شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تاكيد مدير روابط عمومي بهزيستي خراسان رضوي بر تهيه گزارش از مراكز با هماهنگي روابط عمومي
سه شنبه، 24 فروردین 1400 - 14:13 کد خبر:46765
مدير روابط‌عمومي بهزيستي خراسان رضوي گفت: سال ۱۴۰۰ را سال تعامل گسترده‌تر با رسانه‌ها و شفافيت اطلاعات قرار داده‌ايم كه عملكرد بهزيستي را در معرض قضاوت عمومي قرار دهيم.

شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| مدير روابط‌عمومي بهزيستي خراسان رضوي گفت: سال ۱۴۰۰ را سال تعامل گسترده‌تر با رسانه‌ها و شفافيت اطلاعات قرار داده‌ايم كه عملكرد بهزيستي را در معرض قضاوت عمومي قرار دهيم.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بهزيستي خراسان رضوي، مجيد اسلامي افزود: ارتباطات مردمي با بهزيستي از طرق و روش‌هاي گوناگون برقرار مي‌شود كه از آن جمله، واحد ارزيابي عملكرد، كارشناسان حوزه‌هاي تخصصي در بهزيستي استان، روابط عمومي، كميته‌هاي صيانت از حقوق شهروندي و ميز خدمت از جمله‌ي اين روش‌هاي ارتباطي مي‌باشد.

وي خاطر نشان كرد: رسانه‌ها و خبرنگاران، در سال جاري مي‌توانند به صورت مستقيم با مديريت و معاونين ارتباط داشته باشند و اطلاعات و اخبار مورد نيازشان را دريافت كنند.

اسلامي در عين حال گفت: البته بايد توجه داشته باشيم كه طبق قانون، بازديد رسانه‌ها و اشخاص از مراكز تحت نظارت بهزيستي، در حال حاضر ممنوعيت دارد و در صورت پايان محدوديت‌هاي كرونايي هم، بازديد از مراكز بايد با هماهنگي بهزيستي صورت گيرد زيرا حرمت و كرامت مددجويان مراكز بيشتر از ساير موارد، براي ما اهميت دارد.

وي افزود: با اين حال، ما محدوديتي در تهيه گزارش از مراكز نداريم و اگر با هماهنگي روابط عمومي باشد حتما خبرنگاران مي‌توانند از مراكز هم گزارش تهيه كنند.

وي تأكيد كرد: گزارش‌هايي كه از زبان و بيان افراد تهيه مي‌شود و اين اشخاص انتقادات و ديدگاه‌هايي نسبت به عملكرد كاركنان و مراكز بهزيستي دارند، به طور معمول بايد با كارشناسان بهزيستي در ميان گذاشته شود و نظرات بهزيستي هم در گزارش ديده شود.

اسلامي افزود: شكل حرفه‌اي كار رسانه اين است كه هر كس هر انتقادي نسبت به عملكرد بهزيستي دارد، نماينده‌ي رسانه علاوه بر شنيدن حرف‌ها و گلايه‌هاي آن شخص، صحبت‌هاي بخش مربوطه در بهزيستي را هم بشنود و گزارش منصفانه‌اي را تهيه كند.

وي ادامه داد: بعضا ديده مي‌شود كه خبرنگاران محترم رسانه‌ها، تنها به قضاوت‌ها و صحبت‌هاي يك‌طرفه‌ي افراد توجه مي‌كنند كه علاوه بر اينكه منصفانه نيست، ممكن است مشكلاتي براي ارتباط فعال با رسانه ايجاد كند.

مدير روابط عمومي بهزيستي خراسان رضوي همچنين در اين گفتگو از نحوه برگزاري تور رسانه‌اي مراكز بهزيستي در سال جاري خبر داد و گفت: به محض اينكه ستاد كرونا، وضعيت مشهد يا شهرهاي استان را آبي اعلام كند همچون سال هاي گذشته، تورهاي رسانه‌اي از مراكز را با حضور خبرنگاران برگزار خواهيم كرد.

وي خاطر نشان كرد: از خبرنگاران رسانه‌ها انتظار داريم در حوزه موضوعات بهزيستي، نگاه نقادانه‌ي خود را داشته باشند اما محدوديت‌هاي اعتباري، انساني، مسائل بين دستگاهي و سنگيني كار اين نهاد را نيز در نظر بگيرند و جهت آشنايي هموطنان عزيز، قسمتي از محتواي رسانه را به مباحث آموزشي، پيشگيري و ارتقاي مسئوليت اجتماعي و مشاركت هاي مردمي اختصاص دهند..

وي با تشكر از خدمات و مطالب و گزارش‌هاي رسانه‌هاي استان در مورد بهزيستي و مسائل مرتبط با آن گفت: خدمت به مددجويان مخصوص يك گروه و يك شخص خاص نيست و بهزيستي فقط نقش مطالبه‌گر را دارد و اميدواريم همه‌ي رسانه‌ها به وكلاي مدافع مددجويان تبديل شوند.

اسلامي تصريح كرد: براي مثال، در زمينه‌ي مناسب‌سازي كه يكي از اولويت‌هاي معلولين است تعداد گزارش‌هاي مستقل رسانه‌اي در اين قسمت، به تعداد انگشتان دست هم نمي‌رسد در حالي كه اگر اين موضوع، رسانه‌اي شود، تأثير بسيار خوبي براي حل مشكلات اين بخش خواهد داشت و هزاران معلول، فرصت حضور اجتماعي را پيدا مي‌كنند.

وي خاطر نشان كرد: همچنين تشكل‌هاي گروه‌هاي مختلف افراد داراي معلوليت، شايسته‌ي توجه بيشتري هستند و رسانه‌ها بايد رسالت اجتماعي خود را در ارتباط با اين گروه‌ها توسعه دهند.