شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : اولين نشست صميمي مديران روابط عمومي شركت هاي عضو اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد
شنبه، 1 خرداد 1400 - 10:19 کد خبر:47130
اولين نشست صميمي مديران روابط عمومي شركت هاي عضو اتاق بازرگاني اصفهان با حضور 40 مدير منتخب برگزار شد و در اين نشست مدير روبط عمومي و امور بين الملل فولاد مباركه فولاد مباركه بر هم افزايي موثر فولاد مباركه با سازمانهاي دولتي و خصوصي و همچنين تشكيل شورايي از مديران منتخب روابط عمومي با تمركز بر توليد در استان اصفهان تاكيد كرد.

شبكه اطلاعرساني روابطعمومي يران (شارا)-|| اولين نشست صميمي مديران روابط عمومي شركت هاي عضو اتاق بازرگاني اصفهان با حضور 40 مدير منتخب برگزار شد و در اين نشست مدير روبط عمومي و امور بين الملل فولاد مباركه فولاد مباركه بر هم افزايي موثر فولاد مباركه با سازمانهاي دولتي و خصوصي و همچنين تشكيل شورايي از مديران منتخب روابط عمومي با تمركز بر توليد در استان اصفهان تاكيد كرد.
به گزارش شارا به نقل از روابطعمومي شركت فولاد مباركه اصفهان، شامگاه پنج شنبه، ۴۰ مدير منتخب روابط عمومي شركت هاي عضو اتاق بازرگاني استان اصفهان در نشست صميمي گردهم آمدند تا در هفته روابط عمومي و ارتباطات با گفتگو و تعامل سازنده اهميت جايگاه روابط عمومي ها را در رسيدن به اهداف سازماني بررسي كنند. در نخستين جلسه هم انديشي مديران منتخب اتاق بازرگاني اصفهان، مسعود گلشيرازي، رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اصفهان به صورت برخط، هادي نباتي نژاد مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت فولادمباركه، علي كرباسي زاده، مشاور عالي رئيس اتاق بازرگاني اصفهان، بهنام ابراهيمي جانشين دبيركل اتاق بازرگاني اصفهان و احسان شهير، مدير توسعه كسب و كار اتاق بازرگاني اصفهان حضور داشتند.
فولاد مباركه همواره به دنبال تعامل و هم افزايي موثر با سازمانهاي دولتي و خصوصي است/ بايد شورايي از مديران منتخب روابط عمومي با تمركز بر توليد تشكيل شود / نگاه سنتي به روابط عمومي ها بايد تغيير پيدا كند
آشنايي و تعامل بيشتر؛ شاه كليد برگزاري نشست مديران روابط عمومي اتاق بازرگاني اصفهان
مهدي شايسته فرد، مدير حوزه رياست و ارتباطات اتاق بازرگاني اصفهان هدف از تشكيل اين نشست را آشنايي شركت هاي مهم صنعتي استان اصفهان در ارتباطي چهره به چهره دانست.
وي افزود: برگزاري نشست هاي مديران روابط عمومي عضو اتاق بازرگاني اصفهان علاوه بر معرفي شركت ها و آشنايي بيشتر با ظرفيت هاي بخش خصوصي، مي تواند به هم افزايي و تعامل بخش خصوصي در رسيدن به اهداف نسل سوم اتاق بازرگاني استان اصفهان منتج شود.
فولاد مباركه همواره به دنبال تعامل و هم افزايي موثر با سازمانهاي دولتي و خصوصي است/ بايد شورايي از مديران منتخب روابط عمومي با تمركز بر توليد تشكيل شود / نگاه سنتي به روابط عمومي ها بايد تغيير پيدا كند
اين نشست تاثير بسزايي در اقتصاد استان و كشور خواهد داشت
مسعود گلشيرازي، رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اصفهان كه به صورت برخط در اين نشست حضور داشت ضمن تبريك هفته روابط عمومي و ارتباطات اظهار كرد: اميدوارم در ايجاد يك جامعه عالم و آگاه پيروز و موفق باشيد؛ چراكه نقش ارتباطات و روابط عمومي درون سازماني و برون سازماني در آگاهي رساني به آحاد جامعه مهم است و اين رسالت اثربخش و قابل تاملي است.
