شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مهم‌ترين وظيفه روابط عمومي، اقناع افكار عمومي نسبت به فعاليت‌هاي بهزيستي است
شنبه، 6 آذر 1400 - 10:37 کد خبر:48260
مدير روابط‌عمومي بهزيستي خراسان رضوي در همايش علمي كاربردي رؤساي بهزيستي مناطق يك، دو و سه استان:روساي بهزيستي شهرستان‌ها، ارتباط خود با رسانه‌ها را در صدر كارهاي خود قرار دهند.


 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| مدير روابط‌عمومي بهزيستي خراسان رضوي در همايش علمي كاربردي رؤساي بهزيستي مناطق يك، دو و سه استان:روساي بهزيستي شهرستان‌ها، ارتباط خود با رسانه‌ها را در صدر كارهاي خود قرار دهند.
 
 به گزارش شارا، مجيد اسلامي با تأكيد بر نقش رسانه‌ها در دنياي امروز گفت: اگر مخاطبان ما از اخبار و اطلاع‌رساني ما اقناع نشوند قطعا در مقابل عملكرد و فعاليت‌هايمان موضع مي‌گيرند.
 
 وي ادامه داد: مهم‌ترين وظيفه روابط عمومي، گوش دادن به صحبت‌هاي مراجعين و جامعه‌ي هدف، شنيدن انتقادات آنها، انعكاس نظرات مردم به مديران و كارشناسان و در نهايت، اقناع افكار عمومي نسبت به فعاليت‌هاي بهزيستي مي‌باشد.
 
 اسلامي خاطر نشان كرد: هر گونه انتقال داده و مطالب به مخاطبين و جامعه، از طريق خبر و اطلاع‌رساني امكان‌پذير است و بنا براين كار تهيه و تنظيم اخبار و ارسال آن به رسانه‌ها، تنها راه انتقال واقعيات و اقناع مخاطبان مي‌باشد.
 
 وي گفت: روابط عمومي در سازمان‌هاي دولتي، وظايف سنگيني بر دوش دارد و علاوه بر وظايف ذاتي اين نهاد، يك سري مباحث تشريفاتي، تبليغاتي، اداري و هنري نيز به اين نهاد واگذار مي‌شود كه كار را بيش از پيش سنگين مي‌كند.
 
 وي ادامه داد: با توسعه شبكه‌هاي اجتماعي و نقشي كه آنها در انتقال مفاهيم و داده‌ها ايفا مي‌كنند روابط عمومي‌ها باز هم وظايف سنگين‌تري را عهده‌دار شده‌اند.
 
 وي خاطر نشان كرد: بايد همزمان با وقوع رويدادها، اتفاقاتي كه رقم مي‌خورد را به انحاي مختلف به مردم، مخاطبان خاص و جامعه‌ي هدف، منتقل كنيم تا همراه با رقبا و شركاي اجتماعي‌مان حركت كنيم و از صف تحرك اجتماعي، عقب نمانيم.
 
 مدير روابط عمومي بهزيستي خراسان رضوي خطاب به رؤساي بهزيستي شهرستان‌ها گفت: ارتباط ويژه با اصحاب رسانه، موضع‌گيري در قبال رويدادهاي اجتماعي مرتبط با وظايف بهزيستي، حفظ ارتباط فعال، سالم، مؤثر و كارآمد با جامعه‌ي هدف و بالاخره، پاسخگويي به سؤالاتي كه در ذهن مخاطبان و جامعه هدف وجود دارد از جمله وظايف مديران بهزيستي در حوزه‌ي روابط عمومي مي‌باشد.
 
 اسلامي گفت: ما هميشه اعلام كرده‌ايم كه پذيراي اصحاب رسانه هستيم و از طرح هيچ مبحثي گريزان نيستيم زيرا عملكرد بهزيستي بسيار شفاف است و همه‌ي مردم را محرم خود مي‌داند.
 
 بايد پاسخگوي سؤالات مردم در مورد وظايف بهزيستي باشيم
 
 وي همچنين به خبرنگاران رسانه‌ها گفت: بهزيستي، سازماني متعلق به شما و خود مردم است و بسيار خوشحال هستيم كه رسانه‌ها نسبت به موضوعات اجتماعي در حوزه‌ي بهزيستي حساس مي‌باشند و هر گونه رويداد و اتفاقي در اين بخش را به صورت گسترده پوشش مي‌دهند.
 
 وي اعتماد رسانه‌ها و جامعه‌ي هدف به عملكرد بهزيستي را يك سرمايه‌ي مهم و بي‌بديل دانست و گفت: از خبرنگاران و نمايندگان رسانه‌ها مي‌خواهيم انتقادات و كاستي‌هاي عملكرد بهزيستي را به صورت شفاف با ما و مديران مطرح كنند و پاسخ سؤالات خود را در كوتاه‌ترين فرصت دريافت نمايند.
 
 وي تأكيد كرد: رسانه‌ها بخصوص رسانه‌هاي جديد و شبكه‌هاي اجتماعي، فرصت گرانبهايي براي ما و مديران فراهم كرده‌اند كه بتوانيم خدمات و فعاليت‌هاي بهزيستي را براي مردم تشريح كنيم و قضاوت‌هاي احيانا نادرستي را كه نسبت به اين سازمان انجام مي‌گيرد خنثي نماييم.
 
 وي ادامه داد: وقتي يك سازمان، جامعه هدفي با وسعت نيم ميليون نفر دارد و با حساس‌ترين موضوعات اجتماعي مرتبط مي‌باشد بديهي است كه مردم و رسانه‌ها به آن حساس هستند و به اين جهت بايد هوشياري كامل داشته باشيم كه همه‌ي وظايف‌مان را به درستي انجام دهيم و كارهاي انجام شده را نيز به شكل خوب و درست به اطلاع مردم برسانيم.