شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 5 استراتژي مثبت روابط‌عمومي‌ طي بحران همه‌گيري ويروس كرونا
یکشنبه، 7 شهریور 1400 - 22:52 کد خبر:47602
استراتژي هاي روابط‌عمومي كه 18 ماه پيش براي كسب و كارها كار مي كردند ممكن است امروز كارآمد نباشند. رمز مهم براي زنده ماندن و پيشرفت در اين بحران، انعطاف پذيري و تمايل به سازگاري با روش هاي جديد انجام تجارت است.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| استراتژي هاي روابط‌عمومي كه 18 ماه پيش براي كسب و كارها كار مي كردند ممكن است امروز كارآمد نباشند. رمز مهم براي زنده ماندن و پيشرفت در اين بحران، انعطاف پذيري و تمايل به سازگاري با روش هاي جديد انجام تجارت است.

در دهه 2009 تا 2019، نقش مثبت روابط‌عمومي از توزيع مطبوعات و انتشار انبوه به يك رويكرد دقيق تر و هدفمند تر با محوريت داستان پردازي و رهبري فكري تغيير يافت. بنابراين، رهبري داستان و انديشه چگونه در محيط فعلي كار مي كند؟: بهتر از هميشه.

اگرچه پيش بيني اينكه چه تغييراتي در طي چند ماه آينده رخ خواهد داد دشوار است، در اينجا پنج استراتژي وجود دارد كه به شما كمك مي كند تا دوباره برنامه هاي روابط‌عمومي‌ خود را مجدداً بازنگري و تنظيم كنيد و زنده بمانيد - يا حتي شكوفا شويد.

رهبري فكري


در نظر بگيريد كه چگونه شما مي توانيد در اين مدت براي افراد صنعت خود ارزش افزوده ايجاد كنيد و استراتژي روابط‌عمومي‌ خود را در اطراف آن نكات كليدي متمركز كنيد.

نتيجه اين كار فقط اين است كه خود را به عنوان يك متخصص در مورد چيزي كه شما در واقع يك متخصص در آن هستيد قرار دهيد. مقاومت در برابر اصرار براي استفاده از بحران جهاني فقط براي كسب برخي تبليغات، منزجركننده است. افراد مي توانند تفاوت بين كسي را مشاهده كنند كه فقط به دنبال جلب توجه رسانه ها هستند و كسي كه واقعاً بينش ارزشمندي براي به اشتراك گذاشتن دارد.

ضمن تدوين استراتژي رهبري فكري، سوالات زير را در نظر بگيريد:

- چه راه حل هاي منحصر به فردي براي مشاغل صنعت خود داريد؟
- چگونه تخصص شما مي تواند ترس افراد را برطرف كند؟
- چگونه مي توانيد جامعه خود را از طريق بحران، رهبري كنيد؟

رسانه ها، گزارشگران و سردبيران به طور فعال به دنبال رهبران انديشه و كارشناسان هستند تا بينش، تخصص و مشاوره اي در مورد موضوعات مرتبط و به موقع ارائه دهند. اگر شما تخصص براي ارائه داريد، اكنون زمان آن است كه قدم بگذاريد و رهبري كنيد.

فن آوري پيشرفته


تحول ديجيتالي كاملاً بر عهده ماست و تعداد بيشتري از افراد نسبت به گذشته از خانه كار مي كنند.

اندرو كراس، معاون روابط‌عمومي‌ واكر ساندز مي گويد: "هوش مصنوعي ابزار عملي را براي نقش هاي روابط‌عمومي‌ به ارمغان مي آورد." "راه حل هايي از شركت هايي مانند Narrative Science و Automated Insights به طور فزاينده اي روند توليد محتوا را اتوماسيون مي كند كه پيامدهاي بزرگي براي متخصصان روابط رسانه اي و همچنين متخصصان ارتباط با شركت ها دارد."

در ماه ها و سال هاي آينده، اطلاعاتي كه از داده هاي زمان واقعي جمع آوري مي شود واضح تر و بيشتر از هميشه به نظر مي رسد. متخصصان روابط‌عمومي‌ امروز بايد آماده باشند تا به خوبي از استراتژي روابط‌عمومي‌ با داده هاي كمي استفاده كنند، به خصوص در زماني كه بسياري از برندها با بازاريابي محدود و بودجه روابط‌عمومي‌ همكاري مي كنند.

عنصر انساني


هفتاد درصد از مصرف كنندگان آنلاين مي گويند كه به نظرات تأثير گذاران اعتماد مي كنند. در دنياي Coronavirus، مردم به دنبال تأثير گذار و رهبراني هستند كه به آنها اعتماد دارند تا در ايام دشوار به حركت درآيند.

اين اعتماد از كجا حاصل مي شود؟ پيروان معتقدند كه با اين نمادهاي فرهنگي رابطه شخصي دارند كه بسيار عميق تر از تبليغ برند است. انتشارات مطبوعاتي و روزنامه هاي سفيد هميشه در يك كارزار روابط‌عمومي‌ جايگاهي دارند - اما اين روزها، آنها پشت پرده روايت قرار مي گيرند.

مشتريان و مشتريان بالقوه مي خواهند داستان هاي واقعي را از افراد واقعي بيشتر از آنچه مي خواهند بخوانند نقل قول هاي متفاوتي را كه بدون هدف در ده ها وب سايت و نشريه منتشر شده است، بشنوند. يك متخصص روابط‌عمومي‌ با استفاده از برندهاي تجاري به برندها كمك مي كند تا حضور رسانه ها را به روشي استراتژيك كه بر شفافيت تأكيد مي كند و عنصر انساني را تقويت مي كند، انتخاب كنند.

مردم مايل به صرف وقت براي جستجوي محصولات و برندهاي مطابق با ايده آل هاي خود هستند.

كانال‎ هاي كمتر


در شرايط بحراني، تأكيد روابط‌عمومي‌ بر حفظ حضور در چندين كانال و رسانه نيست، بلكه بر بهينه سازي آن حضور و ديدار با مخاطبان در جايي كه در آن قرار دارند است.

متخصصان روابط‌عمومي‌ بايد به مشتريان كمك كنند تا آن‌ها در مورد كانال‌هاي ارتباطي مفيد و موردنياز، تصميمات استراتژيك بگيرند.