شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نسل چهارم بازاريابي همه چيز را تغيير داده است
سه شنبه، 18 آبان 1400 - 11:54 کد خبر:48123
بازاريابي نسل چهارم، به طور مشخص بازاريابي است كه مي تواند در فضاي تجاري مدرن به كمك بيايد. در اين بازاريابي تركيبي از تعامل آنلاين و آفلاين بين كسب وكار و مشتريان مد نظر است.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| بازاريابي نسل چهارم، به طور مشخص بازاريابي است كه مي تواند در فضاي تجاري مدرن به كمك بيايد. در اين بازاريابي تركيبي از تعامل آنلاين و آفلاين بين كسب وكار و مشتريان مدنظر است.

اينترنت، جهان
بازاريابي را به طور كامل تغيير داده است. ظهور اينترنت در محيط تجاري مدرن به اندازه اي فراگير شده كه هيچ شركت بزرگ يا كوچكي نمي توان آن را ناديده بگيرد. همانطور كه ارتباط مصرف كنندگان با رسانه هاي اجتماعي گسترش پيدا مي كند، تعامل با مصرف كننده هم به هر نحوي انجام مي شود. ارتباط با اينترنت آسان تر و قدرتمنمندتر از هميشه است. اثرگذاري اينترنت به اندازه اي زياد شده كه پژوهشگران رويكردهاي تازه اي در بازاريابي و بازرگاني را بر بستر آن دنبال مي كند، كه از جمله آن بازاريابي نسل چهارم است. آميخته اي از شيوه هاي نو در سبك و محتوا براي رقابت در بازار.

شبكه جهاني وب، انتظارات مشتريان را در مورد سرعت، دقت، قيمت و خدمات تغيير داده است. براي رقابت در اين محيط پيچيده، كسب وكارها مجبورند جديدترين و جذاب ترين خدماتي كه مشتريان مي خواهند را در اختيار قرار دهند. امروز بسياري از افراد از سايت هاي فروشگاه هاي الكترونيكي مختلف بازديد مي كنند اما تعداد خريداران واقعي نسبت به حجم بازديدكنندگان زياد نيست. بنابراين مهم ترين مسئله شركت ها اين است كه ريسك مصرف كننده را در خريد كالاهاي الكترونيكي شناسايي كنند و با نوآوري لازم براي تبديل بازديدكنندگان به مشتري واقعي تلاش كنند.

براي تامين رضايت مشتري بايد در درجه نخست از انتظارات و خواسته هاي وي به خوبي آگاه شد و با در نظر گرفتن اين نيازها و انتظارات براي رفع آن تلاش كرد. عوامل فيزيكي و مجازي متفاوتي بر رفتار مصرف كنندگان هنگام خريد اينترنتي اثر مي گذارد و براي فروشنده شناسايي و درك اين رفتارها به دليل تنوع آن، دشوار است. پژوهشگران پيشنهاد مي كنند فروشندگان در بازاريابي از روش هاي نو براي شناسايي طيف وسيعي از اين رفتارها و تصميم ها اقدام كنند.

بازاريابي نسل چهارم، به طور مشخص بازاريابي است كه مي تواند در فضاي تجاري مدرن به كمك بيايد. در اين بازاريابي تركيبي از تعامل آنلاين و آفلاين بين كسب وكار و مشتريان مد نظر است. تعامل ديجيتال به تنهايي ديگر در اين اقتصاد ديجيتال كافي نيست. در واقع در يك دنياي آنلاين، تعاملات آفلاين مي تواند يك مزيت رقابتي عالي باشد. در بازاريابي نسل چهارم، تركيبي از سبك و محتوا مطرح است. هرچند در جهان امروز برندها بايد منعطف باشند اما در يك دنياي فزاينده شفاف، اعتبار يك دارايي بسيار ارزشمند است. در نهايت بازاريابي نسل چهارم، توانايي اتصال ماشين را به دستگاه و هوش مصنوعي براي بهبود بهره وري بازاريابي ارتقا مي دهد و استفاده از ارتباط فرد به فرد براي تقويت تعامل با مصرف كننده را تقويت مي كند.

براي مطالعه بيشتر مقاله «بررسي آميخته بازاريابي 4.0 بر قصد خريد و رضايت مصرف كنندگان اسنپ در ايران را بخوانيد. اين مقاله در نشريه مديريت كسب وكارهاي دانش بنيان در تابستان 1400 منتشر شده است.
 

منبع: tccim