شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كليدهاي برقراري ارتباط موثر
پنجشنبه، 3 تیر 1400 - 08:19 کد خبر:47349
بسياري از ما نمي دانيم كه در برخورد اول با ديگران چگونه خود را معرفي كنيم و اين باعث مي شود كه در آشنايي اوليه با افراد مثل خواستگار يا معرفي محصول در بازاريابي يا شروع به تدريس در يك كلاس جديد و يا رفتن به يك برنامه مصاحبه شغلي و... شكست بخوريم. بدين منظور راهكارهايي را براي موفقيت هاي ارتباطي شما پيشنهاد مي كنم:



تا مرد سخن نگفته باشد، عيب و هنرش نهفته باشد (سعدي)

قسمت اول:


شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| بسياري از ما نمي دانيم كه در برخورد اول با ديگران چگونه خود را معرفي كنيم و اين باعث مي شود كه در آشنايي اوليه با افراد مثل خواستگار يا معرفي محصول در بازاريابي يا شروع به تدريس در يك كلاس جديد و يا رفتن به يك برنامه مصاحبه شغلي و... شكست بخوريم. بدين منظور راهكارهايي را براي موفقيت هاي ارتباطي شما پيشنهاد مي كنم:

1 – وقتي مي خواهيد براي اولين بار با كسي روبرو شويد، سعي كنيد از قبل، يك تمرين گفتگو با خودتان داشته باشيد. من اسم اين حالت را گذاشته ام: هنر چيدن كلمات كنار يكديگر. بعضي ها واقعا در استفاده از كلمات و چيدن آنها كنار هم، هنرمند و زرنگ و باهوش هستند و با كلمات جادوگري مي كنند. به حدي كه وقتي با شما روبرو مي شوند فكر مي كنيد كه سالهاست او را مي شناسيد. صد البته شما بايد فردي خودساخته و وارسته و تربيت شده باشيد. ما از شخص بد دهن، كج انديش منفي باف انتظار معجزه نداريم كه در اين جور مواقع نقش بازي كند. بايد خودتان باشيد اما تربيت يافته و رشد يافته و با اصل و نسب.

2 – خيلي مراقب تيپ و ظاهر خود باشيد. آراستگي ظاهري شامل چهره و صورت مرتب – حجاب مناسب – كت و شلوار – شال و چادر و روسري – كفش ها و... حتما بايد داراي هارموني و هماهنگي باشند. به قول امروزي ها حتي الامكان ست ( set ) باشند. لباس هاي خيلي تنگ يا خيلي گشاد و حالت غير معقول نداشته باشيد. بعضي ها آنقدر چيزهايي به خود آويزان مي كنند كه آرامش بصري طرف مقابل را به هم مي زنند. ساده و با كلاس و جنتلمن باشيد

3 - سعي كنيد قبل از ملاقات و مواجهه با طرف مقابل، در صورت امكان يك مطالعه اوليه از خلق و خو، شخصيت، آداب و رسوم و... او داشته باشيد تا قدرت جذب و نفوذ شما بيشتر گردد.

4 – هر كس براي خود تصورات و عقايد و دنيايي دارد. به داشته ها و عقايد ديگران احترام بگذاريم و اگر فكر مي كنيم كه طرف مقابل برحق نمي باشد و اشكالاتي دارد، بايد در وقت مناسب و با زبان مناسب و در مكان مناسب آنها را مورد بررسي و نقادي و حل و فصل قرار دهيم.

5 – ما براي موفقيت در تعاملات و مناسبات انساني به چند فاكتور مهم بايد توجه كنيم مثل: سن و سال – سطح تحصيلات – فرهنگ – جنسيت طرف – شغل و.... اين به ما كمك مي كند تا حد و مرزهاي خود را با افراد، بدرستي تعريف و سطح بندي نموده تا جايگاه خود را بدانيم.

6 – مراقب رفتارهاي مصنوعي باشيد. خودتان باشيد. ظاهرسازي نكنيد. همان چيزي كه هستيد باشيد. وعده وعيد بي جهت ندهيد. ويژگي هايي كه نداريد را نگوييد. از خود شخصيت پوشالي سطح بالا درست نكنيد.

پايان قسمت اول