شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 5 استراتژي كم ارزش رسانه هاي اجتماعي كه بايد از امروز شروع كنيد
یکشنبه، 16 آبان 1400 - 10:23 کد خبر:48093
هنگامي كه صحبت از استراتژي رسانه هاي اجتماعي مي شود، اكثر برندها برخي از استراتژي هاي برتر را مي شناسند: ارسال محتواي با كيفيت بالا، نظارت بر درك برند، تعامل با مخاطبان. اما آيا تا به حال فكر كرده ايد استراتژي هايي وجود دارد كه تيم رسانه هاي اجتماعي شما ناديده گرفته اند؟



 

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| هنگامي كه صحبت از استراتژي رسانه هاي اجتماعي مي شود، اكثر برندها برخي از استراتژي هاي برتر را مي شناسند: ارسال محتواي با كيفيت بالا، نظارت بر درك برند، تعامل با مخاطبان.

اما آيا تا به حال فكر كرده ايد استراتژي هايي وجود دارد كه تيم رسانه هاي اجتماعي شما ناديده گرفته اند؟

در اين مقاله، برخي از استراتژي‌هايي را كه ممكن است در نظر نگرفته‌ايد، با شما به اشتراك مي گذاريم:

 


1. از ميكرو اينفلوئنسرها استفاده كنيد.

گزارش وضعيت محتواي توليد شده توسط كاربر در سال 2021 نشان داد كه اكثر بازاريابان (93٪) موافق هستند كه مصرف كنندگان به محتواي ايجاد شده توسط افراد، بيشتر از برندها اعتماد دارند.

مردم به طور قابل توجهي بيشتر از اعتماد به برندها به يكديگر اعتماد دارند و به همين دليل است كه 75 درصد از بازاريابان با اينفلوئنسرهاي كوچك تا ميكرو با فالوورهاي بين 500 تا 25000 كار مي كنند.

چرا مگا اينفلوئنسرها با ميليون ها فالوور نه؟ خوب، علاوه بر هزينه، برخي از برندها نگران اين هستند كه وقتي اينفلوئنسرها بيشتر به افراد مشهور، شهرت كسب كنند و محبوبيت بيشتري پيدا مي كنند، بخشي از نفوذ خود را از دست مي دهند.

در نتيجه، برندها بيشتر با توليدكنندگان محتواي كوچك و بي‌شكل آبي با تعامل زياد و تأثير واقعي در جامعه خود كار مي‌كنند. در سال 2018، يك مطالعه eMarketer نشان داد كه ميكرو اينفلوئنسرها (بين 10000 تا 100 هزار دنبال كننده) موثرترين هستند.

محتواي توليد شده توسط كاربر (UGC) همچنان به عنوان يك عامل پيشرو و درآمدزا در رسانه هاي اجتماعي خواهد بود. با اين حال، تغيير به سمت اينفلوئنسرهاي كوچكتر ممكن است راه موثرتر (و مقرون به صرفه) براي افزايش آگاهي از برند باشد.


2. به محتواي پلتفرم خاص پايبند باشيد.

با تعداد زيادي پلتفرم مختلف براي پست گذاشتن، غرق شدن بسيار آسان است.

برندها اغلب سعي مي‌كنند محتواي خود را به صورت دسته‌اي با ارسال يك محتوا در چندين پلتفرم به طور همزمان ارسال كنند. به عنوان مثال، يك ويديو ممكن است در فيس بوك، اينستاگرام Reels و TikTok مشاهده شود.

اگرچه ممكن است باعث صرفه جويي در زمان شود، اما ممكن است در دراز مدت به برند شما آسيب برساند.

زماني كه كاربر TikTok ويديويي را كه در پلتفرم آپلود شده ذخيره مي‌كند، علامت تجاري نشان داده مي‌شود. از آنجايي كه TikTok رقيب مستقيم اينستاگرام Reels است، اين برند مي‌خواهد استفاده از نرم‌افزار كوتاه‌مدت خود را تبليغ كند و كاربران را در شبكه خود نگه دارد.

اين نشان دهنده تلاش بيشتر پلتفرم هاي رسانه هاي اجتماعي براي متمايز ساختن خود از يكديگر است.

با همين روحيه، برندها بايد استراتژي خاصي را براي هر پلتفرم دنبال كنند، زيرا رفتار مصرف كننده از سايتي به سايت ديگر متفاوت است.

 

3. افراد پشت برند خود را نشان دهيد.

