شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : دانلود قصلنامه كارگزار روابط عمومي
دوشنبه، 28 مرداد 1392 - 22:58 کد خبر:4694
شماره 29 فصلنامه كارگزار روابط‌عمومي ويژه پانزدهمين سالگرد ارتحال دكتر حميد نطقي در 52 صفحه رنگي توسط انتشارات كارگزار روابط عمومي انتشار يافت.

انتشار بيست و نهمين شماره فصلنامه كارگزار روابط‌عمومي
ويژه پانزدهمين سالگرد ارتحال دكتر حميد نطقي
 

لينك دانلود مستقيم مجله


شارا- شماره 29 فصلنامه كارگزار روابط‌عمومي ويژه پانزدهمين سالگرد ارتحال دكتر حميد نطقي در 52 صفحه رنگي انتشار يافت.
 

انتشار شماره جديد فصلنامه كارگزار روابط‌عمومي ويژه ارتحال دكتر نطقي


به گزارش شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)، بهنام اميني - شماره جديد فصلنامه كارگزار روابط‌عمومي به صاحب‌امتيازي موسسه كارگزار روابط‌عمومي و سردبيري مهدي باقريان كه هميشه با ايده‌هاي نو در حوزه روابط‌عمومي پيش‌قدم بوده، حكايت از پختگي طراحي صفحات و عكس‌ها دارد، اين پختگي با چاپ نفيس و صفحات گلاسه و همچنين مطالب پر بار آن نيز بيشتر نمود‌ پيدا مي‌كند. اين شماره به طور اختصاصي به دكتر نطقي پيرامون زيست‌نامه دكتر، گفت و شنود، مقالات و يادداشت‌هاي اساتيد و كارشناسان روابط‌عمومي مي‌پردازد. در ادامه بخش‌هاي مختلف اين ويژه‌نامه را بازگو مي‌كنيم.

صفحه فهرست فصلنامه با جمله‌اي از پدر علم روابط عمومي ايران، دكتر حميد نطقي آغاز مي شود "روابط عمومي بايستي در ارتباط با مردم، مدافع سازمان و در ارتباط با مديران، نقش مدعي العموم را به خود بگيرد. انگيزه اعمال انساني اغلب احساسات است نه منطق، بنابراين كارشناس روابط عمومي بايد عكس العمل ها را به حساب آورد و بكوشد تا تفسيرهاي مختلف را پيش بيني كند."، كه نشان از تلاش هاي خستگي‌ناپذير دكتر و دغددغه هايشان پيرامون ارتباطات و روابط‌عمومي دارد.

برداشت اول فصلنامه با قلم پر رمز و راز استاد كاظم متولي، به رشته تحرير در آمده است؛ كاظم متولي كه از همكاران و شاگردان دكتر نطقي بوده، او را هم در حرفه و هم در آموزش روابط‌عمومي در ايران پيشگام مي‌داند و از ويژگي‌هاي فردي و خاطرات دانشجويي كه با دكتر داشته مي گويد.

در بخش پيشكسوتان روابط عمومي ايران، به بازگو كردن زندگينامه بزرگان اين عرصه پرداخته مي شود؛ دكتر حميد نطقي بنيانگذار و پدر روابط  عمومي ايران ـ مسعود برزين، مولف اولين كتاب روابط عمومي عملي در ايران ـ ابوالقاسم حالت، مشهورترين شاعر طنزپرداز سراسر عمر در روابط عمومي ـ محمد علي بهتاش، تلاش براي ايجاد اداره هماهنگي دفاتر روابط عمومي كشور ـ ابوالفضل مرعشي نجفي، سهم موثري در راه‌اندازي رشته علوم ارتباطات اجتماعي و روابط عمومي به عنوان يك رشته مستقل دانشگاهي داشت ـ سهام الدين مزيني، علاقه مند به توسعه روابط عمومي در ايران ـ استاد حسين عماد افشار، در افتتاح موسسه عالي مطبوعات و روابط عمومي نقش اساسي داشت.

زيست نامه دكتر نطقي به قلم صمد سرداري‌نيا، از ديگر بخش‌هاي جذاب اين ويژه‌نامه است، سرداري‌نيا به پدر دكتر نيز اشاره مي‌كند و مي‌گويد: پدر وي مرحوم دكتر سيدحسن نطقي، از انديشمندان روزگار خود و از صاحب قلماني بود كه آثارش در جرايد پس از دوران مشروطيت تبريز ديده مي شود. همچنين قطعاتي از اشعار دكتر نطقي هم آمده كه در دوران تحصيل در دبيرستان رشيديه سروده است و نشان از طبع شعر و شاعري استاد دارد. در انتهاي اين بخش سال‌شمار زندگي او نيز آمده كه مشاهده آن خالي از لطف نخواهد بود.

در بخش گفت و شنود، يكي از آخرين گفت‌و‌گو‌هايي كه در سن 78 سالگي از استاد گرفته شده آمده است كه استاد نكات قابل تاملي را از ارتباطات و روابط‌عمومي بيان مي‌كند. در پايان گفت‌و‌گو گل‌واژه‌هاي ماندگاري از استاد ذكر مي‌شود.