شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مدير روابط عمومي فرودگاه هاي گلستان: هنر روابط عمومي، پيوند ميان درون و بيرون سازمان است
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 - 09:35 کد خبر:46989
مدير روابط عمومي فرودگاه هاي گلستان ويژگي ها روابط عمومي و نقش اين واحد در دستگاه ها و ادارت مختلف را تشريح كرد.


 شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| مدير روابط عمومي فرودگاه هاي گلستان ويژگي ها روابط عمومي و نقش اين واحد در دستگاه ها و ادارت مختلف را تشريح كرد.
 
 به گزارش شارا به نقل از گلستان ما؛ حنظله گرزين به مناسبت روز روابط‌عمومي اظهاركرد: امروزه در تمام دنيا سازمان هاي موفق سازمان هايي هستند كه مديران و كاركنان روابط عمومي آنها بدانند كه چگونه بايد به شكلي شفاف و آگاهانه به تجزيه و تحليل امور مبتلابه سازمان خود و رفع و رجوع مسائل بپردازند.
 
 مدير روابط عمومي فرودگاه هاي گلستان افزود: در دنياي امروز و در تمامي نظام هاي اجتماعي و مديريتي، روابط عمومي ها به عنوان عناصر قوي در ارزيابي و تقويت برنامه ها و پيشبرد اهداف سازمان ها، نقش ويژه و مهمي در جهت ايجاد ارتباط و تعاملات فكري و اطلاعاتي ايفاء مي كنند و نقش روابط عمومي (Public Relations) و حيطه و تأثير فعاليت آن در ارتباطات درون سازماني و برون سازماني در سطح خرد و كلان بر هيچكس پوشيده نيست؛ از اين جهت تمامي فعالان جامعه در بخش هاي مختلف فرهنگي، سياسي، اقتصادي و غيره جوياي روابط عمومي هايي هستند كه آن ها را در طراحي روش هاي معقول و تعيين خط مشي هاي مرتبط با آينده ياري دهند.
 
 وي بيان كرد: بر اين اساس هر نهاد و سازمان بر اساس وظايف و مأموريت هاي خود، از طريق روابط عمومي ارتباطي مؤثر و هدفمندي را با مخاطبان و گروه‌هايي كه با سازمان در ارتباط هستند برقرار مي‌كند و اين وظيفه مهم در حوزه همه موضوعات و مطالب و اخباري انجام مي‌شود كه به منافع مخاطبان آنان مربوط است.
 
 گرزين ادامه داد: هرچند عموماً فعاليت روابط عمومي ها چندان مستقيم و ملموس نيست اما همواره تأثيرات گسترده اي از خود برجا مي گذارند.
 
 مدير روابط عمومي فرودگاه هاي گلستان گفت: امروزه در تمام دنيا سازمان هاي موفق سازمان هايي هستند كه مديران و كاركنان روابط عمومي آنها بدانند كه چگونه بايد به شكلي شفاف و آگاهانه به تجزيه و تحليل امور مبتلابه سازمان خود و رفع و رجوع مسائل بپردازند و نقش مهم خود را در تعيين سمت و سوي سياست‌هاي همگاني ايفا كنند، بر اين اساس يكي از حيطه هاي كاري و وظايف روابط عمومي در كنار اموري چون مسائل مالي، روابط عموميِ توليدات و فرآورده هاي خدماتي و از جمله روابط عمومي بحران است؛ روابط عمومي بحران وظيفه دارد كه ضمن ارائه اطلاعات درست و جامع و به موقع به مخاطبان و ذي نفعان سازمان متبوع، به اتهامات ناروا و يا اطلاعات نادرست هم پاسخ دهد.
 
 وي عنوان كرد: از سوي ديگر، در عصر حاضر كه اقتصاد و تجارت و ارائه خدمات براساس مشتري مداري عمل مي كند، تمام شركت هايي كه به دنبال برنامه درازمدت براي سوددهي كارشان هستند، سعي در جلب رضايت مشتريان، حفظ مشتري و تبليغ غيرمستقيم از طريق مشتريان دائمي و غيردائمي مي كنند. يكي از بزرگترين تفاوت هاي روابط عمومي و تبليغات در برنامه ريزي است به طوري كه روابط عمومي براي بلندمدت برنامه ريزي مي كند اما تبليغات در كوتاه ترين زمان ممكن به دنبال نتيجه است بر اين اساس روابط عمومي با صبر و حوصله و اختصاص زمان به مشتري براي فكركردن، سعي در جهت جلب رضايت هرچه بيشتر مشتريان و مخاطبان و ارائه خدمات بهتر و در نهايت ارائه چهره واقعي و شفاف هر شركت و سازمان به مخاطبان دارد.
 
 گرزين اضافه كرد: وظيفه حساس ديگري كه براي روابط عمومي ها مطرح است، ساختن چهره اي مناسب از سازمان در ميان مردم و مخاطبان اصلي سازمان يا شركت و همچنين مطرح كردن نام (Brand) در بين اين همه سازمان و شركت كه مي توان گفت روزانه به تعداد آنها افزوده مي شود، كاري است كه تنها يك روابط عمومي حرفه اي و آگاه از عهده آن برمي آيد. سازمان ها امروزه به رابطه متقابل با مشتريان خود و ساير سازمان هايي كه لازم است با آنها تعامل داشته باشند نياز مبرم دارند تا در عرصه رقابت با سايران از صحنه خارج نشوند.
 
