شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| روابطعمومي دائماً در حال تحول است و براي انجام موفقيت آميز كار خود، بايد دقيقاً بدانيد كه در صنعت چه اتفاقي مي افتد! بهروز ماندن در مورد مهمترين روندهاي روابطعمومي ۲۰۲۱ به شما كمك ميكند نتايج شگفتانگيزي ايجاد كنيد و در عين حال بدانيد واقعاً در پشت صحنه چه ميگذرد.
به عنوان فردي كه بيش از 16 سال است كه يك آژانس موفق را اداره مي كند، شاهد تغييرات بسيار زيادي در چشم انداز روابطعمومي هستم!
از آنجايي كه هدف من هميشه كمك به ساير حرفه اي هاي روابطعمومي براي موفقيت است... مي خواهم از شما حمايت كنم تا در صدر روندها بمانيد، به خصوص اكنون كه تغييرات زيادي در حال رخ دادن است.
چرا همگام بودن با روندهاي روابطعمومي 2021 مهم است؟
قبل از اينكه به برخي از روندهاي روابطعمومي 2021 بپردازيم كه بايد درباره آنها بدانيد، اجازه دهيد در مورد چرايي اهميت آن صحبت كنيم.
روابطعمومي هميشه در حال تغيير است. براي ايجاد استراتژي هاي بي عيب و نقص و ايجاد نتايج چشمگير براي مشتريان خود، بايد بدانيد كه در صنعت چه اتفاقي مي افتد!
به عنوان يك ارائه دهنده خدمات، بخشي از نقش شما اين است كه مشتريان خود را در مسير درست هدايت كنيد - هم با استراتژي روابطعمومي و هم با رويكرد كل نگر شما به توصيه هاي بازاريابي. براي انجام اين كار، بايد انگشت خود را روي نبض روابطعمومي نگه داريد و بدانيد چه چيزي قديمي است، چه چيزي در راه است و چه چيزي در حال حاضر داغ است.
اگر آماده ارتقاي سطح بازي روابطعمومي خود هستيد، اين روندها كليد اصلي هستند. اين شش روند روابطعمومي در سال 2021 به شما كمك ميكند تا تلاشهاي روابطعمومي را به شكلي استراتژيك با هم تركيب كنيد كه اكنون كارآمد است:
1. تمركز بيشتر بر ارزش هاي اصلي و مسئوليت اجتماعي خواهد بود
روابطعمومي و ارتباطات به طور كلي با تغيير فضاي اجتماعي در حال تحول هستند. به هر حال، روابطعمومي همه چيز در مورد ارتباط مردم با برندها از طريق داستان سرايي است، بنابراين ما بايد روايت را تغيير دهيم تا آنچه مردم نياز دارند و مي خواهند را منعكس كنيم!
اين بدان معناست كه يكي از بزرگترين روندهاي روابطعمومي سال 2021، تمركز شديد بر ارزش هاي برند يا شركت (و اقدامات معني دار كه با اين ارزش ها همسو هستند) است.
اكنون بيش از هر زمان ديگري، مردم فقط خواهان پيامهاي فريبنده برند درباره ارزشها نيستند، بلكه ميخواهند تأثيري را ببينند. مصرفكنندگان به شركتها نگاه ميكنند تا موضع آنها را در مورد مسائل ببينند، كه واقعاً رهبران كسبوكار را در كانون توجه قرار داده است.
به عنوان يك حرفه اي روابطعمومي، بايد مشتريان خود را در مسير درست هدايت كنيد تا ارزش هاي اصلي را ايجاد كنند، اگر قبلاً اين كار را نكرده ايد. مهمتر از آن، بايد به آنها كمك كنيد تا آنچه را كه از نظر ارزشي موعظه مي كنند، تمرين كنند.
همه اين تغييرات همچنين به اين معني است كه تمركز فزايندهاي بر تنوع، حقوق صاحبان سهام و طرحهاي شمول شركتها وجود دارد. نقش شما اين است كه يك داستان برند را به روشي مثبت ارايه كنيد... بنابراين بايد از اين تغيير مهم آگاه باشيد!
2. ارتباطات حتي براي برندها اولويت بيشتري خواهد داشت
اين يكي از روندهاي روابطعمومي 2021 است كه بايد در مورد آن هيجان زده شويد.
حتي تعداد بيشتري از شركتها نسبت به قبل حاضرند روي روابطعمومي به عنوان يك خدمت با ارزش سرمايهگذاري كنند (يا تيمي را در داخل تشكيل دهند). روابطعمومي به سرعت در حال تبديل شدن به يك اولويت بزرگ براي شركت هاست.
اكنون مي بينيم كه روابطعمومي گاهي حتي از تبليغات پولي يا ساير استراتژي ها اولويت بيشتري دارد. به خصوص از آنجايي كه چشم انداز رسانه هاي اجتماعي پولي و ارگانيك به شدت تغيير كرده و كمتر قابل اعتماد شده است، روابطعمومي يك استراتژي جامع تر و قابل اعتماد براي رشد است و شركت ها و رهبران برند اين تغيير را تشخيص مي دهند!
اين بدان معناست كه فرصت هاي بيشتري براي شما وجود دارد تا مشتريان رويايي خود را جذب كنيد و در جايگاهي كه دوست داريد كار كنيد.
