شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : توجه به گنجينه اسناد هويتي مفاخر؛ مهمترين فعاليت روابط عمومي هاي سازمان ثبت احوال
شنبه، 2 شهریور 1392 - 08:02 کد خبر:4766
مديركل روابط عمومي سازمان ثبت احوال كشور اطلاع رساني در خصوص اهداف و ماموريت هاي سازمان را از جمله وظايف مهم روابط عمومي ها در جهت تكريم ارباب رجوع عنوان كرد. مهدي تدين همچنين به روز شدن پورتال، استفاده از ظرفيت رسانه هاي محلي، توجه به گنجينه اسناد هويتي مفاخر را از عمده فعاليت هاي روابط عمومي هاي استان ها دانست.

شارا-  رئيس سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به اينكه اين سازمان، طي ساليان اخير دستاوردهاي چشمگيري در حوزه نوين سازي و بهره گيري از فناوري هاي روز دنيا داشته، اظهار كرد: امروزه بيش از هر زمان ديگري ضرورت اطلاع رساني و تنوير افكار عمومي كه از عمده ترين وظايف روابط عمومي هاست، احساس مي شود.

 

به گزارش شارا به نقل از اداره كل روابط عمومي و همكاري هاي بين الملل، گردهمايي مسئولين روابط عمومي و گنجينه اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور با حضور دكتر ناظمي اردكاني، معاون وزير و و رئيس سازمان ثبت احوال كشور در مشهد مقدس برگزار شد.

در اين گردهمايي رئيس سازمان ثبت احوال كشور ضمن تبريك سالروز ورود آزادگان قهرمان به ميهن اسلامي ياد، نام و خاطره اين عزيزان را گرامي داشت  و افزود: آزادگان مايه فخر و مباهات ايران اسلامي مي باشند و امروز پيشرفت هاي صورت پذيرفته در تمامي عرصه ها را مديون رشادت ها و پايمردي هاي ايشان مي باشيم.

وي با اشاره به رويدادهاي جهان اسلام وقايع و اتفاقات صورت گرفته در مصر را در كانون توجه قرار داد و عنوان كرد: امروز تنها كشوري كه همچنان با اقتدار در حركت است و سلطه گري هاي نطام سلطه را نمي پذيرد جمهوري اسلامي است .

دكتر ناظمي اردكاني با بيان اينكه  برگزاري چنين همايش هايي مي تواند به انتقال تجربيات مفيد روابط عمومي ها كمك شاياني كند تاكيد كرد: اين امر سبب مي شود تا دستاوردهاي استانها در جهت بهبود فعاليت ها و برنامه هاي سازمان بطور كامل مورد استفاده  واقع شود.

رئيس سازمان ثبت احوال كشور همچنين از مسئولين روابط عمومي ادارات كل ثبت احوال كشور خواست تا از نگاه مطلق به عدد و آمار بپرهيزند چرا كه آمارها زماني مي توانند در حل مشكلات و ناهنجاري ها راهگشا باشند كه به همراه آنها تجزيه و تحليل هاي مناسبي صورت گرفته باشد.

وي با ذكر اين مطلب كه ارائه گزارش هاي آماري مربوط به جمعيت جوان كشور سبب شد تا مقام معظم رهبري  موكدا مسئولان كشور را به ارائه برنامه ريزي هاي مناسب در خصوص افزايش جمعيت كشور سفارش نمايند گفت: روابط عمومي ها مي توانند با انتشار آمار و اطلاع رساني در بازه هاي زماني مناسب در ارتباط با وقايع روز كشور و مقايسه اين آمار با سالهاي گذشته نقش بيشتري را در برنامه ريزي هاي كلان كشوري ايفا كنند.

ناظمي اردكاني تاكيد كرد: انتشار هدفدار آمار و اطلاعات جمعيتي تا حدود زيادي مسئولان را از مشكلات موجود آگاه مي كند.

وي همچنين توجه به مبحث نام و نام گزيني و آشنايي مردم با اسامي مفاخر كشور را از جمله وظايف مهم روابط عمومي ها بر شمرد و از مسئولان روابط عمومي خواست تا با اطلاع رساني مناسب مردم را با اين مفاخر آشنا و در جهت ترويج نام هاي ايشان همت گمارند.

در ادامه مديركل روابط عمومي سازمان ثبت احوال كشور اطلاع رساني در خصوص اهداف و ماموريت هاي سازمان را از جمله وظايف مهم روابط عمومي ها در جهت تكريم ارباب رجوع عنوان كرد.

مهدي تدين همچنين به روز شدن پورتال، استفاده از ظرفيت رسانه هاي محلي، توجه به گنجينه اسناد هويتي مفاخر را از عمده فعاليت هاي روابط عمومي هاي استان ها دانست.

وي همچنين بر فرهنگ سازي مناسب در خصوص ثبت تغيير كدپستي كه منجر به اعلام آمار جمعيتي مكان محور مي شود تاكيد كرد.

در پايان مراسم استان هاي هرمزگان، مركزي و كردستان به عنوان روابط عمومي هاي برتر برگزيده و با اهداي لوح از آنان تقدير شد.

  

شايان ذكر است گردهمايي دوروزه مسئولين روابط عمومي و گنجينه اسناد هويتي با هدف ارائه راهكارهايي مناسب جهت بهبود عملكرد وظايف روابط عموميها در رابطه با وظايف ثبت احوال و با تشكيل پنج كارگروه و سه كارگاه آموزشي برگزار شد.