وي اضافه كرد: نقش روابط عمومي شركت ها در راستاي نيل به آگاهي و دانش بشري است و در ارتباط و تعاملي دوجانبه با اتاق بازرگاني استان اصفهان مي توان به اهداف دوره نهم دست يافت و در رسيدن به اهداف اتاق نسل سوم كوشيد.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اصفهان گفت: نقش مديران روابط عمومي عضو اتاق بازرگاني در توسعه جامعه اقتصادي استان اصفهان و كشور موثر است و برگزاري اين نشست ها منجر به ايجاد سازوكارهاي مطلوب در رسيدن به اين مهم مي شود.
وي افزود: نشست ۴۰ مدير روابط عمومي منتخب اتاق بازرگاني تاثير بسزايي در اقتصاد استان و كشور خواهد داشت و در راستاي تعامل بين بنگاهي و تاثيرگذاري بر ايجاد جريان هاي اقتصادي در كشور موثر است و ماحصل اين نشست ها اتفاقات خوبي را براي اقتصاد استان اصفهان رقم خواهد زد.
فولاد مباركه همواره به دنبال تعامل و هم افزايي موثر با سازمانهاي دولتي و خصوصي است/ بايد شورايي از مديران منتخب روابط عمومي با تمركز بر توليد تشكيل شود / نگاه سنتي به روابط عمومي ها بايد تغيير پيدا كند
«فولاد مباركه» همواره به دنبال تعامل و هم افزايي موثر با سازمانهاي دولتي و خصوصي است
در ادامه، هادي نباتي نژاد، مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت فولادمباركه، در نشست صميمانه مديران منتخب روابط عمومي شركت هاي عضو اتاق بازرگاني اصفهان اظهار كرد: در ابتدا تشكر ويژه اي از رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اصفهان دارم كه در طول اين سال ها همواره حامي رسانه و ارتباطات بودند و اميدوارم اين نگاه ويژه و توجه خاص رئيس اتاق بازرگاني اصفهان سرلوحه مديران سازمانها قرار بگيرد؛ چرا كه رسانه ها همواره در اين زمينه با خلا حمايتي مواجه بوده اند.
نباتي نژاد به انتقال تجربيات مديريتي خود در روابط عمومي سازمانهاي مختلف پرداخت و گفت: كمبود نيروي انساني متخصص در روابط عمومي سازمان هاي دولتي و همچنين مباحث مالي همواره يكي از مسائل اساسي روابط عمومي هاي سازمانها است اما تجربه بنده نشان مي دهد كه اين موانع حل شدني است.
وي بيان كرد: اگرچه مسائل رايج نظير كمبود نيروي انساني و مباحث مالي در شركت فولاد مباركه پررنگ نيست اما متاسفانه در چند ماه اخير حواشي و سياه نمايي درباره اين شركت ايجاد شده بود كه در سه ماه گذشته سعي شد با اطلاع رساني صحيح و حرفه اي اين موضوع مرتفع شود.
مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت فولادمباركه به حضورش در روابط عمومي اين شركت اشاره كرد و افزود: شركت فولاد مباركه با بيش از ۲۰ هزار پرسنل يكي از شاخص ترين مجموعه هاي توليدي كشور است و در سه ماه گذشته با بهره گيري از ابزارهاي متنوع و نوين سعي كرديم ارتباط موثري با ساير بخش ها و حلقه هاي اين زنجيره صنعتي و انتقال آن به جامعه داشته باشيم.
نگاه سنتي به روابط عمومي ها بايد تغيير پيدا كند
وي به ديدار اخير با روابط عمومي شركت ذوب آهن هم گريزي زد و گفت: ما در فولاد مباركه همواره به دنبال تعامل سازنده و هم افزايي موثر با ساير نهادها، سازمان ها و شركت هاي صنعتي هستيم و از همين فرصت اعلام آمادگي مي كنيم كه نشست آتي در شركت فولاد مباركه و طي بازديد از اين واحد صنعتي باشد.
مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت فولادمباركه نگاه سنتي حاكم بر روابط عمومي را مورد نقد قرار داد و گفت: بايد از مسائل سنتي و رايج در روابط عمومي سازمان ها فاصله بگيريم و حتي در گذشته به دنبال تغيير عنوان روابط عمومي به ارتباطات بودم چراكه شايد تغييرنام بتواند بر اهميت كاركرد نوين روابط عمومي تاكيد كند.
فولاد مباركه همواره به دنبال تعامل و هم افزايي موثر با سازمانهاي دولتي و خصوصي است/ بايد شورايي از مديران منتخب روابط عمومي با تمركز بر توليد تشكيل شود / نگاه سنتي به روابط عمومي ها بايد تغيير پيدا كند
بايد شورايي از مديران منتخب روابط عمومي با تمركز بر توليد تشكيل شود
وي با اشاره به اينكه امروزه استفاده از روشهاي قديمي ديگر پاسخگوي نياز مخاطب هوشمند امروز نيست، افزود: تعامل سازنده با رسانه ها، آموزش و تربيت خبرنگاران تخصصي صنعت در رسيدن به اهداف روابط عمومي سازمانهاي صنعتي موثر است. در سه ماه گذشته رويكرد روابط عمومي شركت فولاد مباركه تغييرات بنيادين به خود گرفته است كه در جلسه آتي و پس از بازديد از اين مجموعه عظيم صنعتي خاطرنشان خواهم كرد.
مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت فولادمباركه در پايان با اشاره بر منويات مقام معظم رهبري بر موضوع «توليد» كه در شعار سال تاكيد كردند، پيشنهاد داد: تشكيل شورايي از مديران منتخب روابط عمومي شركت هاي عضو اتاق بازرگاني با تمركز بر «توليد» مي تواند اتفاقات مهمي در حوزه اطلاع رساني و تقويت توليد واحدهاي صنعتي دراستان اصفهان را فراهم كند.
فولاد مباركه همواره به دنبال تعامل و هم افزايي موثر با سازمانهاي دولتي و خصوصي است/ بايد شورايي از مديران منتخب روابط عمومي با تمركز بر توليد تشكيل شود / نگاه سنتي به روابط عمومي ها بايد تغيير پيدا كند
بهبود كيفيت زندگي سرلوحه واحد توسعه كسب و كار اتاق بازرگاني اصفهان
احسان شهير، مدير توسعه كسب و كار اتاق بازرگاني، هم در اين نشست به معرفي مجموعه واحد توسعه كسب و كار كه به تازگي در اتاق بازرگاني استان اصفهان راه اندازي شده است، پرداخت وگفت: چرايي انتخاب اين واحد در اين است كه مي تواند سيستم كسب و كار را متحول كند.
وي افزود: شعار واحد توسعه كسب و كار «مديريت چرخه كسب و كار به جاي چرخ اقتصاد» است. چرا كه خلق ارزش هاي جديد و راهبردي بر اساس نيازها و توانمندي هاي ارائه شده نظير ارزش آفريني، ثروت آفريني و كارآفريني مي تواند موتور محركه بهبود كيفيت زندگي شهروندان شود.
مدير توسعه كسب و كار اتاق بازرگاني تصريح كرد: خلق ارزش راهبرد بلندمدت، همه جانبه، متمركز و متناسب با زمان و مكان براي ذينفعان و نقش آفرينان زيست بوم اقتصادي از اهداف واحد مديريت توسعه كسب و كار در اتاق بازرگاني استان اصفهان خواهد بود.
وي اضافه كرد: مخاطب كليدي اين واحد، بنگاه هاي كوچك و متوسط است چراكه از چابكي، توانمندي، علاقه مندي و آمادگي برخوردار هستند و مي توانند در مسير برندسازي سازماني و توسعه ارتباطات سازماني گام بردارند.
