شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 10 قانون وارن بافت براي روابط عمومي
پنجشنبه، 24 تیر 1400 - 08:32 کد خبر:47493
شايد از خود بپرسيد،" اگر وارن بافت براي پيشرفت خود از اين جزئيات استفاده كرده، چطور مي‌توانم توصيه‌هاي او را در دنياي روابط‌عمومي اجرا كنم؟" در اين قسمت به اين سوال پاسخ مي دهيم.



 

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| وارن بافت يكي از مشهورترين ميلياردرها و خيرين است اما به عنوان يكي از موفق ترين سرمايه گذاران در تمام اعصار شناخته مي شود. علايق كارآفريني در سنين جواني شكل گرفت وي را به ششمين جايگاه در ليست ميلياردرهاي جهاني به فوربس رساند.


وي در سال ۱۹۹۵ به عنوان مديرعامل Berkshire Hathaway شركت را از ورشكستگي نجات داد و آن را به شكل امروزي در آورد: يك شركت چندمليتي پررونق. اگرچه سخت كوشي بخشي از اين معادله بود، در ويدئويي كه در يوتيوب منتشر شده، بافت در مورد ساير عوامل كليدي كه باعث موفقيت زندگي در او شد، صحبت مي كند.


شايد از خود بپرسيد،" اگر وارن بافت براي پيشرفت خود از اين جزئيات استفاده كرده، چطور مي‌توانم توصيه‌هاي او را در دنياي روابط‌عمومي اجرا كنم؟" در اين قسمت به اين سوال پاسخ مي دهيم.


۱۰ قانون برتر موفقيت را با الهام از project-management.com اقتباس كرديم. در اين بخش به ۱۰ نكته براي رسيدن به موفقيت در روابط عمومي و حفظ آن اشاره شده است:


۱. هدف يابي


هدف يابي به شما كمك مي كند تا محيطي منسجم براي انجام امور خود داشته باشيد، و در اين صورت تنها هدف شما كسب درآمد نخواهد بود. به مشتري ايده آل خود فكر كنيد. آنها به چه چيزهايي نياز دارند و شما چطور مي توانيد به آنها كمك كنيد؟ مشتريان بايد از خدماتي كه شما ارائه مي‌دهيد آگاه باشند و شما مي‌توانيد كارمنداني را كه دانش و مهارت بالايي دارند براي كمك به آنها استخدام كنيد.


۲. سعي كنيد افراد مناسب را استخدام كنيد.


در فرايند مصاحبه، اين مسئله مهم را بررسي كنيد كه ارزش هاي بالقوه كارمندان با ارزش هاي اصلي شركت همسو باشد. بافت توصيه مي كند كه در مصاحبه بايد به دنبال يكپارچگي، هوش و انرژي باشيد. علاوه بر اين، در روابط عمومي، استخدام افرادي كه از اخبار روز آگاهي دارند و از مهارت هاي مربوط به رسانه هاي اجتماعي برخوردار هستند، بسيار ضروري است.


۳. صادق باشيد


شايد مشتريان فكر كنند شما مي‌دانيد انجام چه كاري براي شركت شما بهتر است. با اين حال، شما اين تجربه را داريد و مي دانيد كه چگونه بايد پيام آنها را گسترش دهيد و آگاهي مشتريان را نسبت به برند افزايش دهيد. بعضي مواقع بايد به مشتري نه بگوييد؛ اگر در اين كار صداقت و تخصص لازم را داشته باشيد، ‏مي توانيد آنها را تحت تاثير قرار دهيد. به توانايي هاي خود اطمينان داشته باشيد و بدانيد كه پذيرفتن شرايط براي هر دو طرف بهتر است.


۴. به روز باشيد


آگاهي از وقايع روز به تقويت مهارت‌هاي شما به عنوان يك متخصص روابط عمومي كمك كرده و باعث مي شود خدمات بهتري به مشتريان خود ارائه دهيد. گوش دادن به پادكست ها، تماشاي اخبار و فعاليت در پلتفرم هاي مربوط به رسانه هاي اجتماعي روش هايي هستند كه روابط عمومي مي تواند از طريق آنها مشتريان را نسبت به وقايع روز آگاه كند.


۵. برنامه اي در راستاي ارتباطات بحران داشته باشيد


هر لحظه ممكن است يك بحران به وجود آيد، بنابراين بسيار مهم است كه فعالانه عمل كنيد و از قبل برنامه اي در دست اجرا داشته باشيد. هدف از اين برنامه بايد محدود كردن خسارت وارد شده به اعتبار شركت باشد و اين كه بتواند پس از بحران، نقاط قوت و ضعف شركت را نشان دهد.


۶. رقباي خود و نقاط قوت آنها را بشناسيد


تجزيه و تحليل آژانس هاي روابط عمومي رقيب استراتژي هاي موفقي را ارائه مي دهد، چه هنگام تعامل با مشتريان مي توانيد از آنها استفاده كنيد. علاوه بر اين رقبا مي‌توانند در مورد رسانه هاي مختلفي كه بازار شما را پوشش مي دهند به شما آموزش دهند.


۷. براي بهره وري بيشتر برنامه داشته باشيد


همه مشتريان مي‌خواهند اولويت اصلي برند محبوب خود باشند، بنابراين براي دستيابي به بهره‌وري مطلوب، برنامه ريزي روزانه امري ضروري است. استفاده از ربات برنامه ريزي يا اپليكيشن هاي سازماني در تلفن همراه چند روش ساده براي افزايش بهره وري و كارآيي شركت شماست.


8. خلاقانه فكر كنيد


ارائه ايده هاي منحصر به فرد به مشتريان بيانگر اين مسئله خواهد بود كه شما براي موفقيت شركت خود فراتر از اين عمل خواهيد كرد و به شهرت شما مي‌افزايد. حتي اگر پيشنهاد اوليه شما اجرا نشود، ديگران ممكن است از سخنان شما الهام بگيرند و ايده‌اي را پيشنهاد دهند كه به همان اندازه خاص اما مناسب‌تر باشد.


۹. مفهوم موفقيت در شركت شما چيست


دستيابي به موفقيت مي‌تواند جذب مشتريان خاص يا كسب سودي مشخص معنا شود. معناي موفقيت براي شركت شما هر چه باشد، بايد آن را براي همكاران خود ترسيم كنيد تا آنها بتوانند اهداف شخصي را تعيين كنند كه به شركت كمك مي كند تا به هدف كلي خود دست يابد.


۱۰. به همكاران خود اهميت دهيد


روابط عمومي مثل يك ورزش گروهي است، براي تكميل پروژه هاي خود، از كارمندان در چند بخش بهره بگيريد. ايجاد روابط دوستانه با همكارانتان بسيار مهم است. نشان دادن اينكه وقت يا تلاش همكاران شما بسيار ارزشمند است، آنها را ترغيب مي‌كند كه بيشتر كار كرده و در صورت نياز به شما كمك كنند.

 

نويسنده: Caroline Heggeman

منبع فارسي: شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)
منبع انگليسي:  www.publicrelationstoday.com

زمان انتشار: June 25, 2021