شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : وزير اقتصاد در نخستين جلسه شوراي مديران وزارت امور اقتصادي و دارايي در سال جاري/ موظف هستيم در آخرين ماه هاي فعاليت دولت با تمام وجود و قوا خدمت كنيم
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 - 18:08 کد خبر:46727
دكتر دژپسند در نخستين نشست شوراي مديران وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۰ كه مديران كل استاني مجموعه اين وزارتخانه نيز به طور مجازي در آن شركت داشتند ضمن تأكيد بر اهميت تحولات كنوني اقتصاد كشور از آنها خواست در آخرين ماه هاي فعاليت دولت با تمام قوا و وجود در خدمت رساني به ملت بزرگ ايران تلاش كنند.

شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| دكتر دژپسند در نخستين نشست شوراي مديران وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۰ كه مديران كل استاني مجموعه اين وزارتخانه نيز به طور مجازي در آن شركت داشتند ضمن تأكيد بر اهميت تحولات كنوني اقتصاد كشور از آنها خواست در آخرين ماه هاي فعاليت دولت با تمام قوا و وجود در خدمت رساني به ملت بزرگ ايران تلاش كنند.


به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومي بانك رفاه، دكتر فرهاد دژپسند طي سخناني در نخستين جلسه شوراي مديران وزارت اقتصاد در سال جديد اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ براي مجموعه خانواده وزارت امور اقتصادي و دارايي سالي بسيار ويژه و پر زحمت بود كه خوشبختانه با عملكردي بسيار خوب، بر همه دشواري ها فايق آمديم.


وزير اقتصاد تصريح كرد: اتفاقاً به خاطر همين عملكرد بسيار خوب مجموعه وزارت اقتصاد در انجام وظايف محوله و بويژه تأمين منابع مالي بودجه، توقعات از اين وزارتخانه براي اجراي بودجه سال ۱۴۰۰ نزد مجلس شوراي اسلامي و حتي خود دولت، بسيار بالا رفته است.


دژپسند با قدرداني از تلاش ها، دست آورد ها و عملكرد بخش هاي مختلف مجموعه وزارت اقتصاد در سال ۱۳۹۹، يادآور شد: حوزه هاي خزانه داري و ماليات در سال گذشته فشار بسيار زيادي متحمل شدند زيرا با توجه به عدم تحقق درآمد هاي پيش بيني شده نفتي و در شرايط همزماني همه گيري كرونا و تشديد تحريم هاي ظالمانه، وظيفه تأمين مالي دولت بسيار بر دوش آنها سنگيني مي كرد.


وزير اقتصاد در ادامه به ناپايداري و نوسانات بازار سرمايه در سال ۱۳۹۹ كه بخش مهمي از آن متأثر از جريانات بيروني بود اشاره كرده و افزود : عليرغم اين مشكلات اداره بازار سرمايه به نحوي بود كه تأمين مالي قابل قبولي براي اقتصاد كشور تحقق يافت و اين عملكرد شايسته تقدير است.


وي با قدرداني از عملكرد و خدمات گمرك جمهوري اسلامي در سال ۱۳۹۹ نيز گفت: متأسفانه از آنجا كه گمرك در انتهاي بخش مهم "فرآيند" تجاري قرار دارد، هر كسي در بنادر، پايانه ها و فرودگاه ها به مشكلي برمي خورد، آن را به نام گمرك مي نويسد در حالي كه بسياري از مسايل و مشكلات هيچ ارتباطي با عملكرد اين سازمان ندارد.


دژپسند همچنين عملكرد سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران كه در اوج تحريم ها و ركود ناشي از كرونا موفق به جلب ۶/۲ ميليارد دلار سرمايه خارجي شده است را بسيار ستودني خواند و گفت: با توجه به گشايش هاي احتمالي، وظيفه اين سازمان در سال ۱۴۰۰ اهميت و دشواري بيشتري مي يابد.


وي با تقدير از عملكرد بيمه مركزي جمهوري اسلامي نيز اظهار داشت: در خصوص صنعت بيمه همين بس كه بگوييم، بيمه مركزي دو سال پياپي در حوزه فنآوري اطلاعات به عنوان دستگاه برتر در ميان سازمان هاي كشور انتخاب شده است.


