شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ارتباطات و آينده جهان
یکشنبه، 10 مرداد 1400 - 19:55 کد خبر:47562
پس اگر مي‌خواهيد وارد دنياي جديد شويد؛ ايده‌ي شما بايد با موبايل ارتباط داشته باشد؛ در غير اينصورت، بايد آنرا فراموش كنيد، زيرا ايده‌هايي كه براي قرن ۲۰؛ طراحي شدند؛ در قرن ۲۱ محكوم به شكست خواهند بود.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| در جايي مي‌خواندم كه مديرعامل شركت خودروسازي بنز آلمان، در سخنراني خود اعلام كرده است كه 80 درصد رفت و آمدهاي شهري، در آينده، حذف خواهد شد.


او در ادامه گفته است:
در آينده، رقيبان ما؛ ديگر شركت‌هاي توليد خودرو نيستند؛ بلكه شركت‌هايي مثل اپل و گوگل هستند.


همچنين در پنج تا ده سال آينده نرم‌افزارها و اطلاعات مربوط به آنها؛ همه صنايع را خواهند بلعيد.


به عنوان نمونه، ما مي‌دانيم كه شركت خدماتي اوبر UBER كه الآن بزرگترين شركت تاكسيراني است، صاحب يك ماشين هم نيست و فقط يك نرم افزار است و هم اكنون شركت ايرباس بزرگترين شركت هتلداري جهان شده است، بدون داشتن حتي يك هتل تمليكي! و شركت Watson در آينده با ارائه نرم افزار تشخيصي خود، با دقت 100 درصد به كمك پزشكان در تشخيص انواع سرطان خواهد آمد و نرم افزارهاي شبيه ساز ساختار DNA، شانس موفقيت در لقاح مصنوعي يا IVF را به 99 درصد خواهند رساند.


بنابراين تا 80 درصد از رفت و آمدهاي شهري حذف خواهند شد و سيستم‌هاي اطلاعاتي جاي آنها را خواهند گرفت، پس آلودگي هوا نداريم، تصادف به حداقل خواهد رسيد و وقت بيشتري براي تفريح خواهيم داشت.


شركت‌هاي بيمه بنا به دو دليل به لبه‌ي ورشكستگي خواهند رسيد: اول؛ بخاطر كاهش فعاليت‌هاي فيزيكي، بخصوص در حمل و نقل، و دوم؛ پيش بيني بسيار دقيق سيستم‌هاي هوش مصنوعي از آينده، و اين موجب خواهد شد كه نياز ما به بيمه كمتر و كمتر شود.


در اين بين كشاورزي بدون خاك و مبتني بر اطلاعات با بهره‌وري 99 درصد در مصرف آب، جاي كشاورزي سنتي را خواهد گرفت.


پول جاي خود را به اطلاعات يا پول ديجيتالي مي‌دهد و پول ديجيتالي، نقش پشتوانه ارز را در جهان بازي خواهد كرد.


شايد بتوان گفت تنها كسب و كار فيزيكي كه در آينده رشد خواهد كرد، صنعت گردشگري است. زيرا انسان‌ها كارهاي خود را به سيستم‌هاي اطلاعاتي واگذار خواهند كرد و تفريح را براي خود نگه خواهند داشت.


در آمريكا براي وكلاي جوان ديگر كار پيدا نمي‌شود، چون به راحتي و با كمك شركت IBM شما مي‌توانيد با دقت بالاي 90 درصد راهنمائي حقوقي بشويد.


فرزند‌ان ما ديگر نيازي به گرفتن گواهينامه رانندگي نخواهند داشت و همينطور ديگر وجود پاركينگ‌ها بي معناست.


چهره شهرهاي آينده با اين تغييرات، عوض خواهد شد و اخبار وحشتناك رانندگي را ديگر نخواهيم شنيد.


صنايع در سال‌هاي آينده؛ دچار مشكل خواهد شد و صنايع خودروسازي ورشكسته مي‌شود و همان طور كه بيان شد، شركت‌هاي بيمه هم ضربه بزرگي خواهند خورد و بازار املاك و مستغلات؛ ماهيت خود را از دست خواهند داد.


شهرها آلودگي صوتي كمتري خواهند داشت. برق با كمك روش‌هاي نوين، توليد ارزان‌تري خواهد داشت و مشكل آب حل خواهد شد؛ چون عمدتا به مصرف خوردن خواهد رسيد.


بررسي سلامت افراد، ارزان شده و همه مي‌توانند از طريق موبايل ميزان سلامتي خود را بررسي كنند.


چاپ سه بعدي بزودي و با سرعت تمام و به سادگي و از طريق موبايل به خدمت طراحان صنتعي در خواهد آمد، كه كشور چين در اين مورد؛ كار را از حالا، شروع كرده است.


پس اگر مي‌خواهيد وارد دنياي جديد شويد؛ ايده‌ي شما بايد با موبايل ارتباط داشته باشد؛ در غير اينصورت، بايد آنرا فراموش كنيد، زيرا ايده‌هايي كه براي قرن ۲۰؛ طراحي شدند؛ در قرن ۲۱ محكوم به شكست خواهند بود.


همچنين ۷۰ تا 80 درصد مشاغل تا ۲۰ سال آينده؛ ديگر وجود نخواهند داشت و شغل‌هاي جديدي به وجود خواهند آمد و معلوم نيست در اين مدت كوتاه؛ مقدار آنها كافي باشد.


30 درصد از زمين‌هاي كشاورزي كه براي تامين غذاي دام مصرف مي‌شود، آزاد خواهد شد و در كنار آن شركت‌هاي دانش بنيان، حشراتي را به بازار خواهند آورد كه پروتئين بيشتري را دارا خواهند بود كه البته "خيلي از مردم آن‌ را دوست ندارند".


ذكر اين نكته ضروري است كه هم اكنون يك اپليكيشن بنام "موديز" وجود دارد كه احساس شما را نشان مي دهد كه بعد از سال ۲۰۲۱ اپليكيشن‌هاي ديگري قادر خواهند بود، از طريق آناليز حالت‌هاي صورت، بگويند كه كلام گفته شده دروغ يا راست است! در اينجا تصور كنيد چه اتفاقي براي سياستمداران خواهد افتاد!!!


طول عمر در حال افزايش است و به بالاي ۱۰۰ سال خواهد رسيد


در زمينه تحصيلات؛ تا سال ۲۰۲۵؛ 70 درصد مردم داراي موبايل پيشرفته خواهند بود و اين بدان معناست كه دسترسي به آموزش جهاني خواهد شد و مي‌توانند از موسسه Khan academy استفاده كنند كه دسترسي رايگان به آموزش مجاني براي همه كودكان و همينطور تحصيل در كشورهاي پيشرفته از موارد مهم اين پيشرفت است.


همچنين مي توان با در دسترس قرار دادن اپليكيشن آموزش زبان انگليسي بصورت مجاني، به همه‌ي كودكان در تمامي نقاط جهان، آنان را قادر به تكلم به زبان انگليسي در حد عالي در عرض شش ماه كرد و همه‌ي اينها تنها بخشي از آينده است. چه بخواهيم و چه نخواهيم و اين حقيقتي محض و انكارناپذير است...


پروين خدادادي حدادان
دكتري علوم ارتباطات