوي ۱۰ نفر از استادان و محققان ارتباطات و رسانه نوشته شده است.
وي مجموعه مقالات رسانههاي اجتماعي را شامل بررسي و تحليل شبكههاي اجتماعي مجازي مانند «فيس بوك»، «توئيتر» و«يوتيوب» و «گوگل پلاس» عنوان كرد كه در قالب يكي از طرحهاي پژوهشي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده و هم اكنون مراحل چاپ و آمادهسازي كتاب را پشت سر ميگذارند.
«رسانههاي اجتماعي و ظرفيتهاي جديد آن در ارتباطات» نوشته دكتر حسين افخمي، «هويت كاربران در شبكههاي اجتماعي مجازي» اثر قدسي بيات، «رسانههاي اجتماعي و مشاركت اجتماعي» به قلم دكتر منصور ساعي و جواد افتاده، «تاثير رسانههاي اجتماعي بر خبرنگاري» نوشته اميد جهانشاهي، «شبكهنگاري شبكههاي اجتماعي مجازي» به قلم ابراهيم اسكندريپور و «دگرديسي مفهوم قدرت و پادقدرت در رسانههاي اجتماعي» نوشته حسين بصيريانجهرمي برخي از مقالههاي اين كتاب را تشكيل ميدهند.
شبكههاي اجتماعي مجازي ارايهدهنده فضايي هستند كه به كاربران اجازه ميدهد تا براي حفظ روابط اجتماعي موجود، پيدا كردن دوستان جديد، شريك و سهيم شدن در تجربيات يكديگر، محيطي جديد را تجربه كنند. علاوه بر آن، اين ظرفيت را به وجود ميآورند تا مفاهيمي چون جامعه اطلاعاتي، جامعه پيشين را دگرگون ساخته و آن را به يكي از رسانههاي ارتباطي ترجيحي از ديدگاه كاربران خود تبديل كنند. فضاهاي مجازي با حذف محدوديتهاي فضاي واقعي، كاربران را به تعامل جديدي با گستردگي و آزاديهاي بيشتر فراخواندهاند.
كتاب «رسانههاي اجتماعي» از سوي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همكاري دفتر مطالعات و برنامهريزي رسانهها با شمارگان يكهزار نسخه منتشر ميشود.
شارا- انسيه محمودي، مدير انتشارات و پژوهش پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از انتشار كتاب «رسانههاي اجتماعي» خبر داد و گفت: اين كتاب شامل مجموعه مقالات علمي-تخصصي حوزه رسانههاي اجتماعي است كه با همكاري دفتر مطالعات و برنامهريزي رسانهها روانه بازار كتاب ميشود.