شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كتاب برگزيده روابط‌‏عمومي 2019
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 18:35 کد خبر:47409
كتاب "روابط‌‏عمومي 8 ثانيه‌‍‌اي" (براي موفقيت بي نهايت در رسانه ها به داستان تان انرژي بدهيد!) اثر برگزيدۀ فستيوال كتاب ۲۰۱۹ آمريكا در زمينۀ ارتباطات، روابط‌عمومي و تبليغات تاليف ليز اچ. كلي است و ترجمه اين كتاب ارزشمند را محسن داوري انجام داده است.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| كتاب "روابط‌‏عمومي 8 ثانيه‌‍‌اي" (براي موفقيت بي نهايت در رسانه ها به داستان تان انرژي بدهيد!) اثر برگزيدۀ فستيوال كتاب ۲۰۱۹ آمريكا در زمينۀ ارتباطات، روابط‌عمومي و تبليغات تاليف ليز اچ. كلي است و ترجمه اين كتاب ارزشمند را محسن داوري انجام داده است.

به گزارش شارا به نقل از انتشارات كارگزار روابط عمومي، متن اصلي كتاب تا حدودي لحن نوشتاري غيررسمي دارد كه سعي شد برگردان فارسي آن هم تا حد امكان به اين سبك وفادار بماند. نويسنده با سودجستن از داستان هاي واقعي افراد، شركت ها، رسانه ها و رويدادهاي آشنا براي مخاطب آمريكايي، تلاش كرده كتاب را به راهنمايي خودآموز و گام به گام تبديل كند. انتقال اين مفاهيم به مخاطب فارسي زبان، مستلزم ارائۀ توضيحات مختصري دربارۀ رخدادهاي مورداشاره، اسامي برخي افراد و اماكن و شركت ها و... بود كه در پانوشت ها در حد مقدورات بدان پرداخته شد.


با توجه به همپوشاني مباحث كتاب در زمينه هاي روابط عمومي، رسانه نگاري (ژورناليسم)، تبليغات، بازاريابي ديجيتال، برندسازي شخصي و كسب وكار، كمپين سازي در رسانه هاي مرسوم(سنتي) و رسانه هاي اجتماعي، توليد محتواي بهينه براي رسانه هاي گونه گون سنتي و آنلاين و ايده يابي براي گسترش ارتباطات رسانه اي مؤثر و هدفمند، مي توان آن را براي عموم كارگزاران روابط عمومي، تبليغات و بازاريابي، فعالان رسانه، صاحبان ايده و كسب وكار و همين طور، دانشجويان اين رشته ها، به مثابه راهنمايي مفيد و كاربردي دانست.

اگر بخواهيم موضوع كتاب را در يك كلمه خلاصه كنيم، چيزي نيست جز «داستان گويي». سخن گزافي نيست اگر ادعا كنيم در دنياي امروز- كه به تعبير نويسندۀ كتاب، هر كدام ما فقط هشت ثانيه مهلت داريم توجه مخاطب را به خود و داستان مان جلب كنيم همۀ موفقيت و شكست ها در همين هنر خلاصه مي شود. جالب است كه در زبان انگليسي، بيش از آن كه از اصطلاحاتي مثل خبر و يا گزارش براي مطالب منتشرشده در رسانه ها استفاده كنند، از واژۀ "Story" بهره مي گيرند. آنچه در سپهر رسانه اي و دنياي تبليغات و برندها جريان دارد و اوج گيري يا افول چهره ها و شركتها و فرآورده هاي مادي يا فكري و حتي ظهور و سقوط سياستمداران را رقم مي زند، نتيجۀ تفاوت در داستان هاي آنهاست. دانشمندان علوم شناختي دريافته‌اند مغز انسان بيشتر براي فهم داستان‌ها برنامه ريزي شده تا درك منطق؛ و در واقع، بهترين قالب ارائۀ اطلاعات ماندگار به مردم و تسهيل به خاطرسپاري رويدادها، استفاده از شيوه هاي خلاقانۀ داستان گويي است.

در دنياي رسانه اي شدۀ كنوني، و در نبرد دائمي روايت ها، چگونگي روايت گري داستان ها حائز اهميت حياتي است. هر كسي كه در دنياي وسيع ارتباطات، روابط‌عمومي و رسانه، حتي از دور دستي بر آتش دارد، لاجرم بايد مهارت هاي خلق و بازآفريني داستان ها را بياموزد و در آن چير دست شود.

براي سفري ماجراجويانه در وادي گستردۀ ارتباطات، كسب حداكثر موفقيت رسانه اي و تبديل شدن به قهرمان محبوب مخاطبان آماده ايد؟ پس با ما همراه شويد!

 

روابط‌عمومي 8 ثانيه‌‍‌اي
(براي موفقيت بي‌نهايت در رسانه‌ها به داستان‌تان انرژي بدهيد!)

