شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چگونه وارد بخش اخبار گوگل شويم؟
یکشنبه، 3 مرداد 1400 - 23:30 کد خبر:47527
نخستين نكته اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه گوگل در تلاش براي حفظ اعتبار خود به عنوان يك پايگاه اخبار قابل اعتماد است. تحت اين شرايط ديگر تيترهايي صرفا جذاب كه ارتباطي با موضوع ندارند و يا اين ميزان بسيار كم است، شانس شما را به شدت كاهش خواهد داد. د



 

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| با توجه به اين امر كه سرويس اخبار گوگل، يكي از پرطرفدارترين ها محسوب مي شود و روزانه ميليون ها نفر از سراسر جهان از آن استفاده مي كنند، اين امر براي هر سايتي بسيار مهم است كه بتواند در اين بخش حضور داشته باشد. با اين حال توصيه ها در اين رابطه با اشتباهات بسياري همراه است. همين امر باعث مي شود تا افراد كاملا نااميد شوند. در اين راستا اخيرا مديران گوگل، پنج اصل را معرفي كرده اند كه باعث مي شود تا شانس حضور شما در اين بخش به مراتب بيشتر شود. در ادامه اين موارد را بررسي خواهيم كرد.

1-ارتباط

نخستين نكته اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه گوگل در تلاش براي حفظ اعتبار خود به عنوان يك پايگاه اخبار قابل اعتماد است. تحت اين شرايط ديگر تيترهايي صرفا جذاب كه ارتباطي با موضوع ندارند و يا اين ميزان بسيار كم است، شانس شما را به شدت كاهش خواهد داد. در واقع در متن شما بايد كلمات كليدي وجود داشته باشد كه بيانگر ارتباط متن با تيتر است. در اين زمينه توصيه مي شود كه به ارتباط تمامي بخش ها به موضوع خبر خود توجه داشته باشيد. براي مثال حتي يك عكس نامرتبط نيز مي تواند هوش مصنوعي را نسبت به شما حساس نمايد. در اين زمينه هيچ اقدامي بهتر از مطالعه مداوم اخبارهاي موجود در اين سرويس خبري نيست.

2-هدف قرار دادن موضوعات مهم

در طول روز ممكن است شما با انواع موضوع ها مواجه شويد، با اين حال تمامي آنها ارزشي يكسان براي تهيه گزارش را ندارند. در اين راستا طبيعي است خبرگزاري گوگل نيز به دنبال موضوعاتي باشد كه احتمال جذب مخاطب بالاتري را به همراه دارد و اهميت آن فراتر از ساير موضوعات است. در اين رابطه شما بايد همواره جدولي جهت اولويت بندي موضوعات داشته باشيد. در اين راستا با يادگيري اصول تيترنويسي، مي توانيد توجهات را به سمت خود جلب نماييد.

3-وضعيت مناسب سايت

درواقع شما نبايد تنها به كيفيت محتواي خود توجه داشته باشيد. اين امر كه اخبار در چه فضايي منتشر مي شوند هم مهم است. درواقع بسيار بعيد است كه يك سايت ضعيف، در خبرنامه اي با كاربران ميليوني قرار گيرد. در اين راستا طبيعي است كه اولويت با سايت هاي معتبر و حرفه اي باشد. با اين حال اين امر نبايد باعث نااميدي شما شود. با يك دوره حداقل سه ماهه، شما مي توانيد وضعيت سايت خود را بهبود بخشيد و در اين زمينه به سئو و همگام بودن سايت با تلفن هاي همراه هم توجه داشته باشيد. در اين زمينه ذكر منابع و تلاش براي پيدا كردن فضاهاي متنوع براي بازنشر خبر هم از ديگر اقدامات سودمند است.

4-جذابيت خبر

در اين بخش شما بايد به لحن و سبك كار خود توجه داشته باشيد. اين نكته را فراموش نكنيد كه ممكن است يك خبر را بيش از هزار سايت، تهيه كنند. با اين حال شيوه كار آنها ابدا يكسان نخواهد بود. در اين زمينه شما بايد با توجه به مخاطبان هدف خود اقدام نماييد. در اين زمينه به هر ميزان كه آگاهي بالاتري از آنها داشته باشيد، شانس موفقيت شما نيز افزايش پيدا خواهد كرد. براي مثال ممكن است جامعه هدف يك سايت جوانان باشد كه طبيعتا شيوه كار با زماني كه جامعه هدف افراد مسن هستند، تفاوت هايي را خواهد داشت.

5- توجه به محل فعاليت

توجه به اخبار محلي، شانس موفقيت شما را به شدت افزايش خواهد داد. در اين زمينه شما بايد در متن خود به خوبي تگ هاي لازم براي شناسايي تعلق خبر به مكان را قرار دهيد. با اين اقدام پس از مدتي شما به يكي از منابع خبري قابل اعتماد در منطقه خود تبديل خواهيد شد كه اين امر بدون شك مورد توجه هوش مصنوعي گوگل است.

در نهايت به عنوان نكته پاياني فراموش نكنيد كه اين بخش پرطرفدار گوگل از سال 2002 شروع به فعاليت كرده و بيش از 28 زبان زنده جهان را پشتيباني مي كند. اين امر كمك خواهد كرد تا شما با تحليل جريان هاي گذشته، بتوانيد پيش بيني تغييرات مخاطب را داشته باشيد. خوشبختانه گوگل در اين زمينه نيز ابزارهاي لازم را در اختيار افراد قرار داده است.

 

نويسنده: مت سوترن - كارشناس سئو و شبكه هاي اجتماعي

مترجم: امير آل علي

منبع: searchenginejournal
www.forsatnet.ir