شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 5 حوزه آمادگي نوآوري تا اثربخشي
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 - 10:59 کد خبر:46838
رهبران كسب‌وكار، فرهنگي را رواج مي‌دهند كه نقش‌هاي نوآوري در آن داراي اعتبار هستند و چالش‌هايي كه براي وضعيت موجود ايجاد مي‌شود، مورد استقبال قرار مي‌گيرند تا اطمينان حاصل شود كه بهترين استعدادها، در برابر جاه‌طلبانه‌ترين چالش‌هاي نوآوري قرار مي‌گيرند.



شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| تحقيقات نشان مي‌دهد تمركز بر كمبودها در پنج حوزه آمادگي نوآوري تا اثربخشي، بيشترين بازدهي را خواهد داشت:

1- تعيين يك هدف بلندپروازانه واضح

 

 برترين نوآوران اهداف بلندپروازانه همراستا با استراتژي شركت و مطابق اهداف ارزش‌آفريني خاص تعيين مي‌كنند كه الهام‌بخش تيم‌ها است تا روش‌هاي بهتري براي خدمات‌رساني به مشتريان و جامعه ارائه كنند.

2- استقرار ميدان‌هاي بازي درست

 

 بهترين نوآوران درك عميقي از تغيير اولويت‌هاي مشتري دارند و به‌طور خاص بر حوزه‌هاي محدودي از نوآوري كه احتمال بردشان در آن زياد است، متمركز مي‌شوند.

3- اولويت قرار دادن مديريت عملكرد

 

نوآوران آماده، در تعيين اهداف ميان مدت و اجراي آنها، شفافيت كامل دارند و شاخص‌هاي كليدي عملكرد (KPIs) واضح آنها با مشوق‌هايي كه پيشرفت پيش‌بيني‌پذير و فزاينده‌اي را موجب مي‌شوند، ارتباط كامل دارد كه همه اينها در نهايت به نوآوري موفقيت‌آميز منجر مي‌شود.

4- اعمال مديريت پروژه

 

 تيم‌هاي داراي اختيار و چندوظيفه‌اي، با ادغام ديدگاه‌هاي خارج از سازمان، چشم‌انداز واضح از مزيت استراتژيك شركت، و دانش فني براي تحقق پيشنهادهاي ارزشي جديد و جذاب، نوآوري را تسريع مي‌كنند.

5- توسعه استعداد و فرهنگ

 

رهبران كسب‌وكار، فرهنگي را رواج مي‌دهند كه نقش‌هاي نوآوري در آن داراي اعتبار هستند و چالش‌هايي كه براي وضعيت موجود ايجاد مي‌شود، مورد استقبال قرار مي‌گيرند تا اطمينان حاصل شود كه بهترين استعدادها، در برابر جاه‌طلبانه‌ترين چالش‌هاي نوآوري قرار مي‌گيرند.

آمادگي بيشتر براي نوآوري، عامل ارزش‌آفريني و البته انعطاف بيشتر است. اگر نگاهي به گزارش سالانه برترين‌هاي نوآوري BCG داشته باشيم، متوجه مي‌شويم كه 50 شركت نوآور سال 2007- يعني درست قبل از بحران مالي جهاني- بين سال‌هاي 2007 تا 2012 سالانه 4 درصد بازدهي بيشتر از متوسط بازار براي سهامداران داشتند. اين داستان در دوران كرونا هم تكرار شده است.

 

بررسي 50 شركت برتر در دوران قبل از پاندمي، نشان مي‌دهد عملكرد نوآوري شركت‌ها در دوران كرونا، 17 واحد درصد رشد داشته است و حتي اگر شركت‌هاي بزرگ تكنولوژيك (اپل، گوگل، آمازون، فيس‌بوك و نتفليكس) را كنار بگذاريم، باز هم عملكرد برترين شركت‌هاي نوآور، از سال‌هاي قبل بهتر بوده است.

منبع: https://donya-e-eqtesad.com