شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نشست هم‌انديشي مديران و كارشناسان روابط‌عمومي سازمان راهداري
سه شنبه، 4 آبان 1400 - 00:04 کد خبر:48001
همزمان با سالروز تأسيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، نشست ويديو كنفرانس هم‌انديشي مديران و كارشناسان روابط‌عمومياين سازمان با حضور معاون وزير راه و شهرسازي، سرپرست مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني وزارت راه و شهرسازي و مديران و كارشناسان ستادي و استاني روابط‌عمومي برگزار شد.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| همزمان با سالروز تأسيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، نشست ويديو كنفرانس هم‌انديشي مديران و كارشناسان روابط‌عمومياين سازمان با حضور معاون وزير راه و شهرسازي، سرپرست مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني وزارت راه و شهرسازي و مديران و كارشناسان ستادي و استاني روابط‌عمومي برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، داريوش اماني معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان، ضمن تبريك سالروز تأسيس سازمان و تقدير از تلاش‌هاي تمامي كاركنان و فعالان بخش حمل و نقل جاده‌اي در پيشبرد فعاليت‌هاي سازمان، اظهار داشت: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي،‌ در دو بخش اساسي مديريت نگهداري راه‌ها و سياست‌‌گذاري و مديريت بخش گسترده حمل و نقل جاده‌اي كشور فعاليت دارد و اميد است بتوانيم در راستاي تحقق كامل شعار سال‌جاري نام‌گذاري شده از سوي مقام معظم رهبري مبني بر «توليد، پشتيباني‌ها و مانع‌زدايي‌ها» و دولت مردمي با عنوان «ايران قوي»، در اين سازمان با شعار «تحول، خدمت و رضايت» در سال‌جاري عملكرد موفق و رضايت‌بخشي داشته باشيم.


اماني با بيان اين كه به رغم محدوديت‌هاي اعتباري و تحريم‌هاي اقتصادي همواره در جهت ارتقاي كيفي و كمي فعاليت‌‌ها، خدمات مختلفي در بخش راهداري و حمل و نقل جاده‌اي به هموطنان ارايه مي‌شود، بيان كرد: تلاش بر اين است با مردم و خدمات‌گيرندگان، ارتباط دو سويه و مؤثري برقرار شود و با ايجاد بسترهاي ارتباطي و سامانه‌هاي نرم‌افزاري همچون 141، از پيشنهادها و نظرهاي راهبردي مردم و كاربران جاده‌اي بيش از پيش بهره‌گيري شود.


وي خاطرنشان كرد: راهداران و رانندگان با ايثار و فداكاري مشغول خدمت‌رساني به هم‌وطنان هستند به وي‍ژه رانندگان كه جان و سرمايه خودشان را توأمان براي خدمت گذاشتند و اين سازمان همواره وظيفه خود مي‌داند پاسخگوي خواسته‌ها و مطالبات اين عزيزان باشد.

شفافيت و پاسخگويي سريع دو راهبرد اساسي

براساس اين گزارش امين كياني سرپرست مركز ارتباطات و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، ضمن تأكيد بر وظيفه خطير سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در نگهداري راه‌ها و مديريت حمل و نقل كشور، اظهار داشت: روابط‌عمومي‌ها بايد در پاسخگويي به مردم پيشتاز باشند و از تمامي ظرفيت‌هاي مجموعه وزارت راه و شهرسازي و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي براي اطلاع‌رساني سريع و شفاف به مردم و برقراري ارتباط مؤثر با مخاطبان بهره‌گيري به عمل آورند.


وي سامانه 141 را يكي از ابزارهاي مناسب در حوزه اطلاع‌رساني دقيق و لحظه‌اي به كاربران جاده‌اي، بيان كرد و افزود: اين روند مي‌بايست تداوم داشته باشد و علاوه بر اين سامانه، از ديگر ظرفيت‌ها از جمله پتانسيل موجود در زمينه تبليغات محيطي و بيلبوردهاي جاده‌اي نيز بهره‌گيري لازم به عمل آيد.


كياني ارتقاي ايمني تردد در جاده‌ها و كاهش تلفات ناشي از تصادفات جاده‌اي برشمرد و افزود: تغيير رفتار عامل انساني، نياز به تغيير باورها و اقناع افكار عمومي دارد كه باتوجه به شرايط متفاوت اقليمي و جوي در استان‌ها، ضروري است برنامه‌هاي ارتباطي در رسانه‌ها طراحي و اجرا شود.


سرپرست مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني وزارت راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود به ضرورت متناسب‌سازي تكاليف سازماني با حقوق مردم در راستاي شفافيت و سرعت‌بخشي به مطالبات و رسيدگي به حقوق شهروندان دانست و اظهار داشت: نقطه چالش زماني بوجود مي‌آيد كه بين تكاليف، وظايف و حقوق متصور تناسب نداشته باشد بنابراين وظايف عمده روابط‌عمومي در سازمانها ايجاد اين تناسب و تعادل از طريق اطلاع‌رساني مناسب مي‌باشد.


كياني شفافيت و كارآمدي را دو بال مؤثر هر سازمان براي پاسخگويي به مردم بيان كرد و افزود: به دنبال تأسيس بانك ايده در وزارت راه و شهرسازي هستيم تا فضاي گفت‌وگوي دو سويه با مردم و مخاطبان ايجاد شود.


وي ضرورت شخصيت‌پردازي و ايجاد منزلت اجتماعي براي راهداران و رانندگان تلاشگر كه بر مردم خدمات‌رساني مي‌كنند، يادآور شد و افزود: روابط‌عمومي بايد طراح سناريوهاي رسانه‌اي باشد و باتوجه به فعاليت‌هاي اولويت‌دار، مأموريت‌هاي سازمان مشخص شود و تحقق پيدا كند.


براساس اين گزارش، منصور فخاران مشاور رياست سازمان و مدير روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌‌اي، ضمن خيرمقدم به سرپرست مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني وزارت راه و شهرسازي و آرزوي توفيق در پيشبرد برنامه‌ها و فعاليت‌ها با تشريح اقدامات و فعاليت‌هاي سازمان در حوزه‌هاي اطلاع‌يابي، اطلاع‌رساني، توسعه ارتباطات درون و برون سازماني و بهره‌گيري از بازخورد فعاليت‌ها و اطلاع رساني‌ها، اظهار داشت: بهره‌گيري از ظرفيت شبكه‌هاي صدا و سيما، ارتباط مؤثر با رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي و اطلاع‌رساني بهينه و سريع اخبار و اطلاعات در اين سازمان، از اولويت‌هاي اصلي برنامه‌هاي روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در سال‌جاري است و تدابير لازم اتخاذ شده است.


وي به ساير اقدامات در حوزه روابط‌عمومي اين سازمان اشاره كرد و افزود: راه‌اندازي سامانه آرشيو ديجيتال آنلاين، به‌روزرساني پايگاه اطلاع‌رساني سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در ستاد و استان‌ها، تشكيل شوراي منطقه‌اي روابط‌عمومي و انتشار نشريه تخصصي و آموزشي راهبران از جمله اقدامات صورت گرفته در سال‌جاري است كه در راستاي توسعه و ارتقاي اين اقدامات، برنامه‌ريزي و هماهنگي لازم انجام شده است.