وقتي چند هفته پيش به تعطيلات رفتم، من و دوستانم يك ساعت را صرف بحث در مورد برندهاي مورد علاقه خود كرديم. يكي از برندهايي كه به آن اشاره كردم، برند كيف پول لوكس Anima Iris بود. من حتي از برند خريد نكرده بودم اما قبلاً وفادار بودم و مشتاق بودم كه اين خبر را منتشر كنم.

چند هفته بعد متوجه شدم كه يكي از دوستانم مدام مطالب جديدي از Anima Iris را با من به اشتراك مي گذارد. اشاره كردم كه عاشق سرمايه گذاري او در اين برند هستم.

او پاسخ داد: "به اين دليل است كه من روي او سرمايه گذاري كرده ام."

"او" كه او به آن اشاره مي كرد، مدير عامل شركت، ويگلوري تانجونگ است كه به طرز باورنكردني در رسانه هاي اجتماعي اين برند قابل مشاهده بود.

در واقع، اكثر پست‌هاي اين برند در رسانه‌هاي اجتماعي، مدير عامل و سفر او را نشان مي‌دهد. تانجونگ همه چيز را از چرم هاي جديدي كه در نظر دارد استفاده كند تا مبارزه اش در افزايش سرمايه به اشتراك مي گذارد.

نكته داستان چيست؟ خوب، برندها اغلب قدرت شفافيت را دست كم مي گيرند.

در سال 2018، مطالعه Sprout Social نشان داد كه 70 درصد از مصرف كنندگان وقتي مدير عامل آن در شبكه هاي اجتماعي فعال است، احساس ارتباط بيشتري با يك برند دارند. آنها سه دليل را ذكر كردند:

- به نظر مي رسد افراد واقعي پشت اين برند هستند.
- مصرف كنندگان دوست دارند درباره تيم رهبري بياموزند.
- مصرف كنندگان احساس مي كنند كه مدير عامل بينش ارزشمندي در مورد خود برند ارائه مي دهد.

اين شفافيت به تانجونگ كمك كرده است تا جامعه اي از فالوورهاي وفادار بسازد كه روي برند او سرمايه گذاري مي كنند و اغلب با محتواي او درگير مي شوند.

وقتي به شفافيت اشاره مي كنيد، بازاريابان اغلب به حفظ حريم خصوصي داده ها و مسئوليت اجتماعي فكر مي كنند. اما فرهنگ شركت، كارمندان، فرآيندها، و همه چيز در اين بين نيز وجود دارد.

شفافيت باعث ايجاد اعتماد مي شود و به شما امكان مي دهد مستقيماً با مخاطبان خود صحبت كنيد. چه چيزي بهتر از اين؟


4. تمركز بر جامعه، نه ارتقاء

رسانه هاي اجتماعي آگاهي از برند را ايجاد مي كنند، درست است. با اين حال، اغلب، برندها بدون در نظر گرفتن ايجاد جامعه بر خروجي تمركز مي كنند.

Annabelle Nyst، استراتژيست ارشد محتوا در تيم اجتماعي HubSpot، شركت ها را تشويق مي كند تا يك استراتژي اجتماعي متمركز بر جامعه ايجاد كنند.

Nyst مي‌گويد: «بسياري از برندها رسانه‌هاي اجتماعي را به عنوان وسيله‌اي براي تبليغ خود و محتواي متعلق به خود مي‌بينند، بدون اينكه فكر زيادي براي تعامل يا رشد جامعه خود داشته باشند.

5. برو زنده (پخش زنده)

پخش زنده به برندها اجازه مي دهد تا در زمان واقعي با مخاطبان خود ارتباط برقرار كنند. در برخي موارد، مصرف كنندگان آن را بر ساير كانال هاي محتوا ترجيح مي دهند.

در سال 2017، Livestream متوجه شد كه 80 درصد از مصرف كنندگان تماشاي ويديوي زنده يك برند را به خواندن يك پست وبلاگ يا ديدن يك پست اجتماعي ترجيح مي دهند.

به گفته Wyzowl، در سال 2021، 28 درصد از بازاريابان قصد داشتند از آن در استراتژي بازاريابي ويديويي خود استفاده كنند.

دلايل ديگر براي پخش زنده عبارتند از:

- امكان استفاده مجدد از محتواي زنده در پست هاي ديگر.
- ايده هايي كه از ارتباط مستقيم با مخاطبان خود به دست مي آوريد.
- اعتمادي كه مي توانيد با نشان دادن چهره هاي پشت برندتان ايجاد كنيد.

رسانه هاي اجتماعي به شما كمك مي كند مخاطبان خود را بهتر بشناسيد و استراتژي هاي موثر را شناسايي كنيد.

 

منبع: https://blog.hubspot.com