شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : فروش بازي هاي اكشن بيشتر شده است
چهارشنبه، 7 مهر 1400 - 14:20 کد خبر:47810
رشد صنعت بازي‌هاي موبايلي، از پيامدهاي همه گيري كرونا بود. خانه نشيني مردم و تعطيلي مدارس و مراكز آموزشگاهي بسياري را به بازي هاي موبايلي علاقمند كرد. تازه ترين گزارش كافه بازار نشان مي دهد درسال گذشته 6700 بازي فروشنده در اين پتلفرم فروش برنامه فعال بوده است كه از اين تعداد، 1730 بازي فروشنده، از عرضه كنندگان جديد بوده اند. براساس اين گزارش، در سال گذشته، 4300 بازي فروشنده، علاوه بر بازي، محتواي ديجيتال هم فروخته اند.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| بيشترين رشد تعداد نصب فعال در مقايسه با سال 98 مربوط به دسته هاي كودك، شبيه سازي و اكشن است. دسته هاي تفنني و اكشن و امتيازي به ترتيب بيشترين تعداد نصب فعال را داشتند.

رشد صنعت
بازي‌هاي موبايلي، از پيامدهاي همه گيري كرونا بود. خانه نشيني مردم و تعطيلي مدارس و مراكز آموزشگاهي بسياري را به بازي هاي موبايلي علاقمند كرد. تازه ترين گزارش كافه بازار نشان مي دهد درسال گذشته 6700 بازي فروشنده در اين پتلفرم فروش برنامه فعال بوده است كه از اين تعداد، 1730 بازي فروشنده، از عرضه كنندگان جديد بوده اند. براساس اين گزارش، در سال گذشته، 4300 بازي فروشنده، علاوه بر بازي، محتواي ديجيتال هم فروخته اند.

از مجموع كل بازي هاي عرضه شده در اين پتلفرم، فروش 3000 بازي فعال در سال 98، در سال 99 متوقف شده است كه اين ميزان، نسبت به ريزش بازي ها در سال هاي گذشته كمتر بوده است. گزارش كافه بازار نشان مي دهد بازي هاي پولي اغلب از روش پرداخت درون برنامه اي براي كسب درآمد استفاده كردند و در بازي هاي اكشن، اين روش بيشتر مورد استفاده بوده است. سهم بازي هاي رايگان از فروش بيش از بازي هاي پولي بوده است و بازي هاي رايگان دريافت شده توسط كاربران، بيشتر در سته هاي امتيازي، معمايي و شبيه سازي بوده است. كلمات و دانستني ها، ورزشي و اكشن، بيشتر بازي ها رايگان نبوده است.

علاقمندان به بازي بيشتر در استان هاي تهران، خراسان رضوي و آذربايجان غربي بازي خريده اند. اصفهان، البرز و گيلان در رتبه هاي بعدي خريداران بازي بوده اند. 50 درصد از خريد بازي ها در استان هاي تهران و خراسان رضوي انجام شده است.

بازي هاي دسته اكشن، بيشترين اشتراك خريدار را از بين دسته هاي بازي دارند. بعد از اين بازي ها، مردم بيشتر بازي هاي رانندگاني و تفنني را خريده اند و بازي هاي معمايي و امتيازي، كمترين اشتراك را بين فروشنده هاي مختلف داشته است. در سال گذشته از 10 دسته بازي، 8 دسته در تعداد نصب فعال رشد كرده اند. بيشترين رشد تعداد نصب فعال در مقايسه با سال 98 مربوط به دسته هاي كودك، شبيه سازي و اكشن است. دسته هاي تفنني و اكشن و امتيازي به ترتيب بيشترين تعداد نصب فعال را داشتند. در سال 99، دسته كلمات و دانستني ها بيشترين كاهش رشد در تعداد نصب فعال را داشته اند.