شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 5 نكته درباره بهتر شدن سفر كارآفرينان
شنبه، 29 آبان 1400 - 14:15 کد خبر:48200
كارآفريني دشوار است و هر آن ممكن است زمين را رها كنيد و از بازي بيرون برويد. اما اگر به اندازه كافي صبر كنيد، موفقيت هاي زيادي انتظار شما را مي كشد. سالامون لي سي، مدير يك گروه مالي است. او در سايت كارآفرين از 5 نكته نوشته كه در طي مسير كارآفريني به او كمك كرده است.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| كارآفريني دشوار است و هر آن ممكن است زمين را رها كنيد و از بازي بيرون برويد. اما اگر به اندازه كافي صبر كنيد، موفقيت هاي زيادي انتظار شما را مي كشد. سالامون لي سي، مدير يك گروه مالي است. او در سايت كارآفرين از 5 نكته نوشته كه در طي مسير كارآفريني به او كمك كرده است.

1. مثل يك رييس رفتار كن

براي اينكه به عنوان يك مدير خوب كار كنيد، بايد اول خودتان را اخراج كنيد، يعني خودتان به عنوان يك دستيار. دستيارها هميشه منتظر اجازه مي مانند اما رييس ها اختيار و كنترل همه چيز را به دست مي گيرند. دوست داريد مدير زندگي خودتان باشيد. پس خودتان را در موقعيتي قرار دهيد كه اختيار را به دست بگيريد.

2. اختصاص زمان به پس انداز كردن پول را متوقف كن، و به جاي آن پول را براي ذخيره كردن زمان خرج كن

زمان مهم ترين دارايي ماست. پولي كه براي زمان خرج مي كنيد، به بهره وري بيشتر شما كمك مي كند و فرصت هاي تازه اي را فراهم كند تا كسب وكار شما شكوفا شود.

3. تمركز بر مهم ترين چيزها با بالاترين بازدهي

هيچ تصميمي به اندازه اولويت بندي در زندگي شما به تمركز بيشتر بر چيزهايي كه بازدهي بالاتري دارد، كمك نمي كند. من نمي گويم شما در زماني كه به خودتان اختصاص دارد چه كنيد. حرف من اين است كه هرچقدر زمان بيشتري را بر چيزهايي صرف كنيد كه بازدهي كمتري دارد، ديرتر به اهدافتان مي رسيد.

4. با مخالفت نزديكان رو به رو مي شوي

بعضي وقت ها، مردم دوستتان ندارند يا از شما متنفرند، فقط به اين دليل كه موفق شده ايد. آن ها احساس مي كنند خودشان هم لايق چنين موفقيتي هستند، آن هم براي كاري كه هرگز حتي شروعش نكرده اند. اين تنها يك رخداد غيرقابل اجتناب در تجربه هاي كارآفرينان در سفر طولاني آن هاست. اين را بدانيد؛ هرچه بيشتر براي مردم شفاف سازي كنيد، آن ها اعتبار كمتري براي كار شما قائلند چراكه هيچ وقت آنچه بايد را نمي بينند. فقط از تنفر آن ها به عنوان يك عامل انگيزه بخش استفاده كنيد و ادامه دهيد.

5. دوستاني پيدا كن كه به پيشرفت تو كمك كنند

شبكه سازي مي تواند به حركت شما سرعت و كيفيت بيشتري ببخشد. شبكه سازي حتي از كار سخت، سرمايه مناسب، اينكه از كجا آمده ايد و چه والديني داريد و آن ها چه مي كنند يا نمي كنند هم مهم تر است. با شبكه سازي، فقط در يك گفت وگو مي توانيد خودتان را دو سال جلو بيندازيد. روابطي را محكم كنيد، تغذيه كنيد و توسعه دهيد كه براي شما سودمند است.

نكته پاياني اما مهم

اعتماد، يك نكته مهم ديگر در سفر كارآفرينانه شماست. اين براي همه آسان نيست اما ياد بگيريد به ديگران اعتماد كنيد. البته هيچ وقت از يك سوراخ نبايد دوبار گزيده شد. بايد اطمينان پيدا كنيد كه براي سوءاستفاده گران در دسترس نيستيد. چرا؟ به اين دليل كه موفقيت، در يك تعريف ساده، پنجره اي از فرصت هاست، و مهم ترين چيز اين است كه شما اين فرصت ها را در معاشرت با آدم هايي كه ديدگاه مشتركي نداريد، از بين نبريد.
 

منبع: tccim