 مدير روابط عمومي فرودگاه هاي گلستان گفت: روابط عموي ها بايد بتوانند گزارش و عملكرد سازمان خود را به زبان ساده و به نحوي مناسب و مفيد مطرح كنند لذا امروزه بايد علل عدم انعكاس كاركرد و خروجي مناسب و موثر و يا عدم تحقق اهداف و مأموريت هاي سازماني را در ارزيابي عملكرد روابط عمومي‌ سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و نهادها جست كه نتوانسته اند حلقه‌ ارتباط هر سازمان با مردم و رسانه‌ها باشند.
 
 در اين راستا، روابط عمومي‌ها بايد بتوانند با استفاده از بهترين فناوري ها و شيوه هاي مدرن ارتباطي و رسانه اي و نيز بهره مندي از ظرفيت هاي بخش هاي خصوصي وابسته و همچنين مديران حرفه اي و متخصص در بخش روابط عمومي‌ و رسانه اي نقش مهم و كليدي خود در رشد و توسعه و نيز تحقق اهداف سازمان خود را ايفاء كنند.
 
 وي افزود: همكاري و تعامل روابط عمومي‌ها با رسانه‌ها براساس اعتماد متقابل از نكات مهم ديگر در عملكرد مثبت و موفقيت هاي يك سازمان است زيرا روابط عمومي نقش هاي گوناگوني را درجايگاه هاي متفاوت و شرايط متمايز از يكديگر ايفا مي‎كند كه رسانه ها قادر به انعكاس مناسب و سريع آن هستند.
 
 گرزين اظهاركرد: هنر روابط عمومي اين است كه بتواند امكانات و شرايط محيط بيروني را تشخيص داده و آن ها را با امكانات درون سازمان پيوند دهد و بنابراين اجراي فرامين درون سازماني را تسهيل كند و در نهايت ارتباط سازمان را با بيرون ازآن، به درستي برقرار سازد.
 
 وي تأكيد كرد: امروزه وقتي از روابط عمومي سخن مي گوييم در واقع مؤلفه هاي ديگري چون: روابط عمومي الكترونيك و ديجيتال و سايبر(استفاده از شبكه هاي اينترانت، اكسترانت و اينترنت)، روابط عمومي آنلاين، اتاق اطلاعات، خبرآنلاين، روابط عمومي مجازي، و حضور فراتر از شبكه جهاني وب و انواع ابزارها و امكانات رايانه اي و مخابراتي –چون نظرسنجي از طريق تلفن گويا- ، امور فرهنگي‌ چون نمايشگاه ها، انتشارات‌، سنجش‌ افكار و پژوهش‌ و برنامه‌ريزي و غيره هم به ميان مي آيند كه علاوه بر مأموريت ها و وظايف ياد شده، اعلان‌ مواضع‌ سازمان‌، روابط و تنظيم‌ افكار عمومي‌، هدايت و راهنمايي‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهيل‌ دسترسي‌ به‌ مراكز و مسئولان‌ سازمان، برنامه‌ريزي‌ و اطلاع‌رساني‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملكرد سازمان‌، تنوير افكار عمومي‌، تدوين‌ برنامه‌ ي‌ مصاحبه‌هاي‌ مسئولان‌ سازمان‌ با مطبوعات‌، تهيه‌ و تنظيم‌ اطلاعات‌ پايه‌اي‌ از سازمان‌ براي‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و ميهمانان‌ سازمان‌ به‌ زبان هاي‌ مختلف، ايجاد ارتباط حسنه‌ با مطبوعات‌، راديو، تلويزيون‌ و خبرگزاري‌ها و بهره‌برداري‌ بهينه‌ از آنها براي‌اطلاع‌رساني‌ به‌ مردم، سنجش‌ افكار و پژوهش‌ و برنامه‌ريزي‌، روابط عمومي‌ بين‌المللي، ايجاد قدرت‌ مشاوره‌ مديريتي،‌ حضور قدرتمند در تشكيلات سازمان، ايفاي نقش سخنگو و مشاور، تنظيم ارتباطات درون سازماني و مانند آن را عهده دار است.
 
 مدير روابط عمومي فرودگاه هاي گلستان ادامه داد: براين اساس انتظاراتي كه از روابط عمومي در سازمان ها در ابعاد مختلف كاري مهم وجود دارد، بدون وجود نيروهاي شايسته، توانمند و متخصص كه كار در روابط عمومي را افتخار بدانند ميسر نخواهد بود.
 
 گرزين اعلام كرد: 27 ارديبهشت ماه روزي است كه درسطح جهاني هم به عنوان روزارتباطات و جامعه اطلاعاتي نامگذاري شده است، به عنوان روز روابط عمومي و ارتباطات تعيين شد اين روز فرصتي است تا نقش و جايگاه روابط عمومي را به عنوان يك حرفه و هنر مهم مورد بازخواني و توجه ويژه قرار دهيم.
 
 وي گفت: ضمن گراميداشت اين روز، رشد و توسعه اين حرفه ي مهم و ارزشمند در كشور عزيزمان و نيز موفقيت روزافزون را براي همه دست اندركاران روابط عمومي كليه ي سازمانها آرزومندم.