شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رشد تبليغات آنلاين در دوران كرونا
شنبه، 21 فروردین 1400 - 09:59 کد خبر:46730
كل رقم صرف‌شده براي تبليغات آنلاين در آمريكا در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۸/ ۱۳۹ ميليارد دلار بوده است. در عين حال رشد صرف بودجه در اين بازار در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ برابر با ۹/ ۱۵ درصد بوده است.



شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| به‌رغم شيوع ويروس‌كرونا، ركود بسياري از صنايع و خانه‌نشيني اجباري ميلياردها نفر در جهان، صرف هزينه براي تبليغات آنلاين نسبت به سال ۲۰۲۰ رشدي ۱۲ درصدي داشته است. به گزارش سي‌ان‌بي‌سي، بررسي دفتر تعاملي تبليغات و موسسه پي‌دبليو‌سي نشان مي‌دهد پس از يك كاهش مختصر در صرف هزينه براي تبليغات آنلاين در ابتداي سال ۲۰۲۰، اين رقم به‌طور كلي در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ رشدي ۲/ ۱۲ درصدي داشته است.

به گزارش شارا به نقل از مهر، كل رقم صرف‌شده براي تبليغات آنلاين در آمريكا در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۸/ ۱۳۹ ميليارد دلار بوده است. در عين حال رشد صرف بودجه در اين بازار در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ برابر با ۹/ ۱۵ درصد بوده است. بخش عمده تبليغات سال ۲۰۲۰ مربوط به خدمات تلويزيون‌هاي اينترنتي و سرويس‌هاي استريم، خريد آنلاين و خدمات تحويل كالا و خدمات در منزل بوده است. مانند سال‌هاي گذشته، بخش زيادي از درآمد حاصل از تبليغات آنلاين به ۱۰ شركت برتر فعال در اين حوزه رسيده است.

 

اين ده شركت ۱/ ۷۸ درصد از اين بازار را در اختيار داشته‌اند و درآمد آنها بالغ بر ۱۰۹ميليارد دلار بوده است. اين سهم در سال‌هاي ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ به ترتيب برابر با ۶/ ۷۶ و ۹/ ۷۵ درصد بوده است. شركت‌هاي رديف ۱۱ تا ۲۵ فعال در اين بازار ۲/ ۶درصد از اين بازار و بقيه شركت‌ها ۷/ ۱۵ درصد از آن را در اختيار داشته‌اند.