شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نشست اعضاي هيئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومي ايران"
دوشنبه، 24 خرداد 1400 - 14:06 کد خبر:47296
از ديگر برنامه هاي اجرا شده در پنجمين رخداد ملي بررسي مسايل و چالش‌هاي روابط عمومي، برگزاري نشست پرسش و پاسخ و ارايه ديدگاه ها و نظرات اعضاي هيئت داوارن بود كه با حضور سيد شهاب سيد محسني رييس انجمن متخصصان روابط عمومي، محمود مختاريان رييس هيئت داوران و قربانعلي تنگشير عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط‌عمومي برگزار شد.


 

شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| از ديگر برنامه هاي اجرا شده در پنجمين رخداد ملي بررسي مسايل و چالش‌هاي روابط عمومي، برگزاري نشست پرسش و پاسخ و ارايه ديدگاه ها و نظرات اعضاي هيئت داوارن بود كه با حضور سيد شهاب سيد محسني رييس انجمن متخصصان روابط عمومي، محمود مختاريان رييس هيئت داوران و قربانعلي تنگشير عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط‌عمومي برگزار شد.


به گزارش شارا در اين نشست ابتدا سيد شهاب سيد محسني با اشاره به رشد كمي و كيفي آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره بر ضرورت حركت روابط‌عموميها به سمت انجام كار برنامه اي تاكيد كرد و دراين باره گفت: در ارزيابي آثار، مشخص شد كه نهاد روابط عمومي در كشور از فقدان برنامه جامع روابط عمومي و انجام فعاليت ها در قالب كار برنامه اي رنج مي برد و همچنان با دچارشدن به روزمرگي ها به اجراي فنون و تكنيك هاي متعدد بدون داشتن برنامه مي پردازد.


رييس انجمن متخصصان روابط عمومي ايران داشتن برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت را در تحق اهداف و رسالت هاي نهاد روابط عمومي موثر دانست و خاطرنشان ساخت: تدوين سند جامع راهبردي توسط روابط عمومي ها ضمن ارايه چشم انداز و ترسيم مسير حركت، موجب استمرار در برنامه ها منطبق با اصول تببين مسئله، تحقيق و مطالعه، برنامه ريزي و اجرا و ارزيابي و دريافت بازخوردها مي شود؛ مضاف بر اينكه مديران ارشد سازمان نيز اهتمام و توجه بيشتري به روابط عمومي داراي برنامه خواهند داشت.


سيد شهاب سيد محسني با اشاره به آثار ارسالي از سوي شستا، اين شركت را يكي از معدود روابط عمومي هاي شركت كننده در جشنواره كه آثار خود را منطبق با استراتژي هاي مدون در بخش هاي ارتباطات رسانه اي ، برند سازي و ساير بخش ها به جشنواره ارسال كرده بود و اظهار اميدواري كرد شاهد ارتقا و رشد روابط عمومي ها در اين بخش باشيم.


گفتني است رييس هيئت داوران پنجمين جشنواره ملي صنعت روابط عمومي با اشاره به اثر ارسالي روابط عمومي ذوب آهن اصفهان كه درآن با تصويرگري اقتباسي از نقاشي يكي از كودكان و يا به داستانسرايي در مورد زندگي كارگري پرتلاش پرداخته شده است، افزود: سير زندگي يك كارگر شريف با خلاقيت و داستانسرايي موثر موجب شد تا اين اثر مورد توجه هيئت داوران قرار گيرد.


محمود مختاريان با بيان اينكه برخي آثار جشنواره امسال از لحاظ كيفي و اقدامات خلاقانه بسيار جالب توجه بودند، گفت: من از مديران و كارشناسان درخواست مي‌كنم به سمت خلاقيت و نوآوري حركت كنند و از رويه‌هاي تكراري و معمول فاصله بگيرند.
 

وي افزود: هيچ اقدام روابط‌عمومي نبايد بدون برنامه‌ و بي‌بهره از نوآوري باشد و روابط‌عمومي‌هايي كه از اين اصول پيروي مي‌كنند و در همه امور، خلاقيت و نوآوري را مدنظر قرار مي‌دهند آثار متمايزي توليد مي‌كنند كه اين امر هم در انتقال و درك بهتر پيام كمك مي‌كند و هم در ارتقاي خوشنامي موسسه اثرگذار است و هم به جلب رضايت مخاطب و مشتري منجر مي‌شود و فلسفه روابط‌عمومي جز اين نيست.


رييس هيات داوران در جمع‌بندي نهايي سخنان خود با اشاره به رويه اين جشنواره كه شناسايي و معرفي آثار خلاقانه و متمايز است، اظهار داشت: در بررسي آثار جشنواره، موارد به ظاهر كوچكي وجود داشت كه به خاطر بهره گيري از ايده‌هاي نو و عملكرد حرفه‌اي، قابل توجه بودند و به همين دليل داوران نمي‌توانستند از اين آثار چشم‌پوشي كرده و مورد تجليل قرار ندهند.


قربانعلي تنگشير از اعضاي هيئت داوران نيز با بيان اينكه حضور روابط عمومي‌ها در اين جشنواره با توجه به شرايط كرونايي قابل توجه بود، از رشد و ارتقاي سطح كمي و كيفي آثار توليدي روابط عمومي ها خبر داد و با تاكيد بر ضرورت بكارگيري خلاقيت و نوآوري در اجراي فنون و تكنيك هاي روابط عمومي، خواستار حركت روابط عمومي ها به‌سوي بهره گيري از فناوري هاي ارتباطي و اطلاعاتي بروز و كارآمد شد.


عضو هيئت داوران پنجمين جشنواره ملي صنعت روابط عمومي با تاكيد برضرورت جلب رضايت مخاطبان درون و برون سازماني، هدف اصلي برگزاري بخش رقابتي را معرفي الگوهاي برتر و انتقال تجارب روابط عمومي ها دانست و تلاش هاي روابط عمومي هاي استان ها را مورد تقدير قرار داد.


تنگشير در ادامه با اشاره به نماآهنگ توليدي توسط روابط عمومي پالايشگاه ستاره خليج فارس و همچنين كليپ بيمه دي و برخي آثار متمايز ديگر اشاره كرد و به عنوان يك اقدام خلاقانه و حرفه اي مورد تجليل قرار داد.