شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديرعامل شركت فولاد مباركه: كار رسانه اي و روابط عمومي از حساسيت و اهميت بسيار بالايي برخوردار است
یکشنبه، 2 خرداد 1400 - 09:27 کد خبر:47145
كار رسانه اي و روابط عمومي به دليل روبرو بودن با نظرات، افكار و ديدگاه هاي مختلف از حساسيت و اهميت بسيار بالايي برخوردار است لذا فعالان در عرصه روابط عمومي لازم است تا دقت نظر كافي و تخصص بالا در اين زمينه را داشته باشند.




 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| مديرعامل شركت فولاد مباركه در نشست هم‌انديشي و تقدير از مديران گروه روابط‌عمومي فولاد مباركه ضمن تبريك روز روابط عمومي اظهار كرد: كار رسانه اي و روابط عمومي به دليل روبرو بودن با نظرات، افكار و ديدگاه هاي مختلف از حساسيت و اهميت بسيار بالايي برخوردار است به گونه اي كه مي‌تواند يك جامعه را نسبت به آن سازمان علاقه مند كند و يا آن را مورد انتقاد قرار دهد.
 
 به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومي 
شركت فولاد مباركه اصفهان، حميدرضا عظيميان در اين نشست صميمي ضمن تبريك هفته روابط عمومي اظهار كرد: امروزه ميزان تحولات در بخش‌هاي مختلف به حدي سرعت گرفته است كه اگر همگام با تغييرات حركت نكنيم، از پيشرفت در بسياري از بخشها عقب خواهيم ماند و نمي توانيم خودمان را با تغييرات تطبيق دهيم.
 
 حساسيت بسيار بالاي كار روابط عمومي
 
 وي با بيان اين مطلب در ادامه افزود: كار رسانه اي و روابط عمومي به دليل روبرو بودن با نظرات، افكار و ديدگاه هاي مختلف از حساسيت و اهميت بسيار بالايي برخوردار است لذا فعالان در عرصه روابط عمومي لازم است تا دقت نظر كافي و تخصص بالا در اين زمينه را داشته باشند.
 
 عظيميان در ادامه به اهميت مخاطب در مباحث رسانه اي اشاره كرد و افزود: نكته بعدي موضوع مخاطب شناسي و طبقه بندي مخاطبين است كه در كار روابط عمومي بسيار بسيار با اهميت است. به اين شكل كه بايد در حيطه كار روابط عمومي، شناسايي صحيح مخاطبان و اطلاع رساني دقيق و تخصصي ويژه هر مخاطب صورت بگيرد.
 
 قوي ترين؛ سريع ترين است!
 
 عظيميان با بيان اين مطالب افزود: از زماني كه كرونا در جهان شيوع پيدا كرد، شرايط براي نوع فعاليت در بخشهاي مختلف تغيير يافت؛ در واقع ميتوان گفت كه در شرايط فعلي قوي ترين؛ سريع ترين است! يعني برنده اصلي كسي است كه بتواند سرعت عمل بيشتري در كار خود داشته باشد و از تكنولوژي‌هاي نوين براي انجام فعاليت‌هاي خود استفاده كند.
 
 وي افزود: براي مثال تا پيش از به وجود آمدن شرايط فعلي، تنها تعداد محدودي از افراد ثروتمند امكان حضور در دانشگاه‌هاي بزرگ دنيا را داشتند، اما با تغيير در روش تدريس در دانشگاه‌ها و برگزاري كلاس‌هاي درس به صورت آنلاين، شرايط به طور كلي تغيير پيدا كرده است.
 
 روابط عمومي مي تواند كل جامعه را به يك سازمان علاقه مند كند
 

 عظيميان معتقد است، عملكرد افراد فعال در حوزه روابط عمومي و نوع تبليغاتي كه براي مجموعه خود انجام ميدهند، بسيار مهم و تاثيرگذار بوده و مي‌تواند يك جامعه را نسبت به آن سازمان علاقه مند كند و يا آن را مورد انتقاد قرار دهد.
 
 وي تصريح كرد: تنها زماني مي‌توان گفت كه مجموعه روابط عمومي كار خود را به درستي انجام داده است كه مخاطبان خود در سازمان را به خوبي شناسايي كرده و برنامه ريزي لازم را جهت هم افزايي در ميان اعضاي سازمان انجام دهد. در اينجاست كه مي‌توان از اهميت مخاطب شناسي و طبقه بندي آن آگاه شد.
 
