شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بيانيه انجمن روابط عمومي ايران به مناسبت روز روابط عمومي
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 - 01:11 کد خبر:46988
روز روابط عمومي فرصتي است تا ياد آوري و باور كنيم توسعه ارتباطات اجتماعي و انساني نيازمند تقويت حضور مديراني است، دانا، تحول طلب، مردم دوست كه با تضمين حمايت از روابط عمومي هاي توسعه خواه و پيشرو و بها دادن روز افزون به نظام آزاد ارتباطات و اطلاعات در جامعه چركت مي‌كنند.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| به مناسبت روز روابط عمومي (27 ارديبهشت) ، انجمن روابط عمومي ايران بيانيه اي منتشر كرد.

به گزارش شارا، متن بيانيه انجمن روابط عمومي ايران به شرح ذيل مي باشد؛

روز ۲۷ ارديبهشت روز ارتباطات و روابط‌عمومي را از سوي نخستين نهاد مدني، صنفي در حوزه روابط عمومي‌هاي كشور صميمانه به تمامي فعالان سختكوش و تلاشگر كه در اين مسير دشوار و حساس گام بر مي‌دارند تبريك و تهنيت گفته و با آرزوي توسعه و تحقق همه جانبه ارتباطات اجتماعي و غلبه بر كاستي‌ها و مشكلات خطير اين راه موفقيت اعضاي اين خانواده بزرگ را آرزو مي‌كنيم.


روابط عمومي نهادي است كه براي تسهيل ارتباط ميان سازمان‌ها با ذينفعان و مخاطبان و براي تاثير گذاري و تاثيرپذيري افكار عمومي ايجاد شده و با حفظ ارتباط دو سويه و جلب اعتماد و مشاركت مردم با سازمان‌ها براي كمك به اهداف، نگرش‌ها و درك متقابل براي پويايي و رشد سازمان‌ها فعاليت مي‌كند. با اين وجود همواره به دلايل مختلفي همواره مورد بي‌توجهي و غفلت قرار گرفته است.


عليرغم تمام مشكلات و كاستي‌ها و گرفتاري‌هايي كه امروز بر جامعه روابط عمومي حكم‌فرما است. بار ديگر معتقديم و بر اين باوريم روابط عمومي بايد در عرصه‌هاي مختلف، پاسدار حقوق مردم و مخاطبان بوده و همگام ‌و همسفر با مردم باشيم.

با بهره‌گيري از فن‌آوريهاي نوين ارتباطي پيشتاز مقابله با ديوان سالاري بوده و طليعه‌دار آرمان تكريم مردم باشيم.

بار ديگر تقاضا داريم راستگويي، صداقت‌ و واقع‌گرايي را بر بزرگنمايي، اغراق گري و تشريفات زائد ترجيح داده و عامل تملق و دروغگويي نباشيم.

پاسخگوي ذينفعان، افكار عمومي از طريق رسانه‌هاي جمعي با زبان شفاف و زلال و منطقي باشيم، تخصص و دانش روابط عمومي را به معناي بهره‌گيري از برترين و كارآمدترين نيرو‌ها براي پيشبرد برنامه‌هاي ارتباطي مد‌نظر قرار دهيم.

امسال در حالي روز روابط عمومي را ياد آوري و گرامي مي داريم كه:

۱- با چالش و بحران بزرگ ويروس كرونا درگير هستيم و مهمترين وظيفه ي روابط عمومي ها مديريت اين بحران است.

۲-انتخابات رياست جمهوري در پيش است كه بار ديگر ياد آوري ميكنيم تأمين منافع ملي در كنار تحقق ارتباطات اجتماعي قابل انجام است، تحقق انتظارات ملي در عرصه ي ارتباطات اجتماعي امري است كه بايد به آن توجه ويژه داشت. بازسازي چهره روابط عمومي به عنوان نهاد پاسخگو، مدافع حقوق مردم و مخاطبان و معرف صادق برنامه ها ، خدمات و چالش هاي دستگاهها يك ضرورت اجتناب ناپذير است.

روز روابط عمومي فرصتي است تا ياد آوري و باور كنيم توسعه ارتباطات اجتماعي و انساني نيازمند تقويت حضور مديراني است، دانا، تحول طلب، مردم دوست كه با تضمين حمايت از روابط عمومي هاي توسعه خواه و پيشرو و بها دادن روز افزون به نظام آزاد ارتباطات و اطلاعات در جامعه چركت مي‌كنند.

روز ارتباطات و روابط عمومي با چنين چشم داشت ها ، بيم ها و اميد ها بر تمام رهروان سخت كوش و تلاشگر اين عرصه فرخنده باد.