شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : توييتر اسپيس چيست و چطور آن را ايجاد كنيم؟
سه شنبه، 10 فروردین 1400 - 23:34 کد خبر:46689
توئيتر صوتي يا توييتر اسپيس يا اسپيسز در واقع يك فضا براي مكالمه صوتي آنلاين است. نحوه ساخت اسپيس در توييتر ممكن است پيچيدگي‌هايي داشته باشد.



شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| توئيتر صوتي يا توييتر اسپيس يا اسپيسز در واقع يك فضا براي مكالمه صوتي آنلاين است. نحوه ساخت اسپيس در توييتر ممكن است پيچيدگي‌هايي داشته باشد.
 

آشنايي با كاربردهاي توييتر اسپيسز يا توييتر صوتي

امروزه رقابت در بين شبكه هاي اجتماعي تنوع و شتابي بي نظير گرفته است. اغلب شبكه هاي اجتماعي سرويس‌هاي گوناگوني براي جذب مخاطبان و كاربران به نسخه اصلي اضافه مي كنند. در همين راستا توئيتر براي سهولت كاربران خود براي دسترسي به سرويس‌هاي صوتي، توييتر اسپيسز (Twitter Spaces) را به نسخه جديد خود اضافه كرده است. كارشناسان ايراني توييتر اسپيسز يا توييتر اسپيس را معادل توئيتر صوتي گرفتند.

 


نحوه راه اندازي و ساخت اسپيس در توييتر

براي ساخت اسپيس در توييتر از دو روش مي‌توانيم استفاده كنيم:

در روش اول بايد بر روي پروفايلِ فليت (fleet) كليك كرده و سپس صفحه را به سمت راست هدايت كنيم و در آخر گزينه Spaces را انتخاب نماييم.

و اما در روش دوم ابتدا بر روي دايره آبي رنگي كه در قسمت پايين و سمت راست اين اپليكيشن وجود دارد كليك كرده و گزينه New Spaces را انتخاب مي‌كنيم.

بعد از راه اندازي و ساخت اسپيس در توييتر كاربران مي‌توانند افرادي را كه مي‌خواهند با آن‌ها وارد گفت و گو شوند را انتخاب كنند. در اين قسمت هم مي‌شود فقط با تعدادي از مخاطبان و هم با تمام افراد حاضر در مكالمه صحبت كرد.

براي انتخاب اين افراد مي توان از گزينه Speaking privileges استفاده نمود. همچنين براي آغاز مكالمه بايد از گزينه Start your Space كمك گرفت و براي روشن كردن ميكروفن بر روي گزينه Allow mic access كليك كرد. با طي اين مراحل به راحتي مي توان از سرويس توئيتر صوتي استفاد نمود.


آيا مي‌توان مكالمات اسپيس در توييتر را ذخيره كرد؟

همچنين توييتر اين امكان را به مخاطبان داده تا با انتخاب گزينه Share transcriptions پس از پايان مكالمه، گفت و گوي خود را ضبط كرده و نسخه كپي آن را دانلود و استفاده كنند.

در صورتي كه گفت و گوهاي انجام شده در فضاي توئيتر صوتي مطابق با قوانين اين سرويس باشد و هيچ يك از كاربران اقدام به ذخيره آنها نكنند، توئيتر مكالمات انجام شده را يك ماه در حافظه خود نگهداري مي نمايد. در غير اين صورت مكالمات به مدت ۳ ماه نگهداري مي شوند تا براي بررسي تخلفات و شكايات احتمالي قابل دسترسي باشند.

برخي كارشناسان معتقدند توئيتر اين سرويس را در رقابت با كلاب‌ هاوس روانه بازار كرده است.
 

منبع: hodhod