 به گفته وي، اگر فعاليت بخش روابط عمومي را تنها در برگزاري جشن و اعياد خلاصه كنيم، يك برداشت سطحي از وظايف روابط عمومي داشته ايم.
 
 عظيميان افزود: در شرايط فعلي كه سرعت بالايي در تغيير پلتفرم‌هاي تعريف شده براي بخشهاي مختلف وجود دارد و هر روز تكنولوژي و برنامه جديدي منتشر مي‌شود، اگر قرار است در سطح جهاني حركت كنيم بايد برنامه ريزي به گونه اي انجام شود كه سلايق و نظرات همه مخاطبان را به خود جلب كند.
 
 فولاد مباركه لوكوموتيو صنعت و اقتصاد كشور است
 
 وي به نقش فولاد مباركه در ايران اشاره كرد و گفت: با توجه به جايگاه شركت فولاد مباركه و توانمندي كه در اين مجموعه وجود دارد، مي‌تواند به عنوان لوكوموتيو صنعت و اقتصاد كشور باشد زيرا وقتي فولاد مباركه اقدامي مي كند ساير صنايع دنباله رو آن هستند لذا فولاد مباركه مي تواند در جامعه جريان ساز باشد و صنعت را به حركت دربياورد.
 
 عظيميان افزود: بنده طي ۲ سال فعاليت خود در مجموعه فولادمباركه، بارها اعلام كرده ام كه بايد اميد را به جامعه پمپاژ كنيم، چراكه تهاجم فرهنگي داخلي و خارجي بر جوانان ما بسيار بالا بوده و ميتواند عواقب بدي به همراه داشته باشد.
 
 عظيميان در ادامه با تاكيد بر اينكه براي رونق و توسعه در اقتصاد كشور نياز است تا نگاهي اميدوارانه داشته باشيم، اظهار كرد: من هميشه روي پمپاژ اميد در حوزه اقتصاد هم تاكيد ويژه داشته ام لذا يكي از درخواستهاي ما اين بوده است كه ورزشگاه نقش جهان را به طور كامل به فولاد مباركه واگذار كنند تا در حد استانداردهاي بين المللي المپيك آن را ساخته و تجهيز كنيم. اين اقدام را مي‌توان بدون منابع مالي شركت فولاد مباركه و تنها با اعتبار اين شركت انجام داد. زيرا وقتي همه سرمايه گذاران بدانند فولاد مباركه سرمايه آنها را تضمين مي كند يك مجموعه سودآور آنجا درست مي شود بدون اينكه فولاد مباركه لازم باشد هزينه اي انجام دهد.
 
 اقتصادهاي بزرگ دنيا توسط شركت هاي بزرگ اداره مي شود
 
 مديرعامل شركت فولاد مباركه گفت: اقتصادهاي بزرگ دنيا توسط شركت هاي بزرگ آن كشور رشد ميكنند؛ براي مثال در كشوري همچون آمريكا تنها ۸ شركت بزرگ اقتصاد اين كشور را به جريان مي‌اندازند و ما در جايگاهي هستيم كه مي توانيم اقتصاد ايران را سرعت بخشيم.
 
 درآموزش ها بايد از بهترين متخصصان علم ارتباطات و رسانه استفاده كرد
 
 عظيميان در ادامه افزود: لازم است تا مديران در بخش روابط عمومي و نيروهاي آنها به سمت ارتقاي دانش براي انجام هرچه بهتر فعاليتهاي مرتبط با روابط عمومي بپردازند. در اين زمينه مدير روابط عمومي شركت فولاد مباركه از بهترين متخصصين علم ارتباطات و رسانه استفاده كنند تا فعالان در اين حوزه با دانش روز، وسايل ارتباط جمعي جديد و تجهيزات روز آشنا و آموزش هاي لازم را ببينند.
 
 وي ادامه داد: همانگونه كه شركت فولاد مباركه در ديگر فعاليتهاي خود از جمله طرح تحول ديجيتال با قدرت تمام وارد عمل شد و از مشاوران برتر بين المللي استفاده كرد، انتظار دارم كه در حوزه روابط عمومي نيز اين اقدام صورت گيرد و از يك مشاور معتبر بين المللي در اين رشته ارتباطات و روابط عمومي استفاده كنيم تا روند فعاليت در اين بخش نيز سرعت بيشتري به خود گيرد.