انتشارات: كارگزار روابط‌عمومي
عنوان كتاب: روابط‌عمومي 8ثانيه‌اي
نويسنده: ليز اچ. كلي
ترجمه: محسن داوري
ويرايش: زهرا بابازاده‏گان
با همكاري: شركت پتروشيمي فن‌آوران، تابعه شستا
ليتوگرافي و چاپ: مشعر
نوبت چاپ: اول/1400
شمارگان: 1000جلد
شابك: 1-97-5374-600-978
تعداد صفحات: 343
تلفن پخش: 09121938419- 66943670
 

 

براي خريد اينجا را كليك بفرماييد

 

 

 


 

 

 

 

فهرست مطالب


ديباچۀ مترجم
پيش‌گفتار
مقدمه
پيش‌درآمد

گام يكم- براي الهام¬بخشيدن به هواداران¬تان و رسانه¬ها، داستاني شگفت¬آور تعريف كنيد
اقدام¬هاي عملي مرحله 1- براي الهام¬بخشيدن به هواداران¬تان و رسانه¬ها، داستاني شگفت¬آور تعريف كنيد
قدرت جادويي¬ شمارۀ 1 روابط¬عمومي: داستان شگفت¬آور
تعريف يك داستان برند جديد
هشت گام تعريف داستاني شگفت¬آور و الهام¬بخش
داستان برند كسب¬وكارها- مطالعۀ موردي از مقايسۀ دو شركت ارتباطي
اسپرينت اسپكتروم در برابر موتورولا ايريديوم
پيروزي بزرگ اسپرينت اسپكتروم در آمريكا
شكست پروژۀ تلفن ماهواره¬اي موتورولا ايريديوم
مثال¬هايي از بيانيه¬هاي مأموريت چند مگابرند
نمونه¬هايي از بيانيۀ مأموريت و چشم¬انداز چند مگابرند
نمونه¬هايي از بيانيۀ مأموريت و چشم¬انداز چند برند كوچك
جمع¬بندي و مرور فصل اول
چالش¬هاي روابط¬عمومي 8 ثانيه¬اي- فصل يكم

گام دوم- براي افزايش بازاريابي دهان به دهان، به بانك اطلاعات ديجيتال¬تان تسلط داشته باشيد
اقدام¬هاي عملي مرحله2- براي افزايش بازاريابي دهان به دهان، به بانك اطلاعات ديجيتال¬تان تسلط داشته باشيد
قدرت جادويي شمارۀ2 روابط¬عمومي- روابط¬عمومي ديجيتال
نمونه هايي از مگابرندها و مالكيت بانك ديجيتالي¬شان
نمونه¬هايي از كسب¬وكارهاي كوچك و مالكيت بانك ديجيتالي¬شان
پيام¬هاي واضح در رسانه¬هاي اجتماعي بنويسيد
پيام¬هاي مختصر بنويسيد
پيام جذابي بنويسيد كه پيونددهنده باشد
جمع¬بندي و مرور فصل دوم
اقدام¬هاي عملي فصل دوم- براي افزايش بازاريابي دهان به دهان، به بانك اطلاعات ديجيتال¬تان تسلط داشته باشيد
قدرت جادويي شماره 2 روابط¬عمومي- روابط¬عمومي ديجيتال
چالش¬هاي روابط¬عمومي 8 ثانيه¬اي- فصل دوم

گام سوم- محتوايي جذاب با قدرت نامحدود بنويسيد كه خوانندگان را به اقدامي عملي تشويق كند
اقدام¬هاي عملي مرحله 3- محتوايي جذاب با قدرت نامحدود بنويسيد كه خوانندگان را به اقدامي عملي تشويق كند
قدرت جادويي شماره 3 روابط¬عمومي- محتواي با قدرت نامحدود
عنوان بيانيه و پاراگراف آغازين
مثال مطالعۀ موردي- تيترهاي خبري عروسي سلطنتي سال 2018
هنرمند واژه¬پرداز در روابط¬عمومي 8 ثانيه¬اي
جمع¬بندي و مرور فصل سوم
اقدام¬هاي عملي فصل سوم- محتوايي جذاب با قدرت نامحدود بنويسيد كه خوانندگان را به اقدامي عملي تشويق كند
قدرت جادويي شماره 3 روابط¬عمومي 8 ثانيه¬اي- محتواي با قدرت نامحدود
چالش¬هاي روابط¬عمومي 8 ثانيه¬اي- فصل سوم

گام چهارم- قلاب¬هاي رسانه¬اي قدرتمندي بنويسيد تا با خبرنگاران ارتباطي مؤثر برقرار كنيد
اقدام¬هاي عملي فصل چهارم- قلاب¬هاي رسانه¬اي قدرتمندي بنويسيد تا با خبرنگاران ارتباطي مؤثر برقرار كنيد
قدرت جادويي شماره 4 روابط¬عمومي- قلاب رسانه¬اي
نكات مهم در نوشتن قلاب رسانه¬اي مرتبط
نكات مهم در نوشتن قلاب رسانه¬اي بهنگام
موج¬سواري خبري در دعوتنامۀ رسانه¬اي
جمع¬بندي و مرور فصل چهارم
اقدام¬هاي عملي فصل چهارم- قلاب¬هاي رسانه¬اي قدرتمندي بنويسيد تا با خبرنگاران ارتباطي مؤثر برقرار كنيد
قدرت جادويي شماره 4 روابط¬عمومي- قلاب رسانه¬اي
چالش¬هاي روابط¬عمومي 8 ثانيه¬اي– فصل چهارم