دژپسند در بخش ديگري از سخنان خود عملكرد نظام بانكي كشور را بويژه در تأمين مالي پروژه هاي بزرگ مقياس بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: بانك ها در راستاي تحقق شعار سال پيشگام باشند.


وزير اقتصاد از اقدامات معاونت امور اقتصادي اين وزارتخانه در زمينه بهبود فضاي كسب و كار نيز به نيكي ياد كرد و گفت: در اين خصوص شايد بهترين گواه همين باشد كه ما ۱۱ اقدام اساسي در زمينه كسب و كار در سال ۱۳۹۹ داشته ايم كه از اين ميان، هشت اقدام مورد تأييد هر سه اتاق "بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي"، "تعاون" و "اصناف" قرار گرفته و به بانك جهاني هم منعكس شده است.


دژپسند با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط مركز "فاوا"ي وزارت اقتصاد و دست آورد هاي درخشان آن گفت: شايد زماني كه تصميم به ارتقاي دفتر فنآوري اطلاعات به سطح "مركز" را گرفتم، عده اي فكر مي كردند كاري غير ضرور صورت گرفته است اما با زحمات و تلاش بي شائبه كاركنان اين مركز، امروز شاهد، دستآورد هايي چون احراز هويت الكترونيكي، حواله الكترونيكي، سفته الكترونيكي و ... هستيم كه اساساً متعلق به وزارت اقتصاد هستند.


اين گزارش حاكي است، وزير امور اقتصادي و دارايي با تقدير از عملكرد ساير بخش هاي وزارتخانه و سازمان هاي زير مجموعه و ادارات كل استاني اين وزارتخانه در سال ۱۳۹۹ و در طول مدت فعاليت دولت دوازدهم، تصريح كرد: اين مسيري كه تا امروز در حوزه هاي گوناگون وزارت اقتصاد پيموده شده قابل توقف نيست و بايد بدون هيچ ملاحظه اي تداوم پيدا كند، زيرا اقتصاد كشور و قاطبه مردم به آن نيازمند هستند.


اين گزارش حاكي است، در خاتمه اين نشست، در حضور وزير اقتصاد از مديران كل برتر ادارات امور اقتصادي و دارايي استاني تجليل شد.


بنا بر اين‌گزارش، بر اساس نتايج ارزيابي عملكرد ادارات كل استاني وزارت اقتصاد؛ در شاخص بهبود محيط كسب و كار "رسول زارعي"، در شاخص شناسايي و مولد سازي دارايي هاي مالي "سيد اسماعيل هاشمي"، در شاخص توسعه دولت الكترونيك و اقتصاد هوشمند "ابوالفضل عباسچيان"، در شاخص جذب اسناد خزانه استان خراسان رضوي "حسين امير رحيمي" و در شاخص جلب و جذب سرمايه گذاري خارجي "فرزانه دهنادي" كه به ترتيب مديران ادارات كل امور اقتصادي و دارايي استان هاي بوشهر، مازندران، زنجان، خراسان رضوي و تهران هستند، حائز رتبه برتر شدند.


در اين گزارش مي خوانيم؛ در ادامه مراسم همچنين از مديران بانك هاي برتر كشور بر اساس ارزيابي معاونت بانك، بيمه و شركت هاي دولتي وزارت اقتصاد نيز تقدير به عمل آمد.


بر اين اساس، بانك ملي در شاخص "ارائه نقشه راه بانكداري ديجيتال" حائز رتبه برتر شد.


همچنين در شاخص "تعديل شعب بانك ها" بر اساس شاخص هاي منطبق با استاندارد هاي جهاني نيز بانك سپه با ادغام ۲۲۵ شعبه حائز رتبه برتر شد.


همچنين، در شاخص "عملكرد مالي" بانك ملت و در شاخص "فروش اموال مازاد بانك ها و فروش سهام" نيز بانك صادرات با فروش ۱۰ هزار ميليارد تومان معادل ۵۰ درصد كل اموال فروخته شده بانك ها رتبه اول را بدست آورد.