شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : يك واقعيت مهم در تعيين استراتژي محتوا
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 - 08:21 کد خبر:47770
تعيين يك استراتژي مناسب براي توليد محتوا درباره محصول يا خدمات استارتاپ شما، ضامن رسيدن به نتيجه است. اما يك نكته مهم در اين باره وجود دارد. در تعيين استراتژي محتوا، اينكه چه مي فروشيد يا چه خدمتي ارائه مي كنيد، هيچ اهميتي ندارد.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| چطور بايد محتوايي براي محصول يا خدمت توليد كنيم كه مشتريان را متقاعد كند، ما نسبت به رقبا برتري داريم؟

تعيين يك استراتژي مناسب براي توليد
محتوا درباره محصول يا خدمات استارتاپ شما، ضامن رسيدن به نتيجه است. اما يك نكته مهم در اين باره وجود دارد. در تعيين استراتژي محتوا، اينكه چه مي فروشيد يا چه خدمتي ارائه مي كنيد، هيچ اهميتي ندارد.

جورج گونزالز، مشاور كسب وكار در شركت جي 2، در اين باره مي گويد:«در تعيين استراتژي محتواي بازاريابي، نكته اي كه بايد بدانيد اين است: مشتريان شما به چيزي كه مي فروشيد هيچ اهميتي نمي دهد. بنابراين بايد در توليد محتوا، بر نيازهاي آن ها، علايقشان، اينكه چه مشكلي از آن ها را حل مي كنيد و در ازاي استفاده از محصول شما چه چيزي به دست مي آورند، تمركز كنيد. فنوني وجود دارد كه كمك مي كند محتواي مورد نظر را با توجه به اين اولويت ها توليد كنيد».

تمركز بر نيازهاي مشتريان نه ويژگي هاي محصول

درگذشته استراتژي هاي محتوا براساس ويژگي هاي محصول و خدمات تهيه مي شد. اطلاعاتي كه مشتريان بالقوه محصول دريافت مي كردند درباره بي نظير بودن محصول بود تا آن ها را به خريد چيزي كه درواقع لازم ندارند، ترغيب كند. امروز مردم بيش از هميشه در معرض اطلاعات بازارند. آن ها به خوبي مي دانند بهتر قيمت در بازار چيست، چه به آن ها پيشنهاد مي شود و چه نمي شود. درواقع آن ها پيشتر تصميم خود را براي اينكه چه بخرند، گرفته اند. كاري كه آن ها مي كنند اين است كه خود را درباره خريد از شما متقاعد كنند. بنابراين بايد محتوايي منتشر كنيد كه درباره مشكلات و نيازهاي مشتريان در آن حرف زده شود. اين محتوا بايد به آن ها درباره راه حل هاي ممكن براي حل مشكلاتشان چيزهايي بگويد. در اين محتوا بايد زيركانه به آن ها بفهمانيد شما در حل مشكل آن ها و موضوعي كه درباره آن حرف مي زنيد، تخصص لازم را داريد و مي دانيد مشكل چطور حل مي شود.

اما چطور؟

1.در گام نخست بايد تعيين كنيد قرار است براي چه كسي محتوا توليد كنيد. اين محتوا بايد درباره مشكلات، نيازها و علايق مشتريان ايده آل شما شفاف شود. هر خط از متن را با در نظر گرفتن فوايد خاصي براي مخاطب بنويسيد.

2.هميشه بپرسيد چرا. هر محتوايي كه توليد مي كنيد، بايد براساس پرسش چرا شكل بگيرد. هميشه بپرسيد چرا بايد چنين محتوايي را بنويسيد و چرا اين نكته براي مخاطبان يا مشتريان شما مهم است.

3.متني كه توليد كرده ايد، بارها پيش از انتظار بخوانيد و درباره بازخورد مشتريان بالقوه قكر كنيد. اگر بتوانيد نكات باارزشي را در اين محتوا مطرح كنيد، گام بعدي اين است كه مشتريان شما را به رقبايتان ترجيح مي دهند و محصول يا خدمات شما را مي خرند.

 

منبع: tccim