عنوان كتاب: مسئوليت اجتماعي از زاويه روابطعمومي
تهيه و تنظيم: حسن ربيعي
فهرست مطالب
پيشگفتار
فصل اول: تاريخچه مسئوليت اجتماعي شركتي
فصل دوم: مسئوليت اجتماعي روابطعمومي
فصل سوم: مسئوليت اجتماعي و روابطعمومي
فصل چهارم: استرتژي ارتباطي
فصل پنجم: انتقاد از مسئوليت اجتماعي
فصل ششم: نتيجهگيري
پيوست: مطالعه موردي
پيوست: استاندارد جهاني براي مسئوليت اجتماعي
پيوست: پرسشنامه مسئوليت اجتماعي
منابع
پيشگفتار
هيچگاه جهان پيش از اين همانند امروز درهم تنيده نبوده است؛ امروزه هر منطقه و هر ملتي به منطقه و ملتي ديگر بسيار وابسته است. براي ما جاي خشنودي است كه روابطعمومي در فضاي مذكور به نقطه اوج خود رسيده است. اما آنچه امروز بيش از همه آزاردهنده است ناآگاهي و كوتهنظري پيرامون نقش سازمان/ شركت و روابطعمومي در توسعه اقتصادي پايدار، معادلات اجتماعي و بهبود كيفيت شاخصهاي زندگي است. همچنين درباره ناآگاهي نسبت به مسئوليت اجتماعي نگراني عميق وجود دارد.
اين كتاب به بررسي روندها و الگوهايي در روابطعمومي در مورد مسئوليت اجتماعي شركتي (CRS) ميپردازد وضعيت فعلي نشان ميدهد كه استادان و صاحبنظران روابطعمومي رويكرد خود را نسبت به مسئوليت اجتماعي از يك فعاليت صرفا مربوط به مديريت ارتباطات گسترش دادهاند. همچنان كه كلارك (2000) ميگويد؛ مسئوليت اجتماعي به شكل يك عملكرد مديريت مشاركتي و مجموعهاي از مديريت روابط در انديشه روابطعمومي درآمده است.
همچنين اين كتاب به بسط و نشر نظريه مسئوليت حرفهاي ضوابط اخلاقي روابطعمومي ميپردازد؛ بدين منظور، به بررسي نقشهاي يك فعال روابطعمومي در جايگاه فردي حرفهاي، يك حامي سازماني و كسي كه به عنوان وجدان عمومي شركتها و موسسات كار ميكند پرداخته ميشود.
انتشار اين كتاب كوششي است جهت تكميل منابع علمي روابطعمومي و پرداختن به جزييات حرفهاي مسئوليت اجتماعي. نويسنده اميدوار است انتشار اين كتاب بتواند ساختار علمي بكارگيري مسئوليت اجتماعي در حوزه فعاليت روابطعموميها را توسعه بخشد. انشاءالله
لينك فروشگاه: https://kpri.ir/?p=7570