3. طرفداران روابطعمومي بر رسانه هاي اجتماعي و اينفلوئنسر ماركتينگ تمركز بيشتري خواهند كرد
در سال 2021، اتكاي حتي بيشتر به رسانه هاي اجتماعي (و استفاده خلاقانه از پلتفرم هاي رسانه هاي اجتماعي براي برقراري ارتباط واقعي) وجود دارد.
رسانه هاي اجتماعي به عنوان بخشي از استراتژي روابطعمومي شما بايد بسيار شخصي و خلاق باشند. اين امر به ويژه مهم است زيرا محتواي ويديويي مانند Tiktok و Reels رايج تر است. پلتفرمهاي صوتي مانند Clubhouse نيز به عنوان روشي جديد براي اتصال محبوبتر ميشوند.
تمركز حتي بيشتر بر روي اينفلوئنسر ماركتينگ خواهد بود - 2020 شاهد رشد عظيمي در اين نوع روابطعمومي بوديم و اين امر همچنان رواج خواهد داشت و حتي بيشتر رشد خواهد كرد.
4. تاكيد بر داستان سرايي برند خواهد بود
داستان سرايي روزنامه نگاري برند يكي ديگر از مهم ترين روندهاي روابطعمومي 2021 است.
به خصوص با اتفاقات سال گذشته، مردم ميخواهند از ماركهاي مهم خريد كنند و داستان واقعي را روايت كنند. اين به ارزش ها و كنشگري كه در بالا ذكر شد، پيوند دارد، اما در سطح روزانه تر.
برندها (و طرفداران روابطعمومي) بايد با احساسات، زندگي و مبارزات مردم ارتباط برقرار كنند. هنگامي كه مشتريان بالقوه را بررسي مي كنيد، در نظر بگيريد كه آنها چقدر براي مخاطبان خود جذاب هستند. اين بسيار مهم است كه به شما كمك كند آنها را به شيوه اي جذاب در اختيار رسانه ها قرار دهيد.
5. رهبري فكري مهمتر خواهد بود
رهبري فكري در سال 2021 حتي براي شما به عنوان يك متخصص روابطعمومي و براي مشتريانتان قدرتمندتر خواهد شد.
همانطور كه به دنبال تبديل شدن به يك مقام متخصص روابطعمومي در جايگاه خود هستيد، رهبري فكري بيشتري مورد نياز خواهد بود. رهبري فكري تخصص شما را نشان مي دهد و اكنون بيش از هر زمان ديگري لازم است با مشتريان احتمالي سطح بالا ارتباط برقرار كنيد.
رهبري فكري همچنين براي تعيين موقعيت رهبران و مديران برند در سال جاري بسيار مهم خواهد بود. همانطور كه با مشتريان خود كار مي كنيد، بايد كمپين ها و محتواي رهبري فكر اجرايي را توسعه دهيد. اين از تمايل مصرف كنندگان براي همسويي با برندهايي با همان ارزش ها و باورهاي اصلي ناشي مي شود.
به عنوان يك حرفه اي روابطعمومي، شروع به استفاده از رسانه هاي اجتماعي كنيد تا به رهبران و مشتريان خود يك پلت فرم و صدايي بدهيد تا در زندگي مردم تفاوت واقعي ايجاد كنند. سپس، مطمئن شويد كه به طور مداوم به دنبال فرصت هايي براي رهبري فكري براي مشتريان خود هستيد.
6. ميزهاي مجازي و رويدادهاي مجازي معمول باقي خواهند ماند
رويدادهاي خلاقانه ديجيتال (و تركيبي) همچنان عادي خواهند بود. حركت از رويدادهاي حضوري به مدلهاي مجازي يا تركيبي فرصتهاي باورنكردني را براي تيمهاي ارتباطي ايجاد كرده است تا نقش و ارزش خود را تقويت كنند.
رويدادهاي آنلاين، مخاطباني را جذب ميكنند كه ممكن است قبلاً نميتوانستند در آن شركت كنند. اين امر تيم هاي بازاريابي را وادار مي كند تا به روش هاي جديدي براي جلب توجه خود به صورت آنلاين فكر كنند. اما همچنين به اين معني است كه مي توانيد رويدادهاي خود را به ارتفاعات جديدي ارتقا دهيد!
هنگام ميزباني رويدادهاي جذاب، بايد در مورد نحوه جذب مخاطبان بيشتر تجديد نظر كنيد.
براي متخصصان روابطعمومي، جلسات كنار ميز يك فرصت منحصر به فرد و شخصي براي ارتباط با متخصصان رسانه است. در طول سال گذشته، ميزهاي مجازي واقعاً محبوبيت پيدا كردهاند - و آنها اينجا هستند تا بمانند. به عنوان يكي از روندهاي كليدي روابطعمومي 2021، بايد بدانيد كه چگونه ميزهاي مجازي و رويدادهاي مجازي را به طور موثر ميزباني كنيد.
دانستن مهم ترين روندهاي روابطعمومي 2021 به شما كمك مي كند تا استراتژي داشته باشيد و بهترين خدمات را به مشتريان خود ارائه دهيد. ماندن در صدر روندها به اين معني است كه شما با آنچه كه مصرف كنندگان در حال حاضر به دنبال آن هستند مرتبط و هدفمند هستيد!
منبع انگليسي: linkedin
منبع فارسي: شارا