شهير مديريت توسعه كسب و كار را با عبارت ۱+۹ معرفي كرد و گفت: مركز توسعه تخصصي كسب و كار، مركز جوانان كارآفريني و كسب و كارهاي نوپا، مركز شتاب دهنده هاي صادرات، تجارت الكترونيك، تخصصي بازاريابي، مركز آموز و توسعه سرمايه انساني، مركز كارآفريني و كسب و كار بانوان و خانواده، شوراي تعالي سازماني، كانون مشاورين زيست بوم و خبرگزاري اقتصادي بخش هاي مهم اين واحد جديد در اتاق بازرگاني است.
وي افزود: اتاق هاي بازرگاني دو نسل «لابي گري با حاكميت» و «رونق اقتصادي كسب و كار» را پشت سر گذاشته است و امروز بر نسل سوم كه همانا «بهبود كيفيت زندگي» است؛ رسيده است و اتاق بازرگاني اصفهان هم با ايجاد مركز توسعه تخصصي كسب و كار در همين مسير قرار گرفته است.
فولاد مباركه همواره به دنبال تعامل و هم افزايي موثر با سازمانهاي دولتي و خصوصي است/ بايد شورايي از مديران منتخب روابط عمومي با تمركز بر توليد تشكيل شود / نگاه سنتي به روابط عمومي ها بايد تغيير پيدا كند
ضرورت توسعه صنعت گردشگري دراصفهان
علي كرباسي زاده، مشاور عالي رئيس اتاق بازرگاني اصفهان هم در اين نشست به ضرورت توسعه صنعت گردشگري در اصفهان پرداخت و گفت: اگرچه صنعت گردشگري در سرفصل هاي اتاق هاي بازرگاني، تعريف نشده است؛ اما با توجه به اهميت و جايگاه استان اصفهان در صنعت گردشگري و صنايع دستي اين موضوع در اتاق بازرگاني استان اصفهان مورد اهميت قرار گرفته است.
وي افزود: اتاق بازرگاني در قالب نسل دوم و سوم به موضوع گردشگري وارد شده است و با ايجاد سايت «esfahanuntold.com» داستان هاي ناگفته از اصفهان را روايت مي كند چراكه اصفهان با القابي نظير «پايتخت صنايع دستي دنيا» مي تواند رتبه جذب گردشگر خارجي را ارتقاء بخشد.
كرباسي زاده گفت: اين مجموعه قصه هاي ناگفته اصفهان در ۶۰ ثانيه روايت مي شود كه از ۴ سال گذشته تاكنون گردآوري شده و از زبان نخبگان، هنرمندان و فرهيختگان شهر بيان مي شود و در اختيار عموم مردم و گردشگران قرار مي گيرد.
روابط عمومي؛ مديريت چرخه اطلاعات
وي به نقش و جايگاه ارتباطات و روابط عمومي هم اشاره اي كرد و گفت: شايد تعريف جامع ومانع از روابط عمومي «مديريت چرخه اطلاعات» باشد؛ چراكه نبايد در دوران پساكرونا و پساتحريم فرصت سوزي كرد و نياز است كه متناسب با شرايط روز و با تكيه بر اين تعريف وضعيت اقتصادي جامعه را رونق بخشيد.
مشاور عالي رئيس اتاق بازرگاني اصفهان تاكيد كرد: با «مديريت چرخه اطلاعات» و اطلاع رساني توام با اميدآفريني مي توان زمينه رونق اقتصادي كلانشهر اصفهان را فراهم كرد كه براي نيل به اين هدف، جايگاه روابط عمومي حائز اهميت مي شود.
گفتني است در نشست صميمانه مديران روابط عمومي منتخب شركت عضو اتاق بازرگاني، ۴۰ مدير روابط عمومي منتخب صنايع اصفهان عضو اتاق بازرگاني استان اصفهان، ضمن معرفي سازمان مربوطه، نقطه نظرات خود را با محوريت جايگاه و اهميت ارتباطات و روابط عمومي و ضرورت تعامل بيشتر مديران روابط عمومي را يادآور شدند و ميزباني شركت فولاد مباركه را براي برگزاري نشست دوم مديران روابط عمومي به فال نيك گرفتند.