گام پنجم- مخاطب¬تان را با چشم¬اندازي رسانه¬اي هدف بگيريد تا تمركزي ليزرمانند بيابد
اقدام¬هاي عملي فصل پنجم- مخاطب¬تان را با چشم¬اندازي رسانه¬اي هدف¬ بگيريد تا تمركزي ليزرمانند بيابد
قدرت جادويي شماره 5 روابط¬عمومي- چشم¬انداز رسانه¬اي
مطالعۀ موردي 1 بازار هدف- كارشناس امور مالياتي؛ كسب¬وكارهاي كوچك موفق
مطالعۀ موردي 2 بازار هدف- فيلم علمي تخيلي، كارگردان مستقل و سياست
بازاريابي به كمك اينفلوئنسرها- اهداي محصول
مطالعۀ موردي بازاريابي به كمك اينفلوئنسر- جشنوارۀ فيلم ساندنس
بازاريابي به كمك اينفلوئنسر در رويدادهاي صنعت- نمايشگاه لوازم الكترونيك مصرفي
بازاريابي به كمك اينفلوئنسرهاي پولي- مؤسسات بازاريابي
مثال مطالعۀ موردي- فراخوان براي پوشش رسانه¬اي دوچرخه¬سواري خيرخواهانه
جمع¬بندي و مرور فصل پنجم
اقدام¬هاي عملي فصل پنجم- مخاطب¬تان را با چشم¬اندازي رسانه¬اي هدف¬ بگيريد تا تمركزي ليزرمانند بيابد
قدرت جادويي شماره 5 روابط¬عمومي- چشم¬انداز رسانه¬اي
چالش¬هاي روابط¬عمومي 8 ثانيه¬اي- فصل پنجم

گام ششم- كمك كنيد مصاحبه اوج بگيرد تا امتياز حضور در ابررسانه¬ها را از آن خود كنيد
اقدام¬هاي عملي فصل 6- كمك كنيد مصاحبه¬ اوج بگيرد تا امتيازات حضور در ابررسانه¬ها را از آن خود كنيد
قدرت جادويي شماره 6 روابط¬عمومي- به اوج رساندن مصاحبه
جمع¬بندي و مرور فصل ششم
اقدام¬هاي عملي فصل 6- كمك كنيد مصاحبه¬ اوج بگيرد تا امتيازات حضور در ابررسانه¬ها را از آن خود كنيد
قدرت جادويي شماره 6 روابط¬عمومي- به اوج رساندن مصاحبه
چالش¬هاي روابط¬عمومي 8 ثانيه¬اي- فصل ششم

گام هفتم- پيام مصاحبه را براي مخاطب جا بيندازيد تا نتايج رسانه¬اي چند برابري حاصل شود
اقدام¬هاي عملي فصل هفتم- پيام مصاحبه را براي مخاطب جا بيندازيد تا نتايج رسانه¬اي چند برابري حاصل شود
قدرت جادويي شماره 7 روابط¬عمومي- تندر مصاحبه¬اي
نكات مهم در مصاحبه¬هاي زندۀ راديويي
نكات مهم در مصاحبه¬هاي زندۀ تلويزيوني
لبخندي كه زير و رو مي‌كند
دم و بازدم عميق
جمع¬بندي و مرور فصل هفتم
اقدام¬هاي عملي فصل هفتم- پيام مصاحبه را براي مخاطب جا بيندازيد تا نتايج رسانه¬اي چند برابري حاصل شود
قدرت جادويي شماره 7 روابط¬عمومي- تندر مصاحبه¬اي
چالش¬هاي روابط¬عمومي 8 ثانيه¬اي- فصل هفتم

گام هشتم- با پيگيري مصاحبه و بازآفريني داستان¬تان موفقيت رسانه¬اي بيشتري كسب كنيد
اقدام¬هاي عملي فصل هشتم- با پيگيري مصاحبه و بازآفريني داستان¬تان، موفقيت رسانه¬اي بيشتري كسب كنيد
قدرت جادويي شمارۀ 8 روابط¬عمومي- بازآفريني داستان
مديريت مصاحبه¬هاي در جريان
مديريت به¬روزرساني¬هاي داستان
مديريت درخواست¬هاي آتي
جمع¬بندي و مرور فصل هشتم
اقدام¬هاي عملي فصل هشتم- با پيگيري مصاحبه و بازآفريني داستان¬تان، موفقيت رسانه¬اي بيشتري كسب كنيد
قدرت جادويي شمارۀ 8 روابط¬عمومي- بازآفريني داستان
چالش¬هاي روابط¬عمومي 8 ثانيه¬اي- فصل هشتم

فرجام


براي خريد اينجا را كليك بفرماييد