شبكه اطلاعرساني روابطعمومي يران (شارا)-|| با اجراي يك كمپين روابطعمومي ميتوان به خواستههاي مهم مورد نياز هر بيزينس رسيد. اما مشخص كردن مهمترين وظايف اصلي كمپين روابطعمومي به خواندن ادامه دهيد.
بسترسازي براي ارتباط بهتر
شما از طريق روابطعمومي ميتوانيد با دو گروه از افراد، يعني مشتريان و رسانههاي بيروني ارتباط بگيريد و يا براي ارتباط بهتر در آينده شرايط مناسب را فراهم كنيد.
روابط رسانهاي به ايجاد روابط مثبت با روزنامه نگاران، نشريات و ساير رسانههاي خبري اشاره دارد. اين فرآيند معمولاً شامل نوشتن بيانيههاي مطبوعاتي، سازماندهي اطلاعيههاي مطبوعاتي و برنامه ريزي مصاحبهها است. اين امر نه تنها براي كسب و كار مفيد است و محصولات شما در معرض ديد قرار ميگيرد بلكه رسانهها را ترغيب مي كند تا برند شما را به صورت رايگان بازاريابي كنند.
رصد هميشگي رسانهها
با فعال بودن در حوزه روابطعمومي و رسانه به خوبي ميتوانيد تمامي كانالهاي مربوطه را زير نظر بگيريد، كامنتها در مورد برندتان را بررسي كنيد، تا مشكلات را پيش از اينكه به بحران تبديل شوند، حل كنيد.
مديريت بحران
مديريت بحران روشي براي پذيرش، مديريت و تلاش براي معكوس كردن ارتباطات و برداشتهاي منفي پيرامون يك بحران تجاري است. هر چيزي كه بتواند اعتبار برند شما را به خطر بيندازد يا از بين ببرد بايد از طريق روابطعمومي مديريت شود.
مديريت بحران عملكرد مهمي در روابطعمومي است و بايد سريع، مداوم و استراتژيك از آن استفاده شود. با استفاده از برخي ابزارهاي روابطعمومي، ميتوان از طريق نظارت بر گفتگوي آنلاين و بررسي كيفيت بازاريابي يا تبليغاتي كه ممكن است سوتفاهم يا برداشت نادرستي از آن صورت گيرد، بحرانها را پشت سر گذاشت.
راهاندازي كمپين
با دادههايي كه از طريق روابطعمومي بدست ميآوريد، ميتوانيد براي راهاندازي يك كمپين موفق برنامه ريزي كنيد. و اهداف بازاريابي و ماركتينگ را همگام با اهداف روابطعمومي پيش ببريد.
پوشش رسانهاي رويدادها و اخبار سازمان
رويدادهاي تجاري فرصتي براي بازاريابي محصولات يا خدمات شما و جلب توجه برند شما هستند. اعم از اينكه شركت شما ميزباني يك رويداد باشد و يا به عنوان يك هويت مجزا در رويدادي ديگر شركت داشته باشد.
رويدادها همچنين از فرصتهاي مهم فروش هستند. اين رويدادها به شما فرصتي مي دهد تا با مشتريان احتمالي ملاقات كرده و با مشتريان فعلي به صورت رو در رو تعامل داشته باشد.
همچنين از روابطعمومي ميتوانيد به عنوان راهي براي انتقال اخبار سازمان به مشتريان، همكاران و يا عموم استفاده كنيد.
مشاركت در سخنراني در رويدادها براي افزايش آگاهي از نام تجاري و به اشتراك گذاري رهبري منحصر به فرد، يا به اشتراك گذاري اطلاعات مبتني بر داده كه ميتواند به ارتقا برند تجاري شما كمك كند، مفيد است.
منبع: novinmarketing